כיצד בוחרים עורך דין לכתיבת צוואה?

עריכת צוואה היא הדרך הטובה ביותר לאדם לקבוע את גורל הרכוש שלו לאחר מותו. אנו חיים בעולם משוגע, אף אדם אינו יודע את גורלו. נכון, זה לא כיף לחשוב על דברים מהסוג הזה, אך חשוב להכיר בחשיבות המוות שלנו על יקירינו. בדרך כלל, מותו של אדם בעלת השלכות כלכליות כבדות על יקיריו. ולכן, על האדם לערוך צוואה בעודו בחיים כדי לתכנן מראש, באופן מסודר וחוקי את עתיד רכושו שיכול להקל על יקיריו.

לצוואה ישנם היתרונות נוספים רבים בקרב המשפחה, הסטטיסטיקה קובעת שברוב המקרים בהם קמו סכסוכים במשפחה לאחר מות יקיריהם, לא נכתבה צוואה. במאמר זה נסקר כל מה שצריך לדעת על צוואה: מדוע כתיבת צוואה חשובה כל כך? מתי כדאי לכתוב צוואה? לכמה זמן תקפה צוואה? כיצד לבחור עורך דין לכתיבת צוואה? ועוד.

 

מדוע חשוב לכתוב צוואה?

לכל אדם בעולם יש רכוש הנמצא בבעלותו, אצל חלק מדובר ברכוש יקר כספית ואצל חלק רכוש יקר ערך סנטימנטלי. כל אדם זכאי להחליט מה יהיה עתיד הרכוש שלו לאחר מותו. ייתכן ואינו יהיה מעוניין, משיקוליו, שרכושו יהיה מחולק על פי חוק ההסדר הקבוע. אך בשביל לחלק את רכושו לאחר מותו על פי רצונו, עליו לכתוב צוואה.

לכתיבת צוואה ישנה היתרונות רבים נוספים, שלא בהכרח רלוונטיות למנוח, אלא ליקיריו. לפי הסטטיסטיקות, כאשר אדם נפטר ללא צוואה כתובה גדל הסיכויים לסכסוך במשפחה על הירושה (״מלחמות ירושה״) בעשרות אחוזים. אנו בטוחים שהאינטרס של כל מנוח הוא לשמור על לכידות המשפחה גם לאחר מותו ולכן גם בנושא זה אנו ממליצים להגיע ליום זה עם צוואה כתובה ומאושרת.

 

כיצד לבחור עורך דין לכתיבת צוואה?

עורך דין לענייני ירושות הינו מקצוע נפוץ ועל פניו לא צריכה להיות בעיה למצוא עורך דין שיטפל לנו בצוואה ובירושה. אך משימה זו לא פשוטה כפי שנשמעת, ישנם סוגים רבים של עורכי דין עם דרכי פעולה שונות, לא כל דרך פעולה תתאים לנו בהכרח. לפניכם, כמה טיפים לבחירת עורך דין:

  • בדקו את רזומה העורך דין
  • תיאמו פגישה ראשונית עם העורך דין לבדיקת הכימיה ביניכם
  • בדקו שמדובר בעורך דין המתמחה בענייני צוואות וירושות

 

לסיכום

אם הייתם שואלים עורכי דין לפני כמה שנים, הייתם מגלים שצוואה היא עניין של אנשים קשישים. אך כיום אנו עדים לשינוי מגמה, יותר ויותר צעירים פונים לעורכי הדין לכתיבת צוואות במטרה להקל על יקיריהם בבוא היום.

בחירת עורך דין לענייני ירושות אינו משימה קלה, אף על ריבוי ההיצע בשוק עורכי הדין. כאשר אתם פונים לבחירת עורך דין, וודאו שעברו מרשים, שהכימיה ביניכם עובדת ותקינה ומדובר בעורך דין המתמחה בנושא זה, נקודות אלו קריטיות להמשך התהליך והקלות שלו.

עורך דין

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
הליכי גירושין
איך בוחרים עו״ד לענייני משפחה תותח?

מעט מאבקים משפטיים מביאים איתם את האמוציות, המורכבות האנושית והדקויות התקשורתיות שקיימים בגירושין או גישור משפחתי. בחירה באיש מקצוע מהמעלה הראשונה, כזה שידאג לאינטרס שלכם

קרא עוד »