הקבלנים הקטנים שואפים גבוהה – אנשי הביצוע בענף הבניה

קבלנים קטנים הם קבלני שיפוצים ובנייה לכל דבר, אלא שלרוב הם לוקחים על עצמם פרויקטים קטנים יחסית.

יחד עם זאת, קיימת גם הגדרה חוקית לקבלן קטן והיא דווקא עוסקת בסכום עליו עומד הפרויקט.

לפי הגדרה זו, קבלן קטן יכול לקחת פרויקט שעלותו הכוללת מגיעה עד 4 מיליון שקלים בלבד.

אבל הקבלנים הקטנים הם לעיתים קרובות דווקא אלה שמניעים את הענף ומאפשרים לו לצמוח.

 

העסקת קבלן לפי החוק

החוק בישראל קובע, כי כל עבודת שיפוצים שמחירה עולה על 35,000 ש"ח, מחייב את הלקוח להעסיק קבלן רשום בלבד.

משמעות הדבר היא כי על פי חוק, גם הלקוחות חייבים לשכור קבלן רשום, העומד בכל הקריטריונים שהמדינה הציבה, לביצוע העבודה, גם כאשר מדובר על פרויקט קטן יחסית.

 

אחריות הקבלנים הקטנים

חשוב להבין כי הקבלנים הקטנים – רשומים, או לא, הם אלה שאחראים על התנועה המתמדת בתחום, על התפתחויות ושינויים, על צמיחה של התחום וגם על אמון הלקוחות.

את כל זה הם עושים על ידי מתן שירות איכותי, ביצוע עבודות ברמה גבוהה, הקפדה על כללי הבטיחות והימנעות מליקויים.

 

אבל איך עושים את זה בפועל?

שירות מקצועי ואחריות כבדת משקל

קבלנים צריכים להכיר היטב את תחום האחריות שלהם. הם צריכים להיות מנוסים מספיק, מוסמכים ובעלי הכשרה מתאימה כדי לבצע עבודות מסוגים שונים, כמו חשמל, אינסטלציה, צבע, טיח, שלד, עפר, שיפוץ חזיתות בניינים ועוד.

למותר לציין כי התחומים השונים הללו, רובם ככולם עוסקים במתן שירותים חיוניים, אשר יש לבצע אותם ללא ליקויים, שכן ליקויים בענף השיפוצים והבנייה יכולים כידוע להסתיים גם באסון חו"ח.

בנוסף, הם חייבים לעמוד בסטנדרטים של איכות, בטיחות ויעילות, תוך עמידה בלוחות זמנים ואת זה הם עושים בעזרת עובדים מיומנים ומכשור מתקדם, המסייע להם לבצע את העבודות המקצועיות ביותר, ברמה גבוהה.

בים היתר, כדי לעמוד בציפיות ובמשימות כבדות המשקל המוטלות לעיתים על כתפיהם של קבלנים קטנים, הם פונים לעיתים קרובות לשירותים חיצוניים, כמו השכרת במות הרמה, מסורי בטון, או ציוד ליציקת בטון, כמו גם עובדים מיומנים שיכולים להפעיל מכשירים כאלה באופן מקצועי ובטוח.

לבסוף, חשוב לזכור כי גם אם לפעמים הם עובדים בתור קבלני משנה מול קבלן ראשי, קבלנים קטנים צריכים לתת את הדין בסופו של יום על מבחן התוצאה, כדי לקבל פידבק חיובי, המלצות מלקוחות מרוצים וכדי להמשיך לקבל עבודות נוספות, להתפרנס ולהתפתח.

 

לסיכום

קבלנים קטנים הם הכוח המניע של ענף הבנייה. הם נותנים שירותים חיוניים, אחראים על תחומים שאי אפשר לקחת בהם סיכונים ופועלים מדי יום בשטח, לעיתים מתוך חוסר ידיעה מתי ייכנס הפרויקט הבא. יש לציין את כוח ההתמדה של בעלי מקצוע אלה, לצד רמת המיומנות והמקצועיות הגבוהה עליה הם נדרשים להקפיד, כדי להמשיך לעבוד בתחום.

 

במת הרמה ג'ירפה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
עבודות בטון - מידע מקיף
עבודות בטון – מידע מקיף

עבודות בטון הן חלק בלתי נפרד מכל פרויקט בנייה או שיפוץ. הן כוללות יציקת בטון, עיבודו וגימורו, וכן פעולות נלוות כמו ניסור, קידוח והתקנת אביזרים.

קרא עוד »
מקלחת
כמה עולה שיפוץ חדר אמבטיה

שיפוצים בכלל ושיפוץ חדר  אמבטיה בפרט, נמנים עם הפעולות שהתשלום עבורן הוא מהגבוהים ביותר. למעשה ניתן לומר שההוצאה עבור שיפוצים בבית נמנית עם ההוצאות הגבוהות

קרא עוד »