מה צריך להכין לפני וועדה רפואית בביטוח לאומי?

יש לא מעט שלבים חשובים בהליך קבלת הכרה מטעם הביטוח לאומי. בין אם זה הכרה עבור קצבת בריאות, או כל קצבה אחרת. אחד השלבים החשובים ביותר זה שלב הוועדה הרפואית. מה בדיוק צריך להכין לשלב זה? מה זה אומר בכלל ועדה רפואית של הביטוח הלאומי? כל הפרטים במאמר שלפניכם.

 

ועדה רפואית הביטוח הלאומי – מה זה אומר?

מדובר בשלב המשמעותי ביותר בכל הליך מול הביטוח הלאומי. כל מבקש או תובע יצטרך לעבור דרך הוועדה. מדובר באחד השלבים בכל תביעה או בקשה. המבקש מגיש את הבקשה, לאחר מכן מעביר את המסמכים, ולאחר בדיקת המסמכים, הוא מוזמן לוועדה רפואית. הוועדה נערכת במוסד לביטוח לאומי, שם בעצם נבחנת בקשתו לעומק. הוועדה יכולה לקבל כל מיני החלטות, בהתאם לבקשה שהוגשה. יכול להיות בקשה לנכות כללית, בקשה לנכות מהעבודה, קבלת קצבה לשירותים מיוחדים, או ועדה רפואית לילד נכה. בנוסף, ישנן ועדות רפואיות לפטור ממס הכנסה או הנחה במס רכישה. בקיצור, כל סוג של בקשה נבחנת על ידי הוועדה, שמקבלת את החלטתה. הוועדה יכולה לקבוע האם יש שיעור נכות, ומה הגובה שלו, וכמובן, מה גובה הפיצוי שהוא יקבל. כלומר, הוועדה היא אשר מכריעה את גורל התיק שלכם.

 

עם מה חשוב להגיע לוועדה?

קודם כל, הוועדה רוצה לדעת את מצבכם הרפואי, ולכן עליכם להביא כל חומר רפואי רלוונטי. אם זה תוצאות בדיקות רפואיות, צילומים שונים. כל דבר שיסייע לוועדה להבין את מצבכם הרפואי באופן המדויק ביותר. היתרון במסמכים כאלה, זה שקשה מאוד להתווכח איתם, ולכן הצגת מסמך רפואי, תעזור לכם רבות בהתמודדות עם שאלות וקושיות בוועדה.

 

מה עוד צריך לדעת? מלבד הכנסת המסמכים הרפואיים?

מלבד הגשת המסמכים, הוועדה תיתן לכם הזדמנות לספר לה על הפגיעה שלכם, ממה היא נגרמה, ואיך הפגיעה משפיעה על התפקוד שלכם. שימו לב, שלא תקבלו יותר מדקה – שתיים לטובת העניין, ולכן עליכם לנסח נאום מתומצת, שלא חוזר על עצמו, עם כמה שיותר פרטים, שרלוונטיים לפגיעה ולנכות שלכם. כל טיעון או פרט רפואי שלא תציגו לוועדה, היא לא תדע. ועליכם לזכור שהוועדה מתייחסת לנתונים שבפניה, ולכן חשוב שהכל יאמר.

 

במה יסייע עורך דין?

ראשית, עורך דין שמתמחה בענייני ועדות רפואיות של המוסד לביטוח לאומי, יסייע לכם באיסוף והמצאת המסמכים. הוא יוודא שאכן כלל המסמכים הוגשו. מלבד זאת, הוא יסייע לכם בהכנה להופעה בוועדה, ותמצות ה"נאום" שלכם, כך שישמע כמה שיותר משכנע.

לסיכום, הכנת מסמכים רפואיים, והכנת נאום בפני הוועדה, אלו הדברים העיקריים שאתם צריכים לדעת לפני שניגשים לוועדה רפואית. משרד כמו עורך דין ביטוח לאומי – אימבר פרטוש, ידע לסייע לכם לצלוח את הוועדה הרפואית באופן הטוב ביותר, כך שתקבלו את מה שאתם רוצים.

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מהו ביטוח בניין
מהו ביטוח בניין

בעולם של היום, בו עלולות להתרחש תאונות ונזקים בלתי צפויים בכל עת, חשוב להגן על הרכוש וההשקעות שלכם. אחת הדרכים לשמור על עצמכם ועל הנכסים

קרא עוד »
כפל ביטוחים
איך נמנעים מכפל ביטוחי?

על פי נתוני משרד האוצר, מעל חצי מאוכלוסיית המבוטחים בישראל משלם על ביטוחים כפולים. חברות הביטוח מרוויחות מהעניין מיליוני שקלים. אין להם עניין ליידע את

קרא עוד »