לא רק בעיה גברית – הכל על התמודדות עם שיער דליל בקרב נשים

נשירת שיער, היא בעיה שכיחה המשפיעה על גברים ונשים כאחד. למרות שלעתים קרובות מתייחסים אליה כבעיה גברית, נשים נוטות באותה מידה לסבול משיער דליל, ומצב זה יכול  להשפיע בצורה משמעותית על ההערכה העצמית שלהן ואיכות חייהן.

למרבה המזל, ישנם מגוון טיפולים זמינים כדי לסייע במאבק בנשירת שיער עבור נשים וגברים כאחד. טיפול אחד כזה, שצבר פופולריות בשנים האחרונות הוא טיפול PRP.

 

מהו טיפול PRP?

טיפול ב-PRP הוא טיפול לא כירורגי, זעיר פולשני, הכולל הזרקת מנה מרוכזת של פלזמה עשירה בטסיות של המטופל עצמו לקרקפת. פלזמה עשירה בטסיות דם, היא מרכיב בדם של המטופל עצמו המכיל ריכוז גבוה של פקטורי גדילה, שיכולים לעורר את צמיחת השיער ולתקן זקיקי שיער פגומים.

נשירת שיער

הליך הטיפול

תהליך הטיפול ב-PRP מתחיל בהוצאת דם מזרועו של המטופל. לאחר מכן, מכניסים את הדם לצנטריפוגה, המפרידה בין הפלזמה העשירה בטסיות הדם לבין שאר הדם. לאחר מכן, ה-PRP מוזרק ישירות לקרקפת בגובה זקיקי השיער באמצעות מחט עדינה.

 

יתרונות הטיפול

היתרונות של טיפול PRP לנשירת שיער הם רבים.

 

סיכון מופחת לאלרגיות

בראש ובראשונה מדובר בטיפול בטוח ויעיל בעל תופעות לוואי מינימליות. מכיוון שמשתמשים בדם של החולה עצמו, אין סיכון לתגובה אלרגית או דחייה.

 

גידול של שיער

טיפול PRP, יכול גם לעורר את הצמיחה של זקיקי שיער חדשים, מה שיכול להוביל לשיער עבה ומלא יותר. תוצאה זו מושגת באמצעות פקטורי הגדילה ב-PRP, שיכולים לקדם את התפשטות תאי זקיק השיער ולהגביר את זרימת הדם לקרקפת. בנוסף, טיפול ב-PRP יכול לסייע גם בתיקון זקיקי שיער פגומים, מה שישפר את הבריאות הכללית של הקרקפת והשיער.

נשירת שיער

פשטות ההליך

יתרון נוסף של טיפול PRP הוא, שמדובר בהליך מהיר וללא כאבים. התהליך כולו אורך בדרך כלל פחות משעה, והמטופלים יכולים לחזור לפעילותם הרגילה מיד לאחר מכן. חלק מהמטופלים עלולים לחוות אי נוחות קלה, אך בדרך כלל תחושה זו חולפת תוך מספר ימים.

 

הקבלה לטיפולים אחרים

אחד היתרונות הגדולים ביותר של טיפול PRP הוא שניתן להשתמש בו בשילוב עם טיפולי נשירת שיער אחרים. לדוגמה, ניתן להשתמש בטיפול PRP בשילוב עם ניתוח להשתלת שיער כדי לשפר את ההצלחה הכוללת של ההשתלה. ניתן להשתמש בו גם לצד טיפולי צמיחת שיער מקומיים, כגון מינוקסידיל, כדי לשפר את יעילותם.

 

לסיכום

נשירת שיער היא בעיה שפוגעת בגברים ונשים כאחד, ויכולה להיות לה השפעה משמעותית על ההערכה העצמית ואיכות החיים. בעוד שקיימים טיפולים רבים לנשירת שיער, טיפול PRP צבר פופולריות בשנים האחרונות בשל בטיחותו, יעילותו ותופעות הלוואי המינימליות שלו. טיפול PRP יכול לעורר צמיחת שיער ולשפר את הבריאות הכללית של הקרקפת והשיער.

נשירת שיער נשירת שיער

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא