זה שיר פרידה – גירושין התהליך המלא

הליך גירושין בישראל הינו הליך מסובך, המערב בתי משפט שונים, דין דתי ודין אזרחי. המורכבות יוצרת בלבול וחוסר וודאות אצל מתגרשים ומקשה על ההליך שלהם. אנחנו כאן כדי להעניק לכם בקצרה את כל המידע שתצטרכו על הליך הגירושין מראשיתו ועד סופו. ראשיתו בהחלטת הזוג וסופו שנים רבות קדימה.

 

המידע המלא

לפני שנצלול אל נבכי הליך הגירושין עצמו, נעניק לכם מקור בו תוכלו למצוא מידע מקיף בנושא ואף עו"ד לדיני משפחה שיוכל לייצג אתכם בהליך. בקרו באתר https://www.todivorce.co.il  ומצאו את כל המידע הדרוש והרבה מעבר לכך.

 

  1. ההחלטה להתגרש

כעת, הגיעה העת לעבור להליך הגירושין עצמו. השלב הראשון בהליך הגירושין הוא ההחלטה של הזוג כי ברצונם להתגרש. המציאות פשוטה כאשר שני בני הזוג מעוניינים בגירושין. המצב סבוך יותר כאשר רק אחד מבני הזוג מעוניין בגירושין, שכן הגירושין בישראל אינם החלטה מנהלית אלא החלטה של בני הזוג, ברצון הגבר ובהסכמת האישה.

 

  1. פתיחת תיק גירושין

השלב השני בהליך הוא פתיחת תיק הגירושין. ניתן לפתוח את תיק הגירושין בבית הדין וניתן גם בבית המשפט לדיני משפחה. היכן שהתיק ייפתח ראשון – שם תיקנה הסמכות לדון בנושאים רבים בגירושין ומכאן מקור השם "מרוץ הסמכויות", בו בני הזוג מתחרים להיכן להגיש את בקשת הגירושין.

בעבר, מקובל היה לחשוב כי האינטרס של האישה הוא לפתוח את תיק הגירושין בבית המשפט והאינטרס של הגבר הוא לפנות אל בית הדין. אלא שלאחר פסיקת בית המשפט העליון בפרשת בע"מ 919/15, רבים גורסים כי חל היפוך וכעת האינטרסים, לפחות בנושאים מסוימים, הפוכים.

 

  1. ארבעה הליכים נפרדים

במסגרת תיק הגירושין, מתנהלים ארבעה הליכים נפרדים. נדון בכל אחד מהם בנפרד.

  • מתן הגט

ההליך הראשון הוא הליך הגירושין עצמם. גירושין אלו קורים עם מתן הגט מהבעל לאישה בפני בית הדין. הליך זה יקרה בבית הדין בלבד, ללא תלות במקום פתיחת התיק.

 

  • חלוקת הרכוש

נושא שני הנידון במסגרת ההליך הוא חלוקת הרכוש בין בני הזוג. מיקום הדיון תלוי במיקום פתיחת התיק, בבית הדין או בבית המשפט. לאור הלכת בבלי, גם בבית הדין ידונו בענייני רכוש לפי הדין הישראלי ולא לפי הדין הדתי. הדיון יהיה לפי הסכם ממון של הצדדים, ככל שנערך הסכם, לפי חוק יחסי ממון ולפי חזקת השיתוף.

 

  • משמורת

הנושא הבא בו דנים הוא משמורת הילדים. השאלה היא היכן הילדים יגורו – אצל אחד מבני הזוג, אצל שניהם ובאיזה מינונים. ישנה מחלוקת האם ניתן לדון בענייני משמורת בפני בית הדין וההלכה בנושא עוד נתונה לשינויים.

 

  • מזונות

הנושא האחרון כרוך בנושא המשמורת, והוא נושא מזונות הילדים. מזונות משלם הורה על הוצאות הטיפול בילדים של ההורה השני. מקובל היה שהאב משלם מזונות בכל מצב, אלא שבע"מ 919/15 קובע כי במקרים של משמורת משותפת והכנסות דומות בין ההורים, האב לא יתחייב במזונות. השאלה הפכה להיות מה מצב המשמורת וההכנסות כשאלה הקובעת בענייני המשמורת.

 

לסיכום

לסיכום, הליך הגירושין מתחיל בהחלטה של הזוג להתגרש וממשיך בגירושין עצמם, בדיוני הרכוש, המשמורת והמזונות. בחרו בעו"ד מצטיין בתחום לייצוג בהליך כדי שהוא יעבור בצורה הטובה ביותר.

עורך דין

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
הליכי גירושין
איך בוחרים עו״ד לענייני משפחה תותח?

מעט מאבקים משפטיים מביאים איתם את האמוציות, המורכבות האנושית והדקויות התקשורתיות שקיימים בגירושין או גישור משפחתי. בחירה באיש מקצוע מהמעלה הראשונה, כזה שידאג לאינטרס שלכם

קרא עוד »