חשבון המים קופץ בלי סיבה? אולי יש לכם נזילה סמויה!

לשלם חשבונות זה לא כיף. חשבון חשמל, חשבון גז וחשבון מספק האינטרנט והטלפון הם הוצאה הכרחית – אך מתסכלת. התיסכול רק גובר כשאחד החשבונות קופץ בלי סיבה נראית לעין. אם חשבון המים שלכם קופץ בלי סיבה – אולי יש לכם נזילה סמויה. אבל מה זה נזילה סמויה, איך מאתרים אותה ואיך מתקנים אותה? את כל התשובות תוכלו למצוא בטקסט שלפניכם.

 

מה זה נזילה סמויה

נזילה נסתרת או נזילה סמויה היא נזילה במערכת אינסטלציה שאינה נראית או נגישה בקלות. נזילות מסוג זה יכולות להתרחש בצנרת תת קרקעית, בתוך קירות או באזורים אחרים שקשה לאדם הממוצע לראות, בוודאי שללא ציוד איתור נזילות מתאים.

נזילה סמויה עלולה לגרום נזק למבנה עצמו, כמו גם להוביל להתפתחות של עובש. קשה לזהות נזילות מים נסתרות, אך לרוב ניתן לאתר אותן באמצעות כלים או טכניקות מיוחדות כפי שניתן לראות באתר של סטופליק איתור נזילות.

איתור נזילות סטופליק איתור נזילות

איך מאתרים נזילה סמויה

בעוד שנזילות רגילות ניתן לפתור, לעיתים, גם באופן עצמאי – כשזה מגיע לנזילה סמויה, עדיף לפנות לאינסטלטור מקצועי כדי לאתר ולתקן את הנזילה. לאינסטלטורים יש את ההכשרה, הניסיון והכלים המיוחדים הדרושים לאיתור מהיר ומדויק של נזילות נסתרות.

אינסטלטורים משתמשים במגוון שיטות לאיתור נזילות נסתרות, למשל שימוש בציוד האזנה מיוחד לקליטת קול מים זורמים או דליפות בצינורות. יש אינסטלטורים שמבצעים הדמיה תרמית. בהדמיה תרמית היא נעשה שימוש במצלמות אינפרא אדום על מנת לזהות שינויי טמפרטורה שיכולים להעיד על דליפה. לאחר שהנזילה הסמויה אותרה, השרברב יוכל להתחיל בתיקון.

 

איך מתקנים נזילה סמויה

התשובה לשאלה "איך מתקנים נזילה סמויה?" תהיה תלויה במיקום ובחומרת הנזילה. פתרון אפשרי אחד יהיה תיקון או החלפת צנרת. אם הנזילה ממוקמת בצינור גלוי דיו, ייתכן שהשרברב יוכל לתקן או להחליף את החלק הפגום של הצינור. אם הנזילה ממוקמת באזור שאינו נגיש בקלות, ייתכן שהאינסטלטור יצטרך ליצור נקודת גישה, כמו חיתוך חור בקיר או ברצפה כדי להגיע לנזילה.

ישנם חברות אינסטלציה המציעות תיקון לא פולשנית לתיקון נזילות בצנרת תת קרקעית. באמצעות חור קטן האינסטלטור יכול להכניס רובוט קטן לצינור הפגוע אותו כדי לתקן את הנזילה מבפנים. מיותר לציין שתיקונים כאלה הם הרבה יותר יקרים, ולא מתאימים לכל מקרה. יחד עם זאת, הם מאפשרים תיקון מהיר יחסית, מבלי לפגוע כמעט בכלל בשגרת החיים.

 

סיכום

לאחר איתור הנזילה הסמויה, האינסטלטור יכול לתקן את הצינור או החלקים הפגומים בצנרת ולעצור את הנזילה. חשוב לטפל בנזילות נסתרות בהקדם האפשרי כדי למנוע נזקים נוספים וכדי למנוע תיקונים יקרים.

תיקון הנזילה, האינסטלטור יבדוק את האזור המתוקן כדי לוודא שהוא אטום למים, ויבצע את כל ההתאמות או התיקונים הנדרשים לפני השלמת העבודה (מה שיכול להוסיף גם למחיר שנקבע מראש).

איתור נזילות סטופליק איתור נזילות

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא