כיצד מוכיחים שאכן התקיימה תקיפה מינית?

סוג הראיות, העדויות או ההוכחות שמגיעות אל בית המשפט עשויות להשפיע במידה רבה על הסיכוי לזכות או להרשיע את הנאשם. עם זאת, יש קריטריונים מסוימים כדי להוכיח תקיפה מינית ולכן חשוב להכיר אותם

הדרך להוכיח שהתקיימה תקיפה מינית היא להתייעץ עם עורך דין פלילי שמכיר את התחום ובקיא בו. מצד אחד, יש כמובן משמעות אדירה לסוג הראיות, העדויות וההוכחות שאיתן מגיעים אל בית המשפט. בגלל שעבירות של תקיפה מינית נחשבות חמורות מאוד, בית המשפט מתייחס בקפידה אל התיקים שמונחים לפתחו.

מצד שני, קיימים גם קריטריונים אחידים שחוזרים על עצמם בכל סוגי העבירות המיניות. בנוסף, יש הבדל בין רמת ההוכחה שצריך להגיע אליה במקרים של עבירות מין במשפחה לעומת תקיפה מינית אחרת. בכל אחד מהמקרים האלה, התייעצות עם עורך דין פלילי היא תנאי לייצוג מלא של האינטרסים של הלקוחות.

 

ראיות להוכחת התביעה

קשה יחסית להשיג ראיות להטרדה או תקיפה מינית ויש לזה כמה סיבות. ראשית, נשים שעוברות תקיפה מן הסוג הזה בדרך כלל חוות תחושת בושה ולכן הן בעצמן מעדיפות להעלים ראיות או להסתיר אותן. שנית, הנושא הרגיש מקשה על איסוף ראיות כי התקיפה בדרך כלל נערכת בדלתיים סגורות.

הפתרון הוא להתחיל עם מידע בסיסי, כמו למשל הצלבת תאריכים או רישום שיש במחשב, בטלפון הנייד וכן הלאה. במידה ומדובר על תקיפה מינית במקום ציבורי או במקום עבודה, ניתן גם להשתמש בתיעוד ממצלמות נסתרות.

 

השגת ראיות לתקיפה מינית בבית

המצב הופך להיות עוד יותר מורכב כאשר מנסים להוכיח שאכן התקיימה תקיפה מינית בין בני המשפחה. אפילו אם הנתקף או הנתקפת מוכנים להעיד על כך בזהותם המלאה, הצד השני לרוב יערער. לכן, המצב שנוצר הוא של גרסה מול גרסה ולא של הכרעה חד משמעית.

עם זאת, כדאי לדעת שבתי המשפט כבר קבעו שנטל הראיה עבור תביעות הטרדה או תקיפה מינית אינו גבוה מזה של תביעות רגילות בעניינים אחרים. במילים פשוטות, זה אומר שלא צריך רמה מוגברת של הוכחה – למרות שהעונשים הרבה יותר חמורים.

 

עם מי מתייעצים לגבי תקיפה מינית?

עורך דין פלילי ומנוסה יכול וצריך לקחת על עצמו את כל הנושא של איסוף הראיות לגבי הוכחת תקיפה מינית. במידה ונאשמים בתקיפה מינית ורוצים לגבש כתב הגנה משכנע, אפשר לפנות אל עורך הדין ולהיעזר בניסיון שלו. באמצעות הניסיון של עורך הדין, יש סיכוי גבוה יותר להגיע למצב שבו מראים לבית המשפט את הראיות המשכנעות.

בסופו של דבר, בית המשפט מפעיל מערכת שיקולים רחבה כדי לקבוע האם ומתי בוצעו עבירות של תקיפה מינית. כאן התפקיד של עורך הדין הוא להגן על האינטרסים של הלקוחות שלו וכמובן לעשות זאת כחוק.

 

פסיקה משפטית

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
הליכי גירושין
איך בוחרים עו״ד לענייני משפחה תותח?

מעט מאבקים משפטיים מביאים איתם את האמוציות, המורכבות האנושית והדקויות התקשורתיות שקיימים בגירושין או גישור משפחתי. בחירה באיש מקצוע מהמעלה הראשונה, כזה שידאג לאינטרס שלכם

קרא עוד »