ירושלים – תוכנית פעולה

 וידוי קטן – אנחנו אוהבים את ירושלים. האמת, אנחנו אפילו קצת יותר מסתם אוהבים את ירושלים. כל פעם שיש לנו סופ"ש פנוי, אנחנו קופצים לאזור – לטייל, להכיר עוד, לספוג את האווירה ואת הנינוחות המיוחדים שיש בה.

כי ירושלים, האווירה שלה שונה, בעיקר אם מגיעים אליה בימי שישי בבוקר וצופים מהצד במנהגים של המקומיים – המנהגים שכך מרגיש, עוברים פה מדור לדור ומכבדים אותם כאילו היו כתובים בתורה.

אז מה אתם אומרים על להצטרף אלינו לסופ"ש שכזה? נספר לכם מה לעשות, לאן ללכת ואיזה מלונות בירושלים הם המומלצים.

 

 ירושלים, אין עוד כמוה

ואנחנו בהחלט עומדים מאחורי האמירה הזאת ב – 100%. יש משהו נכון בלהגיע לירושלים ביום שישי בבוקר ולהישאר בה לסופ"ש.

 

 יום 1 – שוק מחנה יהודה

אם יש מקום שמתעורר עם הזריחה ויהיה הומה אדם כבר ב – 6 וחצי בבוקר (ותרשו לנו לספר, שישנם אנשים שבשעה זו כבר מסיימים את סיבוב הקניות שלהם בימי שישי), זה בוודאות יהיה שוק מחנה יהודה.

 

מסורת תמיד מסורת

השוק השתנה רבות בעשור האחרון. הרבה דוכנים הוסבו למסעדות, בתי קפה או חנויות שמוכרות את הלהיט התורן הבא, אך עדיין מדובר במקום שהוא חובה לקניות של יום שישי.

מה, תבלו שבת ללא הסלטים של צדקיהו, ללא הבשר של הקצבים, ללא הדגים של דוד דגים וללא חלות של טלר? לא ייתכן.

לכן, התנהגו כמקומיים ובין ביס אחד לאחר, שתיכף נספר לכם איפה כדאי לכם לעשות את הביסים, תקנו לכם את כל מה שנראה לכם נכון לקנות לשבת.

 

 ארוחות בוקר היא הארוחה החשובה של היום

בכל הנוגע לארוחת הבוקר שלכם, קפה בשוק קפה, שבו ניתן לבחור את סוג הפולים (וגם לקנות את הסוג שאהבתם הביתה), זו בחירה נהדרת.

ומה עם איזה מאפה טרי טרי ליד הקפה שלכם? לאוהבי המתוק מבינינו נמליץ להגיע לדוכן של מרציפן, שנמצא על רחוב אגריפס ולקנות את הרוגלעך הקטנים והטריים שלהם, שהרגע יצאו מהתנור.

לכל מי שפחות בקטע של מתוק וחייב את הסנדוויץ' שלו על הבוקר (מודים, אלה אנחנו), נמליץ לחלוק כריך גבינות עשיר במיוחד מחנות הגבינות המפורסמת – באשר. אל תדאגו, גם אם אתם מכירים רק גבינת העמק, פשוט תסמכו עליהם שהם יידעו להרכיב לכם את הכריך המושלם. המלצה אישית – תרשו להם להוסיף לסנדוויץ' דובדבני אמרנה, זה משדרג פלאים.

מה, כבר אתם רעבים למשהו גדול יותר? תחצו את הכביש ותכנסו לסביח "אריכא", מקום קאלט של הירושלמיים.

 

 טיול בנחלאות

בשביל לפנות מקום בבטן, כי הרי אתם רוצים להמשיך ולטעום את מטעמי השוק, כדאי שתצאו לטיול קטן. חוצים את הכביש מהשוק ונכנסים לשכונה ייחודיות – הנחלאות. אוכלוסייה מגוונת – סטודנטים של בצלאל, משפחות צעירות ואנשים דתיים – איכשהו כולם חיים פה באהבה.

תלכו לאיבוד בין רחובותיה, תגלו גנים קטנים, גנים גדולים, פינת חמד והמון אופי.

עכשיו הגיע הזמן לשוב לארוחת הצהריים בשוק.

 

ארוחת צהריים

עזורה המשפחתית, עם האוכל המסורתית של הבית – מרק קובה, סופריטו בשר, מוסקה.

מחפשים משהו יוצא דופן? אישטבח הוא התשובה בשבילכם. סוגי בשר שונים שמבשלים בתוך לחם – בין הדברים הטעימים שיש בשוק.

 

זמן מנוחה

אם יש משהו שמתחדש כל ביקור שלנו בירושלים, אלה האופציות למקום להתאכסן בו.

בין היוקרתיים ניתן למצוא את מלון "אוריינט", הממוקם בעמק רפאים. תוך זמן קצר המלון בנה לעצמו שם של יוקרה ופינוק אינסופיים.

אם מחפשים משהו מעט יותר צנוע, מלון הרברט סמואל, הממוקם בלב בליבה של העיר, הוא אופציה נהדרת. עם חדר האוכל שממוקם בקומה עליונה וממנו נגלה לעיניכם נוף מהפנט.

 

 יום 2 – מתחם התחנה

אביב, העונה האידיאלית לטיולים רגליים מהנים בירושלים, לכן מבין האופציות שעומדות לרשותנו, בחרנו בביקור במתחם התחנה. פסי רכבת שהוסבו לטיילת פסטורלית ושלווה יהווה מקום טיול נהדר – התחילו מהקצה שקרוב יותר לשכונת קטמונים ותתקדמו לכיוון מתחם התחנה עצמו.

תהנו מהשקט של שבת, מהפריחה ומהרוח שמאפיינת רק את ירושלים.

תתפנקו במשהו מרענן במתחם התחנה והתקדמו לעבר גן הפעמון, פארק גדול עם מדשאות ומגרשי משחקים. הכי כיף – למצוא פינה מוצלת ולהנות מאוויר הרים צלול כיין.

נתראה בטיול הבא.

סוויטה

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
חופשות
10 רעיונות לחופשות ייחודיות

בעולם המהיר של היום, שבו שגרה ומונוטוניות שולטים לא פעם בחיינו, חיוני לקחת הפסקה ולצאת לחופשה שהיא באמת ייחודית ובלתי נשכחת. בעוד טיולי חוף מסורתיים

קרא עוד »