כיצד עורך דין ירושות עוזר לאחר המוות?

המוות הוא חלק בלתי נפרד מהחיים, למרבה הצער. אך לצד הפחד הטבעי מהתעסקות בנושא המוות והחיים שיישארו לאחריו, חשוב להבין כי טיפול בנושאי צוואות וירושות הוא קריטי עבור המשפחה והקרובים, שלעיתים נשארים תלויים ביכולת הכלכלית שיאפשר עיזבונו של הנפטר. אלו עניינים שקריטי להסדירם, בעזרתו של עורך דין ירושות שידאג לכל מראש, על כל צרה שלא תבוא. 

 

ראשית, מהי ירושה?

הורשת ירושה היא בעצם הענקת רכוש, לרבות הון, נכסים או זכויות כלכליות אחרות, ליורשיו החוקיים של הנפטר. מדובר בדרך כלל ברכוש משמעותי שמטרתו לדאוג לרווחתם של קרובי הנפטר לאחר מותו, מה שהופך את עיגון הירושה בצוואה מסודרת לדבר קריטי והכרחי.

במידה ואין צוואה רשמית של הנפטר, יחולק הרכוש, או העיזבון, בין יורשיו של הנפטר על פי החוק בצו ירושה, מה שעשוי לפגוע באחרים ואף להעביר חלק מהעיזבון לקופת המדינה. עורך דין ירושות דואג בראש ובראשונה לעריכת צוואה על פי ראות עיניו של בעל הצוואה, שקובע את אופן חלוקת הירושה בצלילות דעת.

 

סכסוכים משפחתיים

באופן טבעי, גודל הירושה משליך בהכרח על הפוטנציאל למאבקים משפטיים מכוערים במיוחד בין קרובי המשפחה של הנפטר. משפחות רבות נקרעות בשלב חלוקת הירושה וסכסוכים משפחתיים מתגלגלים לפתחי בתי המשפט, אחים מול אחים, מול הוריהם או ילדיהם.

כל כאב הראש והלב הזה יכול להיחסך על ידי קביעת צוואה מסודרת, שמהווה מסמך משפטי מסודר המחלק את רכושו של הנפטר ללא שיקולים זרים. בעל הצוואה יודע שמרגע שהעמיד צוואה חוקית ומסודרת, הסיכוי לשמור על שלמות ואחדות המשפחה גובר. עורך דין ירושות ידאג לטפל בכל לאחר לכתו של הנפטר ויוודא כי רצונו יקוים.

 

מימוש הירושה

כל יורש המעוניין לממש את הירושה שקיבל על פי חוק, נדרש להגיש את בקשת המימוש לרשם לענייני ירושה. במידה והנפטר דאג לקיים צוואה, סביר שהיא מופקדת בידי רשם הירושה, מה שיתגלה לאחר הבקשה ואז תמומש הירושה בהתאם לכללי הצוואה.

סדר הגודל של הזמן שלוקח מרגע הגשת הבקשה למתן צו הירושה נע בין חודש לשלושה חודשים. עורך דין ירושות יסייע בכל התהליך הפרוצדורלי הדרוש וילווה את היורשים עד לקבלת העיזבון המגיע להם על פי חוק.

 

סמכות מקצועית ומעמיקה

על פניו, אדם רשאי לערוך צוואה באופן עצמאי מבלי סיוע של עורך דין ירושות. אך מכיוון שהאדם הפשוט, סביר שאינו בקיא ברזי המשפט ובפיתוליו, ייתכן והצוואה לא תהיה מקיפה ומעמיקה דיה, בעיקר אם ישנן סוגיות מורכבות על הפרק כמו זכויות נדלן או מניות.

ניסוח צוואה באמצעות עורך דין ירושות מבטיח שהצוואה תהיה מקצועית, מעמיקה ומקיפה שלא תשאיר שום מקום לספק באשר לחלוקה הנכונה מבחינתו של הנפטר, ותדאג שכל אדם המוגדר יורש יקבל את שמגיע לו על פי הבנתו של הנפטר.

יְרוּשָׁה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
הליכי גירושין
איך בוחרים עו״ד לענייני משפחה תותח?

מעט מאבקים משפטיים מביאים איתם את האמוציות, המורכבות האנושית והדקויות התקשורתיות שקיימים בגירושין או גישור משפחתי. בחירה באיש מקצוע מהמעלה הראשונה, כזה שידאג לאינטרס שלכם

קרא עוד »