כיצד מתמחר עורך דין גירושין את שכר הטרחה?

תהליכי גירושין הם דבר לא פשוט, בכל ההיבטים השונים שלהם, אך גם העניין הכלכלי הוא משמעותי. אחת הדאגות שקיימות אצל אנשים פרטיים היא העלות של שכירת שירותי עורכי דין בתחום הגירושים. מבנה התמחור של שירותים משפטיים יכול להשתנות ממקרה למקרה, ומאמר זה בא לעזור לכם להבין מהם הגורמים השונים שמשפיעים על התמחור הסופי של שכר הטרחה שעורך הדין יגבה מכם. כך תוכלו לתכנן את צעדיכם בצורה טובה יותר, ולקבל החלטות מושכלות.

 

המבנים של שכר הטרחה

עורך דין גירושין משתמשים במבני שכר טרחה שונים כדי לקבוע איך לחייב את הלקוחות שלהם. מבין הסוגים הנפוצים של מבנים אלה ניתן למצוא תעריפים לשעה או מחיר פיקס קבוע. תעריפים לשעה כוללים חיוב של הלקוחות עבור הזמן שהושקע בתיק שלהם בפועל, בעוד ששכר טרחה קבוע הוא סכום שנקבע מראש ומכסה שירותים ספציפיים. כל תוספת על השירותים הללו לרוב תהיה בתשלום נוסף.

עורך דין גירושין

מורכבות התיק

למורכבות של תיק הגירושין גם כן יש תפקיד משמעותי בקביעת שכר הטרחה של עורך הדין שלכם. מקרים מורכבים שכוללים סכסוכים מסובכים על משמורת ילדים, נכסים גדולים ויקרים במיוחד או נושאים שנויים במחלוקת כגון אלימות במשפחה- עשויים לדרוש יותר זמן בתיק עצמו, אם זה בתחקיר המקדים, במשא ומתן ובהכנה למשפט.

כתוצאה מכך, עורכי דין עשויים לגבות שכר טרחה גבוה יותר עבור תיקים בעלי מורכבות גבוהה יותר בהם יש אתגרים משפטיים כאלה ואחרים. מורכבות התיק לעיתים תדרוש מעורך הדין לצרף איש מקצוע נוסף- דבר שכמובן גם יעלה את המחיר הסופי.

 

ניסיון ומוניטין של עורך הדין

אם קיבלתם הצעות מחיר שונות מעורכי דין שונים, יכול להיות שזה בגלל הניסיון והמוניטין שלהם. עורכי דין בעלי ניסיון רב בתיקי גירושין שגם זכו להצלחה בהם יגבו המון פעמים שכר טרחה גבוה ביותר מאחר והם מביאים מומחיות ומיומנות לשולחן. עם זאת, חשוב לציין ששכר טרחה גבוה יותר לא בהכרח מבטיח תוצאות טובות יותר. חשוב לבצע הערכה של הכישורים וההתאמה של עורך הדין המיועד לצרכים הספציפיים שלכם בתיק הגירושין.

עורך דין גירושין

מיקום גיאוגרפי

שכר הטרחה יכול להשתנות גם בהתאם למיקום הגיאוגרפי. עורכי דין באזור המרכז, המאופיינים בכך שיש להם ביקוש רב יחסית, יגבו שכר גבוה מזה של עורכי דין באזורים פריפריאליים מרוחקים יותר. גם זה דבר שיש לקחת בחשבון ולפעמים כדאי אולי להתרחק מהעיר שלכם כדי למצוא עורך דין טוב בתקציב הנכון עבורכם.

 

הוצאות נוספות

מלבד שכר הטרחה של עורך הדין על עבודתו, חשוב שתדעו שיש בדרך כלל הוצאות נוספות שקשורות בתיק הגירושין. אם זה תשלום אגרה לבית משפט, שכירת שירותיהם של חוקרים פרטיים ועוד- אלה יכולים להשפיע על העלות הכוללת הסופית של כל ההליך הזה.

עורך דין גירושין

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
הליכי גירושין
איך בוחרים עו״ד לענייני משפחה תותח?

מעט מאבקים משפטיים מביאים איתם את האמוציות, המורכבות האנושית והדקויות התקשורתיות שקיימים בגירושין או גישור משפחתי. בחירה באיש מקצוע מהמעלה הראשונה, כזה שידאג לאינטרס שלכם

קרא עוד »