התהליך השלם בהורדת רכב מהכביש

אחרי הרבה שנים, יכול להיווצר מצב שבו הרכב ששימש אתכם בנאמנות כל השנים כבר לא יכול למלא את תפקידו והגיע הזמן לעבור לרכב הבא. לפני שאתם עושים את זה, עליכם להוריד את הרכב מהכביש, כלומר לבטל את הרישוי שלו ולהודיע למשרד התחבורה שהוא כבר לא בשימוש. אנחנו כאן כדי לספר לכם איך עושים את זה, ואיך תוכלו להרוויח על זה כסף.

 

הורדת רכב מהכביש

לפני שניכנס לשאלה איך מורידים רכב מהכביש?, חשוב להבין מהם המקרים שבהם יש להוריד את הרכב מהכביש. המקרה הנפוץ ביותר הוא זה שבו הרכב עבר תאונה קשה, ולא ניתן להמשיך לנסוע בו, ובנוסף, התיקון שלו הוא לא צעד כלכלי משתלם. אפשרות אחרת היא כאשר הרכב נפסל על ידי קצין משטרה או בוחן תנועה. קיימים גם מקרים שבהם ההשבתה היא כתוצאה מכך שהרכב פשוט הפסיק לעבוד או שהוא מזהם את הסביבה יתר על המידה.

בניגוד לדברים אחרים, רכב הוא לא משהו שאנחנו יכולים פשוט לזרוק אל הפח, אלא מה שקורה זה שהרכב עומד בחניה שלנו ללא כל שימוש. הדבר הזה מוביל לסיכון מיותר כיון שבסביבה של הרכב עלולים להתרחש דברים לא רצויים. הדבר שצריך לעשות הוא להוריד את הרכב מהכביש, אבל לפני כן יש לבצע הליך בירוקרטי.

 

הליך רישוי

לפני הורדת הרכב מהכביש עליכם לדווח למשרד התחבורה שהרכב כבר לא נמצא בשימוש ושאתם מעוניינים לותר עליו. התהליך הזה כולל מילוי תופס, ולאחריו הרכב יילקח למגרש גרוטאות, שבו הוא יוצא מכלל שימוש ואת החלקים הרלוונטיים שלו יעבירו למחזור. עם זאת, לפני שאתם מבצעים את הצעד הזה ייתכן ואתם יכולים להרוויח על הרכב שלכם מעט כסף.

מכירת רכב לפירוק

מכירת רכב לפירוק

בארץ ישנן מספר חברות שקונות רכבים עבור פירוק. החברות הללו ייקחו את הרכב שלכם, יבדקו האם יש בו חלקים רלוונטיים, ובמידה וכן יקנו את הרכב מכם, יוציאו את אותם חלקים ורק לאחר מכן יפרקו את הרכב. השיטה הזו נוחה יותר כיון שהמפרק הוא זה שדואג להורדה של הרכב, ובנוסף, היא מאפשרת לכם להרוויח מעט על הרכב לפני שהוא מסיים את תפקידו בצורה מוחלטת.

 

אחריות

חשוב להבין שכל עוד הרכב לא נחשב כרכב שהורד מהכביש, האחריות עליו מוטלת עליכם. בין אם מדובר על הפרעה לציבור, תפיסת מקום חניה או נזק שנגרם בעטיו של הרכב, אתם אלו שתישאו באחריות המלאה לכך. לאור זאת ברור מדוע כדאי להזדרז כמה שיותר כאשר אנחנו צריכים לבצע הורדה של רכב מהכביש.

 

לסיכום

הורדה של רכב מהכביש היא הליך בירוקרטי שחשוב לבצע ברגע שהבנו שהרכב שלנו כבר לא יחזור לנסוע על כביש. לפני שאתם מפרקים את הרכב שלכם באופן סופי, כדאי לבדוק האם יש בו חלקים רלוונטיים וכך להרוויח עליו קצת כסף.

כביש

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
נהג
6 רעיונות לפעילויות שוברות שגרה

בחיינו המהירים והעמוסים, חשוב להתנתק מהשגרה המונוטונית שלנו ולחפש חוויות חדשות ומרגשות. לנסות משהו אחר יכול להמריץ את המוח, הגוף והרוח שלנו, לספק לנו נקודת

קרא עוד »