חשיבותה של מקוריות בכתיבת עבודות אקדמיות

כתיבת עבודה אקדמית יכולה להיות מטלה מורכבת ותובענית ולכן סטודנטים רבים דוחים אותה בסמוך למועד ההגשה. התוצאה – ציונים נמוכים מהמצופה, פגיעה בממוצע הציונים והטמעה לא מיטבית של החומר. נוסף לאלה, יש הפונים לקיצורי דרך כמו העתקת עבודות של סטודנטים אחרים וכיו"ב. למה זה מסוכן ומדוע חשוב לשמור על מקוריות העבודה? התשובות לפניכם.

 

עבודה מקורית – מה זה אומר ולמה זה חשוב?

עבור רבים מאיתנו האסוציאציה הראשונה שעולה לראש למשמע המילה "מקורי" היא "רעיון מקורי" – כלומר בחירת נושא מקורי, ייחודי ומיוחד לכתיבת העבודה – אך לא לכך הכוונה. אם כך, למה כן מתכוונים?

עבודה מקורית היא עבודה עם תוכן מקורי, על כל המשתמע מכך – טקסט מקורי (בשונה מטקסט מועתק, גם אם על ידי תרגום משפה זרה או מועתק חלקית), נתונים אמיתיים (בשונה מנתונים מומצאים או נתונים השאובים ממחקר אחר שאיננו רלוונטי) והקפדה על כתיבה לפי הנחיות האתיקה לסטודנטים ובהתאם לכללי הכתיבה האקדמית.

כתיבת עבודות אקדמיות

איך לכתוב עבודה מקורית?

על מנת לכתוב עבודה מקורית יש לא מעט דברים שתוכלו לעשות – הביעו רעיון מקורי, איספו מקורות מתאימים, הקפידו לשכתב אותם היטב או לצין את המקור ממנו לקחתם את המידע ולהפנות אליו, אמתו את הנתונים, נסחו את הטקסט בעצמכם (אך היטב) ובמידת הצורך, היעזרו בייעוץ מקצועי כמו רסקיו כתיבת עבודות אקדמיות למשל.

 

החטא ועונשו – הסכנות שבהגשת עבודה לא מקורית

זה לא סוד שהגשת עבודה לא מקורית (כולה או חלקה) מהווה עבירה על כללי המוסד האקדמי, אך חשוב להבין שאי עמידה בכללי הכתיבה (מבנה עבודה וכללי האתיקה) לא מסכנת רק את הציון שלכם – הסכנה הגדולה היא שמדובר בעבירת משמעת של ממש ולכן, ההשלכות יהיו בהתאם.

מה זה אומר דה פקטו? פסילת העבודה, ציון הערת משמעת בתיק הסטודנט, הרחקה מהלימודים וכל מה שביניהם. או במילים אחרות – במקרה הטוב תידרשו להגיש את העבודה מחדש ובמקרה הפחות טוב אולי אף תסולקו מספסל הלימודים… אז נשאלת השאלה – כשאתם מודעים להשלכות, האם אתם מוכנים לקחת את הסיכון?

כתיבת עבודות אקדמיות

ומה לגבי מי שלא נתפס?

נכון, לא כולם נתפסים, אחרת התופעה הייתה נכחדת. אבל גם מי שלא נתפס, יצא שכרו בהפסדו – הגשת עבודה שאיננה מקורית לא מקדמת את יכולות הלימוד שלו, היכולת להתבטא בכתב, לנתח נתונים וכיו"ב ולכן גם אם הציון הסופי טוב, הרי שהוא לא מגיע לו.

הגשת עבודה מקורית שנכתבה לגמרי לבד לעומת זאת, תאפשר לשפר ולשכלל את יכולות הכתיבה ולקבל ציונים גבוהים גם בעתיד.

 

לסיכום,

כתיבת עבודה אקדמית היא מטלה לא פשוטה אך היא לא חייבת להיות קשה כפי שנדמה. תוכלו להיעזר במנחה שלכם ואף לקבל ייעוץ מקצועי, אך בכל מקרה שלא יהיה – אל תתפשרו על מקוריות העבודה.

כתיבת עבודות אקדמיות

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא