המלכים בוכים בלילה

אירופה הקלאסית מושכת אותנו אליה בגלל ההיסטוריה הארוכה שלה. אימפריות, קולוניאליזם, מהפכות, מה לא קרה בה. ובראש כל זה יש באירופה מוסד שממשיך להתקיים מאות אלפי שנים – בתי מלוכה. אז חשבנו שמן הראוי שתכירו כמה מהן, רק למקרה שתעלו על "מונית הכסף" או תשתתפו ב"המרדף" ושאלה על אחת מהן תכריעה האם אתם הולכים לזכות בכל הקופה או לא. משפחת המלוכה המפורסמת ביותר על היבשת –

 

משפחת המלוכה הבריטית

בית המלוכה הבריטי קיים מאז 1707, אך הוא עבר בין כמה משפחות אצולה שונות, עד שנחת, בסופו של דבר, במשפחת וינדזור, השולטת כיום. כאמור, בראש בית המלוכה עומדת המלכה אליזבת השנייה, שמולכת כבר כל כך הרבה זמן, שכנראה היא שברה כל שיא אפשרי. הבא בתור לרשת המלוכה הוא בנה צ'ארלס, שמחכה לזה כבר כל כך הרבה זמן שאנחנו די מצדיעים לו על זה שהוא טרם התייאש.

אלה הן העובדות היבשות, כמובן תרצו קצת ריכולים?

רק למקרה שאתם זקוקים לאיזה ריענון קטן, נספר שהנסיך צ'ארלס, שהיה מאוהב בחברת נעוריו, קמילה פרקר באולס שמה, לא הורשה להתחתן עמה ונאלץ בסופו של דבר לבחור לעצמו נסיכה אחרת – הנסיכה דיאנה. הנישואים לא היו מאושרים אף פעם והסתיימו בגירושים. אך לצערנו, כאן הסיפור לא נגמר. הנסיך, בסופו של דבר חי חיים מאושרים לצד אהבת נעוריו קמילה והנסיכה דיאנה נהרגה בתאונת דרכים מסתורית במנהרה מתחת לגשר אלמה, בפריז. בהחלט לא סוף מהאגדות.

סוף טוב דווקא, יש לסיפור אהבה אחר בחסות אותה המשפחה. אדוארד השמיני שחיי בתחילת המאה הקודמת, וויתר על כס המלכות בשביל להתחתן עם בחירת ליבו האמריקאית, שהייתה גרושה פעמיים (משהו שנחשב לשערירותי ביותר בתקופה ההיא) – ווליס סימפסון. לפעמים  החלומות מתגשמים.

 

משפחת המלוכה ההולנדית

אנחנו אוהבים לבקר בהולנד בכל הזדמנות אפשרית, להתאכסן ב inntel hotels Amsterdam centre, ומשם, בנוחות מירבית לצאת לחקור את הסביבה. משפחת המלוכה ההולנדית, היא משושלת Orange – Nassau (כן, אולי זאת בדיוק הסיבה שהולנד מתקשרת לנו תמיד לצבע כתום, צבע רשמי של בית המלוכה). במשך הרבה זמן, מלכה על הולנד המלכה ביאטריקס, שהעבירה את כס המלכות בשנת 2013 לבנה, וילהלם – אלכסנדר, שהוא היורש הזכר הראשון מזה 100 שנה. ומישהו עוד אומר שנשים זה עם חלש.

עכשיו, בואו נקפוץ לפרטים יותר מעניינים.

המלך העכשווי, וילהלם – אלכסנדר, הוא דמות מסקרנת. לא רק שהוא אוהד מושבע של הנבחרת ההולנדית וניתן לראות אותו באצטדיונים בזמן המשחק, הוא גם מחזיק ברישיון טיס. והקטע המעניין באמת, זה שהוא מטיס לא רק את המטוס המלכותי אלא גם עובד כטייס מן המניין ב KLM ההולנדית. פעם הבאה שאתם טסים איתם, כדאי שתקשיבו טוב טוב לשמו של הקברניט שלכם – אולי אתם טסים עם המלך עצמו.

ומזכירים לכם שב – 27 לאפריל חוגגים את יום המלכה וזה יום נהדר לביקור בעיר בשביל לצפות בתהלוכות, לטייל בשווקי רחוב ולעלות על גלגל ענק שמוצב במרכז העיר. בשביל שתוכלו להנות מכל זה, כדאי להתאכסן מספיק קרוב לכל המתרחש ומלון nh city centre Amsterdam הוא מקום אידיאלי.

 

משפחת המלוכה של מונקו

שושלת גרימלדי, שאליה משתייכת משפחת המלוכה, שולטת מאז 1419. הארמון שלהם נבנה עוד בשנת 1191, אבל אל תדאגו, הוא עבר כמה שיפוצי חידוש מאז. רנייה ה – 3 , נישא לבחירת ליבו, כוכבת הוליוודית עטורת אוסקר, שוויתרה על הקריירה שלה, גרייס קלי. להם נולדו 3 ילדים. המלך השולט כרגע הוא בנם, אלבר. מספרים, שברגע שפרנצ'סקו גרימלדי, שהוא סב סב סב סב ועוד כמה סב בשביל בני המשפחה כיום, השתלט על הארמון ב1297, הוא איבד את זה והתחיל לשרוף על המוקד נשים, בטענה שהיו מכשפות.

והוא לא חס אפילו על המאהבת שלו, שהחליטה שהיא לא מתה לחינם וקיללה אותו ואת הצאצאים שלו ואמרה שאף בן למשפחת המלוכה לא יהיה מאושר בחיי האהבה. אפשר להאמין, אפשר לא, אבל ההיסטוריה שלהם די מוכיחה שהקללה אכן קיימת. גרייס קלי נהרגה בתאונת דרכים ב1982 והותירה את רנייה ה – 3 לחיות לבד עד יום מותו והמלך העכשווי כנראה עומד להכריז על גירושים בזמן הקרוב.

בית מלוכה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
חופשות
10 רעיונות לחופשות ייחודיות

בעולם המהיר של היום, שבו שגרה ומונוטוניות שולטים לא פעם בחיינו, חיוני לקחת הפסקה ולצאת לחופשה שהיא באמת ייחודית ובלתי נשכחת. בעוד טיולי חוף מסורתיים

קרא עוד »