הליך גירושין כאשר יש ילדים – להתגרש נכון

בני זוג עם ילדים שמחליטים להתגרש, צריכים לדעת שמדובר בתהליך מורכב שצריך להתבצע באופן מסוים. מדריך זה עולה לרשת, במטרה להעלות את הנושא החשוב למודעות ולהציג בפני כל דורש את ההליך והסוגיות שעשויות להתקיים במהלכו. הישארו כאן ותהיו בטוחים שתקבלו את כל הפרטים שיאפשרו לכם להתגרש נכון ולשמור על הבריאות הנפשית שלכם ושל ילדיכם.

 

סוגי הגירושים הנפוצים

אי אפשר לכתוב מדריך שעוסק בגירושים, מבלי להציג את סוגי הגירושים הנפוצים ביותר:

 

  1. גירושים ללא הסכמה – מתרחש כאשר אחד מבני הזוג נחוש להתגרש, בעוד השני אינו מוכן לבצע את ההליך. מצב שכזה עשוי להוביל למאבק משפטי בין בני הזוג שעלול לגרום להשלכות מרחיקות לכת שיפגעו בסופו של דבר בבני הזוג ובילדים.

 

  1. גירושים בהסכמה – מצב שבא לידי ביטוי כאשר בני הזוג קיבלו ביחד את ההחלטה להתגרש. תרחיש שכזה נחשב למומלץ ביותר, מכיוון שהוא יכול להקל על הילדים באופן משמעותי ולחסוך לשני הצדדים זמן וכסף.

 

הדרך הטובה ביותר להביא לגירושים בהסכמה

בני זוג עם ילדים שבחרו להתגרש בעבר בהליך גירושים בהסכמה יוכלו להעיד שמדובר בדרך הטובה ביותר עבור כל בני המשפחה. שכן, זו מאפשרת לסיים את הקשר באופן ראוי, מבלי להתמודד עם מאבקים משפטיים מורכבים. אם לא די בכך, השניים יוכלו להמשיך ולספק לילדיהם סביבה תומכת ויציבה, למרות השינוי המשמעותי. נמליץ בהזדמנות זו לבצע הליך גירושין עם עו"ד הלנה שמחי שידועה כבעלת ניסיון רב בכל הנוגע לגירושים מסוג זה. שכן, היא מסייעת בניהול משא ומתן שעוסק בסוגיות שונות שנוגעות להתנהלות עם הילדים לאחר הפרידה. כאשר בסיומו, מתגבשות ההסכמות שיעוגנו בהסכם גירושים.

 

הסוגיות הנפוצות שנידונות בהסכם גירושים כשיש ילדים

כאמור, הליך גירושים שמתבצע בזמן שיש ילדים, מצריך דיון על סוגיות קבועות, בחרנו להציג בפניכם את הסוגיות הבולטות ביותר:

  • סוג המשמורת: משמורת ילדים יחידנית, משמורת ילדים משותפת, הסדר קינון

 

  • הסדרת מזונות לקטינים

 

בשורות הבאות נביא בהרחבה את ההסבר אודות סוגיות אלה, כדי שתוכלו להכיר בהן מקרוב ולהכין את עצמכם לקראת הדיון בהם.

 

משמורת ילדים יחידנית

משמורת מסוג זה ניתנת לאחד מבני הזוג, בזמן שהשני מקבל הסדרי שהייה. במרבית המקרים, האם היא זו שמקבלת על עצמה משמורת זו. במצב שכזה, הילדים מתגוררים בבית האם באופן קבע, כך שהיא צריכה לשאת בכל הנוגע לגידול הילדים. בזמן שהאב זכאי לפגוש את ילדיו בימים ושעות שהוגדרו מראש עם או ללא לינה (בהתאם לסיכום שנערך בין בני הזוג).

 

משמורת משותפת

משמורת זו מאפשרת לשני ההורים לגדל באופן שווה (ככל הניתן) את ילדיהם. הכוונה להסדר שמאפשר לילדים להתגורר בכל פעם אצל הורה אחר, וזאת בהתאם לחלוקת הזמנים שנקבעה מראש. משמורת זו מאפשרת שיווין בנטל הגידול של הילדים והיא הפכה לאפשרות נפוצה בשנים האחרונות. שכן, אבות רבים בוחרים להיות מעורבים באופן ניכר בגידול ילדיהם.

 

הסדר קינון

הסדר זה נחשב לחדש יחסית והוא מאפשר לילדים לגור בבית המשפחה בזמן שההורים הם אלה שיוצאים ממנו ומתגוררים בבתים נפרדים. המטרה של הסדר זה היא להימנע מהעברה של הילדים מבית האב לבית האם לאחר הגירושים. ראוי לציין שבחירה בהסדר זה מתאימה להורים שידם משגת. שכן, זו כוללת הוצאות כלכליות גבוהות וזאת בשל הצורך בהחזקה של 3 בתים: אחד לאם, אחד לאב ובית אחד לילדים.

 

הסדרת מזונות לקטינים

הסכם הגירושים שנכתב בין בני הזוג שיש להם ילדים, חייב להסדיר את נושא המזונות. נדגיש שבית המשפט הוא זה שקובע במרבית המקרים את גובה התשלום. ראוי לציין שזה אינו נקבע בהתאם לנוסחה מתמטית כלשהי, אלא רק בהתאם לפרמטרים הבאים:

  • גילאי הילדים
  • גובה ההכנסה של ההורים
  • צרכי הילדים
  • סוג המשמורת והסדרי השהות

לצערנו, ישנם מקרים שבהם ההורה אינו משלם את המזונות שמגיעים לילדיו בהתאם לחוק. תרחיש שכזה צפוי להוביל להטלת קנסות כספיים כבדים ולעיתים אף מאסר.

 

בחירה בעורך דין מנוסה בגירושים עם ילדים – כך תעשו זאת

עליכם לעשות כל שביכולתכם, כדי להגיע לעורך דין מוסמך ומומלץ שיסייע לכם בהליך גירושים עם ילדים. שכן, מדובר בתהליך שכולל סוגיות מורכבות שמצריכות התנהלות מקצועית לא רק מול בית המשפט לענייני משפחה, אלא גם מול בית הדין הרבני (משום שכל אחד מהם עוסק בסוגייה אחרת. האחד מתמקד בסוגיית המשמורת, בעוד השני מתמקד בכל הנוגע למזונות). נמליץ לבדוק פרטים ברחבי הרשת אודות עורכי דין שיש לו ניסיון בגירושים מסוג זה. שכן, כך תוכלו להיות בטוחים שתקבלו את הליווי המקצועי שתואם באופן מדויק לצרכים שלכם.

 

טיפ חשוב לסיום: כך תספרו לילדים על ההחלטה

הורים רבים תוהים לגבי האופן שבו הם יספרו לילדיהם על ההחלטה להיפרד. מומחים ממליצים לתכנן את השיחה מראש ולקיים אותה בנוכחות המשפחה כולה. מי שיש להם ילדים בהפרשי גילאים משמעותיים, צריכים לבדוק את האפשרות לספר לכל אחד בנפרד, בהתאם ליכולת ההבנה שלו וגילו. דעו ששיחה זו צפויה להיצרב בזיכרונם של הילדים למשך שנים. לכן, חשוב ליישם אותה תוך התמקדות בשמירת הביטחון של הילד שיראה בכם כדמות הורית מתפקדת שתמשיך לנכוח בחייו. כדי שזה יקרה, עליכם לומר לילדים שתמיד תישארו אבא ואמא שלהם ושהפרידה אינה קשורה אליהם.

 

השורה התחתונה

בני זוג רבים שהקימו משפחה לתפארת, מוצאים את עצמם לא פעם חווים קשיים משמעותיים שגורמים להם להבין שהגיע הזמן "לפרק את החבילה" ולהתגרש. מדריך זה הציג את כל הפרטים שחשוב לדעת בתרחיש מורכב שכזה. מי שקראו אותו בעיון רב, יכולים לצאת לדרך, בידיעה שיש בידיהם את האינפורמציה שתקל עליהם באופן משמעותי.

להתגרש עם ילדים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
הליכי גירושין
איך בוחרים עו״ד לענייני משפחה תותח?

מעט מאבקים משפטיים מביאים איתם את האמוציות, המורכבות האנושית והדקויות התקשורתיות שקיימים בגירושין או גישור משפחתי. בחירה באיש מקצוע מהמעלה הראשונה, כזה שידאג לאינטרס שלכם

קרא עוד »