כיצד מחשבים מס ירושה?

מס ירושה הוא מס שמוטל על היורש על ירושה שקיבל. הירושה יכולה להיות קרקע, כסף וכל רכוש אחר. על הרווחים שהיורש מקבל בגין הירושה, הוא מחוייב לשלם מס ירושה. גובה המס משתנה ממדינה למדינה. כאן הרחבנו בנושא, ניסינו לעשות את זה קצר, למענכם. אז בואו נמשיך.

 

מה צריך לדעת על מיסוי ירושות?

חשוב לדעת כי מיסוי ירושות הוא תחום רחב ובמקרה הצורך כדאי להתייעץ עם עורך הדין המלווה את תיק הירושה. בישראל, אין חיוב על מס ירושה מאז שנכנס לתוקפו חוק מס עיזבון.

 

מהו מס עיזבון?

מס עיזבון מחייב הפרשה לרשות המיסים ישירות מהעיזבון, עוד לפני חלוקת העיזבון ליורשים. כיום, בשנת 2022 גם מס עיזבון לא חל בישראל וכאשר יורשים מקבלים קרקע בירושה, הם לא צריכים לשלם מס על הירושה, אולי מס שבח – בהתאם לנסיבות.

 

האם צריך לשלם מס שבח על דירה בירושה?

מס שבח הוא מס שבעל נכס צריך לשלם ביום מכירת נכס כאשר הוא מרוויח על השבחת הנכס שנמכר. זה יכול להיות דירה שנרכשה לפני תמ"א ונמכרה לאחר מכן. כך מחיר הדירה עלה בלפחות מאתיים אלף שקלים והמדינה דורשת את חלקה בדמות מס שבח.

יש מקרים בהם לא תצטרכו לשלם מס שבח בעת מכירת דירה שקיבלתם בירושה. תצטרכו לשם כך להיות בעלי דירה מזכה.

 

מתי מקבלים פטור ממס שבח?

כאשר הדירה שנמכרה היא דירת מגורים מזכה, היורש נהנה מפטור. הפטור ניתן רק אם מוכר הדירה הוא בן, נכד או נין של המוריש, אין למוריש דירת מגורים נוספת על שמו. תנאי נוסף חשוב הוא שהדירה תהיה רשומה כדירת מגורים.

 

החזר מס שבח

יש פעמים בהם יורשים משלמים מס שבח למרות שהם לא יודעים שהם זכאים לקבלת פטור מהתשלום. לפעמים ה משלמים מס גדול מידי וכך, נוצרת הזדמנות לקבל החזר מס שבח. גובה ההחזר הצפוי הוא גבוה במיוחד בגלל המס הגבוה כך שמשתלם לכם לברר את העניין. יחד עם זאת, זכרו כי ניתן לקבל החזר על 4 השנים האחרונות. אם מכרתם ב-4 השנים האחרונות נכס שקיבלתם בירושה ושילמתם מס, כדאי שתדעו שיש סיכוי סביר שאתם זכאים לקבלת החזר מס שבח.

כדי לקבל את ההחזר מומלץ לפנות ליועץ מס שיבדוק את הנתונים ויאשר שאתם אכן זכאים לקבלת החזר מס שבח בגין הירושה.

 

לסיכום

כאשר מקבלים דירה בירושה, חשוב להתייעץ עם יועץ מס בנוגע למיסוי הירושה. נכון להיום אין מס ירושה, אך יש מס שבח שצריך לשלם. כפי שסיכמנו כאן ניתן לראות כי כאשר מדובר בדירת מגורים מזכה היורש פטור מתשלום המס. למרות זאת, לא כולם יודעים זאת וחלק משלמים מס מיותר. מסיבה זו אם שילמת מס כזה בשנים האחרונות, כדי לבדוק את הזכאות לקבלת החזר.

דולרים

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
דולרים
5 מטרות לשמן ניקח הלוואה

המטרות ללקיחת הלוואה הן מגוונות. יש גופי מימון שחשוב להם לפני אישור ההלוואה לדעת את מטרתה ורק אם היא מוצאת חן בעיניהם, הם מאשרים אותה.

קרא עוד »