אתם רוצים לקנות זהב ורוצים לוודא שהוא איכותי? כך תוכלו לדעת

הזהב נחשב כבר שנים רבות למתכת יקרה ומבוקשת. בין אם אתם רוכשים זהב למטרות השקעה או שאתם פשוט מוסיפים לאוסף התכשיטים האישי שלכם, חשוב לוודא שהזהב שאתם קונים יהיה באיכות גבוהה.

 

הבנת טוהר הזהב

זהב נמדד בדרך כלל בקראט, כאשר 24 קראט מייצג זהב טהור. עם זאת, זהב טהור הוא רך מדי עבור תכשיטים או מטרות אחרות, ולכן הוא מעורבב לעתים קרובות עם מתכות אחרות. הקראטאז' מציין את שיעור הזהב הטהור בסגסוגת. לדוגמה, זהב 18 קראט מכיל 75% זהב טהור, בעוד זהב 14 קראט מכיל 58.3% זהב טהור. הכר את סימוני קראט על תכשיטי הזהב או על מטילי הזהב כדי לקבוע את איכות הזהב.

הבנת טוהר הזהב

הערכת משקל של זהב

גורם נוסף שיש לקחת בחשבון בעת ​​הערכת איכות הזהב הוא משקלו. זהב נמדד באונקיות טרויה, כאשר אונקיית טרויה אחת שווה ל-31.1 גרם בערך. פריטי זהב מזויפים עשויים להיות בעלי משקל נמוך, ולכן חשוב להשתמש במאזני שקילה מדויקים בעת ביצוע רכישה. השקעה במשקל דיגיטלי אמין יכולה לעזור לך לאמת את משקל הזהב ולהבטיח שאתה משלם מחיר הוגן, על סמך משקלו וטהרתו.

 

ביצוע בדיקות חזותיות

בדיקה ויזואלית היא חיונית בעת קניית זהב, במיוחד במקרה של תכשיטים. בדוק את פני השטח של הזהב, וחפש כל סימן של שינוי צבע, שריטות או טקסטורות חריגות. לזהב באיכות גבוהה יהיה צבע וברק, בעוד שזהב באיכות נמוכה יותר, או זהב מזויף, עשוי להראות סימני בלאי.

 

בדיקות מגנטיות וצפיפות

שתי בדיקות פשוטות, שניתן לבצע כדי להעריך את איכות הזהב, הן בדיקות של מגנטיות וצפיפות. זהב אמיתי הוא אינו מגנטי, כך שאם פריט זהב נמשך למגנט, סביר להניח שהוא מזויף או מכיל מתכות אחרות. בדיקות צפיפות כוללות מדידת צפיפות הזהב על ידי טבילתו במיכל מים. לזהב טהור משקל סגולי של 19.3, כך שהשוואת צפיפות הזהב לערך זה יכולה להעיד על האותנטיות שלו.

 

התייעצות עם מומחים

כאשר יש ספק לגבי איכות הזהב, כדאי לפנות לחוות דעת של מומחה. לתכשיטנים מקצועיים או לסוחרי זהב יש את הידע והניסיון להעריך במדויק את איכות הזהב. הם יכולים לערוך בדיקות מתוחכמות כדי לקבוע את טוהר הזהב והאותנטיות שלו. התייעצות עם מומחה יכולה לספק לך שקט נפשי ולהבטיח שתבצע רכישה מושכלת. כדאי להתייעץ עם חברה שעוסקת בזהב, כמו למשל הולי לנד מינט גולד.

 

השוואת מחירים

כאשר קונים זהב, חיוני להשוות מחירים בין מוכרים שונים. אמנם לאיכות גבוהה יש מחיר, אבל מחירים נמוכים מדי צריכים להרים דגל אדום. אם עסקה נראית טובה מכדי להיות אמיתית, כנראה שאכן כך. זהב מזויף עשוי להיות מוצע במחיר נמוך משמעותית כדי למשוך קונים תמימים. על ידי השוואת מחירים ממספר מקורות, תוכל לקבל הבנה טובה יותר של ערך השוק ולקבל החלטה מושכלת יותר.

 

רכישה ממקורות מוכרים

כדי למזער את הסיכון לרכישת זהב מזויף או באיכות נמוכה, רצוי לקנות ממקורות מוכרים. חנויות תכשיטים מוכרות, פלטפורמות מקוונות ידועות או מפיצים מורשים בדרך כלל מציעים זהב אמיתי. הימנע ממוכרים מקוונים לא מאומתים, מכיוון שהם עשויים שלא לספק את הערבויות או האותנטיות הדרושים.

 

למי כדאי לקנות זהב?

זהב יכול להיות השקעה מתאימה עבור מגוון רחב של אנשים. משקיעים המעוניינים לגוון את תיק ההשקעות שלהם פונים לעתים קרובות לזהב כהגנה מפני אינפלציה או אי ודאות כלכלית. היציבות והערך לטווח ארוך של הזהב הופכים אותו לאופציה אטרקטיבית עבור אלה המבקשים לשמר ולהגדיל את עושרם לאורך זמן. בין אם אתה משקיע ותיק או מישהו שמחפש להבטיח את עתידו הפיננסי, זהב יכול לשמש כתוספת חשובה לאסטרטגיית ההשקעה שלך.

 

סיכונים בקניית זהב

אמנם זהב יכול להיות השקעה משתלמת, אבל חיוני להכיר את הסיכונים הכרוכים בקניית זהב. סיכון משמעותי אחד הוא תנודתיות המחיר שלו. מחירי הזהב יכולים להשתנות עקב גורמים שונים, כולל תנאים כלכליים, אירועים גיאופוליטיים וסנטימנט בשוק. תנודות אלה יכולות להשפיע על ערך ההשקעה שלך, במיוחד אם אתה צריך למכור אותו בתקופות שפל.

 

סיכום

כאשר קונים זהב, ההקפדה על איכותו היא החשובה ביותר. על ידי הבנת טוהר הזהב, זיהוי סימני היכר, הערכת משקל, ביצוע בדיקות חזותיות, ביצוע בדיקות מתקדמות וקבלת חוות דעת ממומחים, אתה יכול לזהות ולרכוש זהב באיכות גבוהה.

זהב

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא