3 השימושים השונים בצמח האלוורה

האלוורה הוא צמח מסוג אלוי ונמצא בשימושים רבים כמו שתייה, תחליבים לעור ומוצרים קוסמטיים. בני האדם החלו להשתמש בצמח האלוורה כבר בתחילת המאה ה-18, כאשר השתמשו בקליפות של העלים לפתרון בעיות עצירות. ג'ל האלוורה שאנו מכירים היום, מופק מחלקו הפנימי של העלה והוא נמצא בשימוש לצרכים רבים. הג'ל עשיר במינרלים וויטמינים ולכן נמצא במוצרי צריכה רבים.

 

ג'ל אלוורה לעור

זהו המוצר הנפוץ ביותר בתחום הקוסמטיקה והוא נמצא כמעט בכל בית. הג'ל מרגיע את העור וניתן למרוח אותו אחרי שריפה בשמש ואפילו כוויות. בנוסף, הוא גם טוב לשפשופים, טיפול באקנה וחפיפת השיער במקום שמפו. הג'ל מעשיר את העור בויטמינים ומרגיע אותו לאחר עקיצות של יתושים או חרקים נוספים. כיום ניתן גם לרכוש את האלוורה כתרסיס, למשל אלופירסט – תרסיס ספריי שניתן לרכוש במשווקות מורשות או דרך האינטרנט. התרסיס הרבה יותר נוח לשימוש וטוב גם לנשים אחרי לידה טבעית או ניתוח קיסרי כדי לרפא את התפרים.

 

ערך תזונתי

המשקאות המכילים אלוורה שיש היום במדפים של כל סופר מאד בריאים, חוץ מהיותם טעימים. כאמור, כל השכבה הפנימית של  העלים עשויה מהג'ל בעצם ולכן ניתן גם לאכול את העלים. הג'ל בריא גם למערכת העיכול שלנו ויש בו מרכיבים אנטי דלקתיים. מומלץ לשתות את הג'ל באופן יומיומי שכן מחקרים הראו שצריכה יומית של הג'ל מעלה את הרמה של נוגדני חמצון בגוף, מאזנת את רמות הסוכר, מפחיתה את ה"כולסטרול הרע" ומנגד מעלה את ה"כולסטרול הטוב".

 

מוצרים רפואיים

פרט לשימוש בג'ל על העור, ישנם שימושים רבים נוספים גם קוסמטיים וגם רפואיים, כמו למשל: שימוש בג'ל להפחתת קמטים, העשרת העור בלחות, חיזוק של מערכת החיסון, מזרז את ייצור תאי הדם הלבנים ותאים בריאים על חשבון תאים סרטניים בחולי סרטן, מסייע במניעת קלקול קיבה וצרבת, שומר על חניכיים בריאות, מסייע במניעת דלקות בשתן, מסייע בדלקות פרקים ותורם לשיפור איכות הדם. כל זאת בנוסף לשימושים שאנו מכירים בטיפולים בבעיות עור שונות כפי שהוזכר לעיל. השימוש בצמח האלוורה גובה במחקרים רבים לאורך שנים שמדגישים את יכולותיו והיתרונות לצריכתו. אמנם לא מדובר בתרופות מרשם, אך בהחלט יש להם תוקף ברפואה אלטרנטיבית.

 

לסיכום

כפי שאתם רואים, לצמח האלוורה יש שימושים רבים, כאשר רובם מאד מוכרים לנו מחיי היום יום כמו למשל גירודים בעור, עקיצות יתושים, כוויות שמש או כוויות באופן כללי. מבחינת התזונה, צמח האלוורה נכנס לחיינו כמוצר מזון/שתייה בשנים האחרונות. זה התחיל ממשקאות אקזוטיים והמשיך לצריכת הג'ל באופן ישיר מהעלים כדי לשמור על הגוף בריא. השימוש בג'ל החל עוד לפני המאה הנוכחית ונחשב בתרבויות עתיקות כצמח קסם. פרט לג'ל האלוורה המוכר ניתן גם לרכוש בתור תרסיס לשימוש נקודתי למטרות שונות.

חתיכות של אלוורה

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
שתלים
מה התהליך של השתלת שיניים?

השתלת שיניים נחשבה עד לפני כמה שנים להליך מורכב ויקר במיוחד. לאחרונה אנו עדים לשינוי משמעותי בהקשר זה. שכן, פעולה זו הפכה לתהליך נפוץ ופשוט

קרא עוד »
כִּירוּרגִיָה
רשלנות רפואית בניתוח

ניתוחים נחשבים לפרוצדורה רפואית מורכבת ונפוצה שמתקיימת מידי יום בבתי החולים ומכונים רפואיים ברחבי הארץ. לצערנו, יש לא מעט אנשים שיוצאים מניתוחים שונים ומגלים שאירעה

קרא עוד »
מהו דיקור יבש ומתי משתמשים בו
מהו דיקור יבש ומתי משתמשים בו?

כבר שנים שתחום הרפואה האלטרנטיבית תופס תאוצה ואנשים מחפשים גישות לא פולשניות והוליסטיות לטפל בבריאותם. אחד הטיפולים היעילים של עולם הרפואה האלטרנטיבית שצובר אחיזה הוא

קרא עוד »