נמאס לך להישאר באותו המשקל? הכירי 4 סוגי דיאטות שיעזרו

כשאנחנו רוצות לעשות שינוי במשקל שלנו, קשה להיכנס למצב התודעתי הבריאותי שכולם מסביב כבר נמצאים בו. בחדר כושר המאבק הוא קשה, אבל המאבק האמיתי הוא מול הצלחת, ומה שאנחנו מכניסות לפה. לפעמים הדרך הנכונה היא לתת לדיאטה מסודרת להנחות אותנו, אז בלי דיאטניות ובלי להעמיס על עצמך יותר מדי – הכירי 4 סוגי דיאטות שיעזרו לך לרדת במשקל.

 

 את יכולה לבחור את הדיאטה המתאימה לך

דיאטה טובה היא דיאטה שמתאימה למי שעושה אותה – לאורח החיים, למגבלות, לנטיות הקולינריות וכו'. לפיכך, המפתח נמצא אצלך – את זו שיכולה לבחור את הדיאטה שיהיה לך הכי נוח איתה. אם את רוצה לקבל השראה לעניין, קראי על הדיאטה של לירון אטיאס – היא בחרה מה שהתאים לה וירדה במשקל.

סוגי דיאטות

 

1. דיאטת פליאו

דיאטת הפליאו, שגם נקראת דיאטת האדם הקדמון, מבוססת למעשה על עיקרון בחירת מזונות לא מעובדים שנאכלו בעידן הפרה-היסטורי. ההנחיות של הדיאטה הן להימנע ממאכלים מעובדים, מאכלים עתירי פחמימות או עתירי שומן. הדיאטה הזו מבוססת בעיקר על בשר אדום, עוף, ירקות, פירות, אגוזים, ונמנעת ממוצרי חלב, חיטה וקטניות. היתרון הגדול בדיאטה זו ניכר בכך שהיא מעניקה ויטמינים ומורידה בצריכת שומן טראנס, מלח וסוכרים. זה נכון עבורך ואולי לא? אצל רז קל תוכלי לברר את העניין לעומק.

 

2. דיאטת אטקינס (קיטו)

דיאטת אטקינס, שמוכרת יותר בשם דיאטת קיטו, מבוססת על צריכת פחמימות מועטה וזו המגבלה העיקרית שלה. ההגבלה של הדיאטה אינה חלה על חלבונים או שומנים. דיאטת הקיטו מבוססת על הרעיון שפחמימות הן הדלק העיקרי של הגוף שלנו.

כאשר אנחנו מגבילים את עצמנו בדיאטה ונמנעים מסוכרים פשוטים, תפוחי אדמה, לחם לבן, אורז ועוד, הגוף שלנו מחפש דלק חלופי ופונה למאגרי השומן שלנו. כך השומן נשרף ואנחנו יורדים במשקל. היתרונות של הדיאטה הזו באות לידי ביטוי בכך שהיא מביאה לירידה מהירה במשקל, עוזרת לחולי סוכרת ומשרה תחושת שובע.

סוגי דיאטות

3. דיאטת 8-16

דיאטת 8-16, שנקראת גם צום לסירוגין היא דיאטה בה אוכלים רק ב-8 שעות של היום ובמשך 16 שעות נמנעים מאכילה. ניתן להתחיל לאכול ב-08:00 ולסיים עד 16:00 או לחילופין להתחיל לאכול ב-12:00 ולהפסיק ב-20:00. בטווח ה-8 שעות ניתן לאכול באופן רגיל. זאת אומרת, אין הגבלה על סוגי המזונות שניתן לצרוך, אלא רק על השעות. שימו לב לא לצרוך יותר אוכל מהרגיל ב-8 השעות שלכם, אלא לצמצם את הקלוריות בהתאם לשעות.

 

4. דיאטת שומרי משקל

דיאטת שומרי משקל מתבססת על הרעיון שלא די בספירת קלוריות, אלא יש לעשות בחירה מודעת באכילת מוצרים בריאים ומשביעים יותר. התוכנית של שומרי משקל הושקה ב-2010 ועל פיה נוקדו כל המאכלים בהתאם לערכים התזונתיים בהם – החלבונים, הפחמימות, השומנים וכן הלאה.

השיטה מבוססת על כך שלכל משתתף/ת יש מספר נקודות מוגבל שאפשר "לנצל אותן בבחירת המזונות. פירות וירקות למשל שווים אפס נקודות, על מנת לעודד את הצריכה שלהם. מאכלים המובילים לתחושת שובע ויותר בריאים מבזבזים פחות נקודות מפחמימות ריקות שהן בניקוד גבוה יותר. היתרון של הדיאטה הזו הוא בהיותה בריאה וכן מכניסה למסגרת מחייבת ותומכת.

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
שתלים
מה התהליך של השתלת שיניים?

השתלת שיניים נחשבה עד לפני כמה שנים להליך מורכב ויקר במיוחד. לאחרונה אנו עדים לשינוי משמעותי בהקשר זה. שכן, פעולה זו הפכה לתהליך נפוץ ופשוט

קרא עוד »
כִּירוּרגִיָה
רשלנות רפואית בניתוח

ניתוחים נחשבים לפרוצדורה רפואית מורכבת ונפוצה שמתקיימת מידי יום בבתי החולים ומכונים רפואיים ברחבי הארץ. לצערנו, יש לא מעט אנשים שיוצאים מניתוחים שונים ומגלים שאירעה

קרא עוד »
מהו דיקור יבש ומתי משתמשים בו
מהו דיקור יבש ומתי משתמשים בו?

כבר שנים שתחום הרפואה האלטרנטיבית תופס תאוצה ואנשים מחפשים גישות לא פולשניות והוליסטיות לטפל בבריאותם. אחד הטיפולים היעילים של עולם הרפואה האלטרנטיבית שצובר אחיזה הוא

קרא עוד »