התגעגענו אז חזרנו

מה יכול להיות יותר מוכר ובטוח מאשר נסיעה לאירופה? אנחנו כבר מכירים שם את הכל.

אין הפתעות. אין תקלים. מושלם.

גם משעמם קצת. כי כבר ראינו את הכל, ניסינו הכל, חקרנו הכל.

האומנם? בטוחים בטוחים שלאירופה הישנה והטובה אין במה להפתיע אותכם? אז כדאי שתחשבו שוב.

תראו, בגדול אנחנו מסכימים שאת האתרים התיירותיים אתם כנראה כבר באמת מכירים ממש טוב, אבל לא על אתרים תיירותיים לבדם אירופה עומדת. בואו תראו.

 

 איטליה – לא על הפיצה לבדה

אנחנו רגילים לזה, איטליה פירושה רומא בראשנו. מדי פעם אנחנו יכולים לחשוב על איטליה גם במונחים של ונציה ואולי גם קצת מילאנו. אולי גם טיפה של טוסקנה. אבל שם זה נגמר. למה בעצם? איטליה אולי מתחילה ברומא עם אטרקציות במילאנו, אבל היא ממש לא נגמרת שם.

טיולים ביקבים באיטליה אולי כבר לא יפתיע אף אחד, אבל מה עם טיול בעקבות אגדות אורבניות ושאר סודות מיסטיים שיש באיטליה? מתערבים שעל זה טרם שמעתם.

אי נטוש – האי שנמצא במרחק של סך הכל כ – 10 קילומטרים מוונציה, אבל תסמכו עלינו, המקום מרגיש כמו תפאורה לסצנת אימה בסרט הוליוודי עתיר תקציב. בעברו האי שימש כמקום משכן לאנשים שחלו בדבר. אבל כאן הסיפור הטרגי שלו לא נגמר, במאה הקודמת הפכו את האי לבית חולים לחולי נפש, על מנת להרחיק אותם משאר האוכלוסייה.  נשמע קריפי? בהחלט.

ארמון של ילדה עם שיער כחול – במרחק קטן מרימני, תמצאו ארמון שבו, לפי האגדה האורבנית, נולדה ילדה לבקנית. בתקופתה, להיות לבקן או בכללי להיות בעל שוני כלשהו במראה החיצוני, היה מקושר ישירות לשטן, לכן הוריה של הילדה ניסו בכל הכוח להשוות לה מראה רגיל. הם ניסו לצבוע את שיערה, אבל הצבעים שהיו בהישג ידם בתקופה ההיא, לא היו מהאיכותיים ושיערה של הילדה הפך בהדרגה להיות כחול – azzuro באיטלקית. נקדים ונאמר שלסיפור לא היה סוף טוב, הילדה נעלמה באמצע משחק, כשהייתה בת 5 בלבד. היא לא נמצאה לעולם. השמועות אומרות שניתן לשמוע בכי של ילדה בביקור בארמון.

עמק של טחנות רוח בסורנטו – מדובר בשרידי עתיקות, במקום שוכן עמק שבו היו טחנות רוח ועכשיו ניתן להתבונן על העמק מלמעלה ולהרגיש, כיצד הזמן במקום הזה, עצר מלכת. אולי לא מפחיד, אבל בהחלט מסקרן וקסום

ואם כבר הזכרנו אטרקציות במילאנו, נגיד שתמצאו שם קיר שלם של בובות שמוצמדות אליו. המטרה של הקיר, היא לעורר מודעות לאלימות כלפי הנשים בעולם כולו. אנחנו חושבים שלקיר זה, יש חשיבות עליונה בתקופתנו

 

גרמניה – לא על הבירה לבדה

אטרקציות בברלין לא באמת זקוקות להצגה, כי בואו נודה בזה, מועדונים לכל קהל יעד אפשרי אתם כנראה מכירים, מתחמי אוכל לטבעונים שבינינו כנראה גם, לחנויות יד שנייה יש כבר קהל מעריצים של עצמו. אז מה כן?

הידעתם שאפשר לטפס על מגדל הטלוויזיה של ברלין ולראות את העיר מלמעלה? ומה עם טירגרטן, שלא נופל מהייד פארק האגדי של לונדון? ואיך אתם עם מוזיאונים שמציגים את העבר הסובייטי של גרמניה?

אבל רגע, למה להישאר רק בברלין, איך אתם עם ביקור בפרנקפורט, שהיא הבירה העסקית והעיר עם הכי הרבה טיסות קונקשן בגרמניה? או קלן שממוקמת בצורה מדויקת על הגבול בין גרמניה לבלגיה. יודעים מה תמצאו בה? מרכז עיר מתוק, טיילת עם נוף מדהים, גשר הרכבות הגדול באירופה, מכונית מעופפת על אחד הבניינים וכנסיה גותית מהפנטת, שלבטח כבר ראיתם באיזו תמונה או שתיים. רוצים קצת מיסטיות גם כאן? הכנסייה נמצאת בשיפוץ קבוע. למה? ובכן, ברגע שהשיפוץ ייגמר, יגיע סוף העולם. כמה פשוט, ככה מלחיץ.

 

הולנד – לא על הגבינה לבדה

אטרקציות באמסטרדם, כבודן במקומן מונח, בינתיים נקפוץ לאזורים הסמוכים.

פארק לאומי דה קוחה ולובה – הטבע של הולנד בא לידי ביטוי פה בצורתו המיטבית. טיולים רגליים, טיולי סוסים, פסלים, מסעדות וטבע שעוצר נשימה.

פארק הפרחים בקוקנהוף – אין מקום בעולם, שיש בו כל כך הרבה פרחים כמו בפארק הזה. בנוסף, אגמים, תעלות ומזרקות הופכות את המקום לקסום במיוחד.

אם רק נבחר להתעמק, תמיד נמצא משהו חדש באירופה הישנה, הטובה והמוכרת. תתעמקו.

רצועת חוף

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
חופשות
10 רעיונות לחופשות ייחודיות

בעולם המהיר של היום, שבו שגרה ומונוטוניות שולטים לא פעם בחיינו, חיוני לקחת הפסקה ולצאת לחופשה שהיא באמת ייחודית ובלתי נשכחת. בעוד טיולי חוף מסורתיים

קרא עוד »