5  השאלות הנפוצות בנושא רשלנות רפואית

רשלנות רפואית היא אירוע הגורם נזק בצורה משמעותית למטופל. אנשים רבים הפונים לטיפול רפואי, כדי לפתור בעיה רפואית שיש להם, עשויים למצוא את עצמם יוצאים עם נזק גופני כלשהו, הנגרם עקב טעות של הצוות הרפואי. מה נחשב לרשלנות רפואית בעיני החוק? מהי תביעת רשלנות רפואית? באיזה שלב בהליך הרפואי ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית? על כל אלו ועוד, תשובות במאמר לפניכם.

 

מה נחשב לרשלנות רפואית בעיני החוק?

נתחיל מהסוף – מדינת ישראל מכירה במקרי רשלנות רפואית. המדינה מבינה שיש מצבים בהם הרופאים מבצעים טעויות שעשויות להסב נזק משמעותי למטופל, ולכן מאפשרות לו להגיש תביעות רשלנות רפואית כנגד בית החולים בו בוצעה ההתרשלות. ניתן לקרוא עוד על הגשת תביעת רשלנות רפואית אצל עורך דין דוד פייל.

החוק קובע כי רופא שביצע טעות כלשהי, שהסבה נזק למטופל שלו, מבלי שהוא נקט בכל הפעולות הסבירות ובאמצעי הבטיחות השונים העומדים לרשותו, הוא רופא שהתרשל. במידה והרופא ביצע טעות שהסבה נזק למטופל, אך הרופא כן נקט בפעולות סבירות והשתמש באמצעי בטיחות, הרי שהרופא לא התרשל ופשוט ביצע טעות מקצועית.

 

מהי תביעת רשלנות רפואית?

תביעת רשלנות רפואית היא תביעה שמגישים מטופלים הניזוקו מגורם רפואי כלשהו, עקב טעות שביצע אותו הגורם הרפואי. הטעות יכולה להגרם על ידי כל גורם רפואי: רופא, אחות, אח, פראמדיק, פסיכיאטר, טכנאי רנטגן וגם לבורנט. התביעה יכולה להיות מוגשת או כנגד האדם שהתרשל, או כנגד המוסד הרפואי של אותו גורם רפואי, בו בוצע ההליך הרפואי.

בתביעת רשלנות רפואית, צריך הצד הנפגע להוכיח כי הוא עבר פגיעה עקב רשלנות של הרופא. כמו כן, עליו להוכיח שיש קשר סיבתי בין הנזק שנגרם לו לבין הפעולה השגויה בה נקט הרופא. תביעת כזו תוגש לבית משפט השלום או לבית המשפט המחוזי, לפי גובה התביעה.

 

באיזה מהשלבים הרפואיים ניתן לתבוע על רשלנות רפואית?

ישנם שלבים שונים בהליכים רפואיים, כמו אבחון, טיפול, בדיקות שונות, אשפוז או ניתוח. בכל אחד מהשלבים הרפואיים ניתן להיפגע כתוצאה מרשלנות רפואית, ולכן ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית על כל שלב בהליך הרפואי.

 

קיימת התיישנות על מקרי רשלנות רפואית?

על מקרי רשלנות רפואית קיימת באופן עקרוני רשלנות של 7 שנים מהיום בו בוצעה ההתרשלות. כאשר הנזק נגרם לקטין, ההתיישנות מתחילה 7 שנים לאחר שהגיע הקטין לגיל 18. במידה והנזק התגלה בשלב מאוחר יותר, ספירת 7 השנים תחל רק מהיום בו התגלה הנזק.

 

לאיזה עו"ד כדאי לפנות?

עורכי הדין שמתעסקים בתיקי רשלנות רפואית הם עורכי דין המתמחים בנזיקין. בנוסף לכך, כאשר אתם פונים לעורך דין נזיקין על מנת לקבל ייעוץ על מקרה מסוים, או כדי לשכור את שירותיו, וודאו כי הוא בעל ניסיון מעשי בתיקי רשלנות רפואית.

שאלות על רשלנות רפואית

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא