הכרה בנכות עקב שירות בצה"ל

השירות הצה"לי הנמשך מספר שנים, טומן בחובו לא מעט אתגרים, פיזיים ונפשיים, כמו גם פעילות גופנית מסיבית, העלולים לעיתים לפגוע בבריאות שלנו ולהותיר אותנו עם נכויות שונות. כאשר מקרה נכות זה מוכר כנכות שנגרמה בעת השירות הצבאי, הרי שניתן לקבל פיצויים מהמדינה, כמו גם זכויות שונות

 

הכרה כנכה צה"ל

המציאות הביטחונית בישראל מחיבת כל אחד ואחת מאיתנו להתגייס לשירות הצבאי, הנמשך על פני מספר שנים, כאשר במהלך תקופה זו אנו חשופים לאתגרים פיזיים ונפשיים רבים, בין אם אנחנו משרתים בשירות קרבי ובין אם בתפקידים אחרים, אתגרים העלולים בסופו של דבר להתבטא בפגיעות שונות ובאחוזי נכות.

הכרה כנכה צה"ל מאפשרת לאדם הנפגע לקבל פיצויים מהמדינה, כמו גם קצבאות וזכויות שונות (תשלום מס מופחת, סיוע בדיור ובלימודים ועוד). אך כמו תהליכים רבים, גם תהליך ההכרה בנכות שנגרמה בצבא היא תהליך בירוקרטי ומסורבל, אותו מומלץ לעבור עם עורך דין נכי צה"ל מקצועי ומנוסה בתחום.

 

את מי תובעים וכיצד?

כעיקרון, את תביעת ההכרה בנכות שנגרמה בצבא ניתן להגיש עם סיום שירות החובה (למעשה, ניתן להגיש את התביעה גם במהלך השירות, אך הטיפול בה יבוצע רק לאחר השחרור משירות החובה) או במהלך שירות הקבע, לאחר שירות של חצי שנה לפחות, כאשר קיימת תקופת התיישנות הנעה בין 3 ל – 20 שנים (במידה וקיים תיעוד מסודר לפגיעה).

את התביעה יש להגיש לקצין התגמולים במשרד הביטחון, אשר אחראי על בחינת המקרה והחומרים הרפואיים ובמידה ומסקנתו כי קיימת עילה לתביעה, התיק יעבור לוועדה רפואית, אשר תקבע את אחוזי הנכות המתאימים.

 

כיצד עורך דין נכי צה"ל יוכל לסייע לי?

כפי שהזכרנו, תהליך ההכרה בנכות שנגרמה בצבא הוא תהליך מתיש, המלווה בבירוקרטיה רבה, כאשר בנוסף על כך, מצבו, הפיזי או הנפשי, של הנפגע אינו בשיאו מטבע הדברים וכל טעות והצגת המקרה שלא באופן המקצועי והברור ביותר, עלולה להתגלות כטעות קריטית, אשר תגרום לסחבת מיותרת ולעיתים אף לדחיית התביעה.

יתר על כן, גם בתהליך הבקשה להכרה בנכות, לעיתים הבקשה נדחית בשלביה הראשונים, אצל קצין התגמולים, או בוועדות הרפואיות השונות, כאשר בכל שלב כזה ניתן לערער על ההחלטה, ערעור אותו מומלץ להגיש עם עורך דין נכי צה"ל מקצועי ומנוסה.

 

הקשר הסיבתי

אחת המשימות העיקריות העומדות בפני עורך דין נכי צה"ל, היא הוכחת הקשר הסיבתי בין המצב הרפואי הנוכחי של התובע, לבין תנאי השירות הצבאי, באופן שניתן לקבוע מעל לכל ספק סביר, כי הנכות נגרמה כתוצאה מהשירות הצבאי – אימונים, רשלנות ועוד.

 

הכרה בנכות כתוצאה משירות בצה"ל

לסיכום, השירות הצבאי, האתגרים הרבים הקיימים בשירות הצבאי, עלולים להוביל לנכות פיזית או נפשית, בגינה ניתן לתבוע את משרד הביטחון ולקבל פיצויים הולמים והטבות שונות, כאשר את תהליך התביעה הבירוקרטי, לרבות ערעורים על החלטת קצין התגמולים או הוועדות הרפואיות, חשוב ואף מומלץ לבצע עם עורך דין מקצועי ומנוסה בתחום.

נָכוּת

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
הליכי גירושין
איך בוחרים עו״ד לענייני משפחה תותח?

מעט מאבקים משפטיים מביאים איתם את האמוציות, המורכבות האנושית והדקויות התקשורתיות שקיימים בגירושין או גישור משפחתי. בחירה באיש מקצוע מהמעלה הראשונה, כזה שידאג לאינטרס שלכם

קרא עוד »