כיצד נראית ומתבטאת התמכרות לקנאביס

קנאביס הוא צמח בעל סגולות רבות וכיום משמש אנשים רבים מסביב לעולם בטיפול במכאובים קשים, בין אם מדובר על מכאובים פיזיים או רגשיים. לצד כל היתרונות של הקנאביס, יש גם חסרונות, החיסרון הגדול ביותר של צמח הקנאביס והצריכה שלו היא ההתמכרות אליו. לעיתים ניתן לזהות מיד שמדובר בהתמכרות, לעיתים ההתמכרות יחסית סמויה וקשה להבין זאת מיידית, בגלל שהצמח גורם לתחושה טובה. כיצד נראית התמכרות לקנאביס? ומה עושים כדי להיגמל?

 

מה זה קנאביס ואיך משתמשים בו

קנאביס הוא צמח, אשר יש לו שלושה קבוצה של חומר פסיכו-אקטיביים כמו למשל סאטיבה, אינדיקה ורודראליס. כשקוטפים את הפרחים של הצמח ומייבשים אותם, נקבל את הסם שכנראה כיום הוא הנפוץ ביותר בעולם. לצמח הקנאביס תוכלו למצוא כינויים רבים כמו למשל: גראס, חשיש, וויד, ירוק, מריחואנה ועוד.

הצורה הנפוצה ביותר לשימוש בקנאביס היא גלגול של העלים היבשים לצורה של קנאביס המכונים פייסל או ג׳וניט ונראים מעין צורה של סיגריה. את הקנאביס ניתן לצרוך גם באמצעות מכשיר אידוי, מקטרת מים (באנג) או מקטרת רגילה (פייפ). ניתן גם לצרוך את הקנאביס באמצעות מזון ולא רק באמצעות ריאות. ההשפעה בצורת מזון לא תהיה מורגשת באופן מידי, אך ההשפעה תימשך למשך שעות רבות לעומת שימוש בעישון.

 

ההשפעה של הקנאביס

בקנאביס נוכל למצוא 80 חומרים פעילים, אך החומרים המרכזיים שניתן להתייחס אליהם הם thc ו-cbd כאשר החומר הראשון הוא פסיכו-אקטיבי והשני הוא אנטי-פסיכו-אקטיבי. קנאביס למעשה משפיע על המערכת העצבים המרכזית ומייצר מעין תחושה של שלווה ורגיעה, כמו אופוריה קלה, תיאבון מוגבר וגם קושי בתפיסה של הזמן ושל המקום.

לא מעט אנשים תופסים את הקנאביס כחומר בטוח, כמו בריחה קלה מהמציאות, לא מזיק ואפילו נחוץ, אך הם לא תמיד מודעים שאם עושים שימוש לרעה או שימוש ממושך בקנאביס, אנשים עלולים להיחשף לנזק מידי אן נזק ארוך טווח, שכולל בתוכו התמכרות, תלות וגם במקרים מסוימים יכול לגרום להפרעות פסיכוטית. במקרים של התמכרות, חשוב מאוד לפנות אל גמילה מקנאביס באופן מידי.

 

איך ניתן לזהות התמכרות

מחקרים מראים ש9% מהמשתמשים בקנאביס, מתמכרים אליו. אם השימוש הוא שימוש קבוע ויום יומי, כך גדל גם הסיכוי להתמכרות ואפילו עולה ל50%. יש דרכים לזיהוי התמכרות, כמו למשל לשאול את עצמכם כמה פעמים כבר אמרתם לעצמכם שזו הפעם האחרונה שאתם מעשנים, והנה אתם באותו מצב בלי להרגיש כלל. כאשר יש התמכרות, נשים לב גם שיש צריכה מוגברת וכמות גדולה שפוגעת במצב הבריאותי מבחינה נפשית או מבחינה פיזית.

 

לסיכום

קנאביס הוא צמח בעל שלושה קבוצות של חומרים פסיכו אקטיביים. לקנאביס יש השפעה טובה לרוב המשתמשים בו, המדווחים על תחושה של רגיעה ומעין אופוריה נעימה, אך השימוש בקנאביס עלול להיות מסוכן בייחוד שקל מאוד להתמכר אליו וזה עלול להוביל לתוצאות קשות, כולל התקפים פסיכוטיים ולהתמכרות קשה שלא ניתן לעצור.

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
הלוטו
כל מה שחשוב לדעת על לוטו

הלוטו הוא משחק הימורים פופולרי, בו שחקנים בוחרים מספרים מתוך טווח מסוים, וזוכים בפרס אם המספרים שבחרו תואמים את המספרים שנבחרו בהגרלה. הלוטו מושך אליו

קרא עוד »