4 הצורות לגידול צמחים הקיימות כיום

גידול צמחים הפך לפופולארי בשנים האחרונות, ואין זה משנה אם יש לכם גינה או דירת שני חדרים קטנטנה. תאמינו או לא אך גם אדמה אינה הכרחית בזכות שיטות הגידול המגוונות והמתקדמות שקיימות היום. אספנו לכם את ארבעת הצורות העיקריות הקיימות כיום לגידול צמחים, חלקן מבוססות על אדמה וחלקן מבוססות על שיטת ההידרופוניקה שזו שיטת גידול שמבוססת אך ורק על מים ודשן נוזלי.

 

  1. גידול בתעלות עם הזנה מינימליתNFT

מערכת גידול שמורכבת ממכל עם תמיסה הידרופונית (מים ודשן נוזלי), שמחובר למערכת תעלות ובתוכן חורי שתילה. המים נעים בין המכל לבין התעלות, מה שגורם לזרימה עדינה בתחתית התעלות. כך הצמחים נהנים הן מאספקה תמידית של מים ודשן בחלקם התחתון, והן מאספקת חמצן מספיקה בחלק העליון.
שיטה זו פופולארית בגידולים מסחריים ובגידול ביתי בגלל שלוש סיבות עיקריות: קלות ההקמה של המערכת, משקל נמוך של רכיבים והאופציה לגידול מאונך שחוסך בהרבה מקום.
מתאימה בעיקר עבור גידולי ירוקים כמו מנגולד, חסה, באקצ’וי ועלי תבלין שמחזור הגידול שלהם קצר ונפח השורשים שלהם אינו גדול.

 

  1. רפסודות צפות – DWC

הצמחים נמצאים בתוך חורי שתילה על גבי משטח צף (קלקר לדוגמר), שהוא ממוקם על פני גוף מים גדול שמכיל את התמיסה ההידרופונית. כך השורשים נמצאים במגע עם התמיסה באופן קבוע. חשוב לזכור שיש לספק אוורור לבית השורשים, וניתן לעשות זאת בכל מני דרכים כמו שימוש במפוח אוויר לדוגמא.
גוף המים הגדול מאפשר התפתחות גדולה של בית שורשים, ולכן שיטה זו מתאימה בעיקר לגידול עגבניות, פלפלים, מלפפונים וכו'.

 

  1. ריקון והצפהFlood and Drain

שיטת זו מתאימה למי שמעוניין לשלב בין הידרופוניקה לאקוופוניקה, והיא מעולה לצמחים גדולים כמו שיחים ועצים. שיטת האקוופוניקה מתבססת על מצע של גידול דגים שהופך את הפרשותיהם של הדגים לחומר דשן איכותי לצמחים.
היתרון הגדול בפעולת הריקון וההצפה הוא שהצמחים והבקטריות שנמצאים באדנית, מקבלים אספקה קבועה של מים מועשרים בחומרי הזנה בזמן ההצפה, ואויר חדש ונקי בזמן הריקון המהיר.

כדי לקבל מידע נוסף על מגוון חומרים ואביזרים שיהפכו את הגידול ההידרופוני שלכם למקצועי ואיכותי לחצו על הקישור הבא – https://hydrostar.co.il

 

  1. גידול צמחים במכלים

פתרון קלאסי עבור מי שאין לו גינה ומעוניין להכניס מעט ירוק לתוך הבית. שיטה זו פותרת בעיות כגון קרקע בעייתית או שורשים מסיביים שמונעים שתילה על הקרקע. שיטה זו אינה מורכבת אך חשוב להקפיד על מספר עקרונות:

מיקום – להתאים לצמח את כמות השמש לה הוא זקוק (שמש ישירה או צל).

ניקוז – לוודא שקיים חור ניקוז במכל שבחרנו. אם אין, ניתן ליצור חור קטן בעזרת מקדחה או מברג.

אדמה – תערובת אדמה טובה מאפשרת לצמח לקבל כמות מספקת של מים, מינראליים ודשן, להיות מנוקז באופן יעיל ולספק אוורור למערכת השורשים שלו.

 

סיכום

כיום קיימות שיטות רבות לגידול צמחים, חלקן מבוססות על אדמה וחלקן מבוססות על כמויות משתנות של מים, דשן וחמצן. כל שנותר לכם הוא לבחור מה מתאים לכם – ויאללה לעבודה!

שיש

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
אקדח
איפה ניתן להוציא רישיון לנשק?

  המצב הביטחוני הלא פשוט בתקופה האחרונה, והתערערות הביטחון האישי של האזרחים במדינת ישראל, הביא לביקוש הולך וגובר של אזרחים להוצאת רישיון נשק. העניין כמובן

קרא עוד »
בית קברות
מה הן מצבות כפולות?

סדרת כתבות שעוסקת במקרי מוות לא פתורים הובילה צופים רבים לתהייה שלא נוגעת כלל למקרי הרצח, אלא למצבות. אם צפיתם בסדרה זו, וודאי ראיתם את

קרא עוד »