חמישה טיפים לבחירת משקפי שמש איכותיים

המגוון הרחב של משקפי השמש הקיימים בשוק יכול להיות מבלבל, אבל הנה חמישה טיפים שיעזרו לכם לבחור את הסוג או הדגם שיהיו הטובים ביותר עבורכם.

 

אסתטיקה ומראה

משקפי שמש, לצד המטרה שהם נועדו למלא, הם אקססורי לפריט אופנתי לכל דבר ועניין. הם יכולים להתאים יותר או פחות לצורת הפנים שלכם, ולהשתלב היטב או לא כל כך טוב עם הבגדים שאתם בדרך כלל לובשים.

כמובן, ההמלצה שלנו היא שכל אחת ואחד ילכו עם הלב שלהם ייבחרו את המשקפיים לפי איך שהם מרגישים איתם, אבל כדאי לקחת בחשבון את הנראוּת שלהם ואת ההיבט האסתטי.

 

שימושים עיקריים

משקפי שמש שונים הם אידאליים לסוגים שונים של פעילויות. משקפי השמש שיהיו הטובים ביותר עבורכם בזמן ריצה או רכיבה על אופניים הם לאו דווקא אותם משקפי שמש שישרתו אתכם נאמנה בעת נהיגה, או סקי, או בילוי בחוף הים.

הפעילויות העיקריות שאתם עושים ביום-יום ומרכיבים משקפי שמש במהלכן עשויות להכתיב או לכוון לסוג שיהיה אופטימלי עבורכם.

 

סוג העדשות

ישנם מספר סוגים של עדשות שיפוצים בקרב משקפי שמש, ביניהם: עדשות כהות רגילות, עדשות מתכהות, עדשות מקטבות, עדשות מראה וכו' וכו'. כל סוג עדשה מתאים לסוגים שונים של פעילות, וכן להעדפות ולטעם שונה של אנשים.

למשל בנהיגה מומלץ להשתמש במשקפי שמש עם עדשות מקטבות מפני שהן מצטיינות בחסימת אור שמשתקף על משטחים אחרים, כמו שמשת המכונית. אנשים שמעוניינים שעיניהם לא ייראו עשויים להעדיף משקפי שמש עם עדשות מראה, שמחזירות את האור ולא חושפות את מה שמאחוריהן.

 

הגנה מקרינה

אחת המטרות המרכזיות של משקפי שמש היא להגן על העיניים שלנו מפני השמש. מלבד האור המסנוור שאנחנו מנסים לסנן מעיננו על מנת לראות יותר טוב, קרני השמש מורכבות גם מקרינה מסוג uv, שהוכחה כמסרטנת ומסוכנת.

רוב סוגי העדשות שצוינו בטיפ הקודם לא מסננות קרינה באופן מובנה, ודורשות מהיצרן הוספה של שכבה ייעודית לסינון קרינה מזיקה. במשקפי שמש איכותיים בדרך כלל יהיה רכיב העדשה שמגן מפני הקרינה.

בכל אופן תוכלו לוודא זאת מראש מול המוכר, בעזרת מדבקה שמסמנת את המשקפיים, או במפרט הטכני אם הרכישה מתבצעת דרך אתר אינטרנט.

 

עמידות

פקטור נוסף שמבדיל בין סוגים שונים של משקפי שמש הוא מידת העמידות שלהם. העמידות תלויה כמובן גם באופן השימוש במשקפיים, וניגע בזה עוד בהמשך, אבל היא גם מושפעת מאוד מהאופן שבו המשקפיים מיוצרים – החומרים, המבנה, והאיכות הכללית של הייצור.

גם סוג העדשות יכול להיכנס לחישוב הזה, שכן עדשות מסוג מראה למשל ידועות ככאלה שמועדות יותר לשריטות, שבולטות עליהן יותר ויזואלית. הדרך הטובה ביותר לאחסן את משקפי השמש בבטחה היא בתוך נרתיק ייעודי. פעמים רבות הנרתיק ניתן בחינם בעת קניית המשקפיים, אבל אם לא – רצוי לקנות אחד כזה.

 

לסיכום

חמשת הטיפים הללו יסייעו לכם לבחור את משקפי השמש המתאימים לכם ביותר, מכל הבחינות.

חמישה טיפים לבחירת משקפי שמש איכותיים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא