כך תמנעו מתאונות עבודה

תאונות עבודה עלולות להיות תאונות לא נעימות ויכולות לגרום לאנשים רבים להיות מושבתים ולא להגיע אל מקום העבודה שלהם תקופה ארוכה וגם כמובן, להישאר ללא היכולת לפעמים לתפקד. כיום יש לא מעט תאונות עבודות ועובדים שנפצעו או נהרגו בשל תאונות. בכדי לא להיות חלק מנתוני הסטטיסטיקה, צריך להבין אילו צעדים ודרכים נוכל לנקוט על מנת להימנע מהתאונות עבודה ולשמור על הבריאות ועל הגוף שלנו. הנה כמה דרכים שנוכל להימנע מתאונות עבודה. 

 

כללי בטיחות

תאונת עבודה אפשר למנוע באמצעות עבודה נכונה ובטוחה. אם אתם רוצים לשמור על בטיחות בעבודה העבודה שלכם צריכה להתבצע לפי כללי בטיחות. כדי ליישם כללי בטיחות, צריך קודם כל לקבל הכוונה ממונה בטיחות שהוא אחראי על הביטחון בעבודה בכל סביבת עבודה לפי האופי שלה.

ממונה בטיחות הוא אדם מיומן ומקצועי שהוא למעשה המוסמך בכל מה שקשור על תחומי הבטיחות בעבודה. על אחראי הבטיחות להתריע על סכנות האפשריות במקום העבודה, להדריך עובדים כדי לעבוד בצורה תקינה ובטוחה וגם חלה עליו חולה ליישם את כל כללי הבטיחות בעצמי.

 

בדיקה תקופתית של הציוד והתחזוקה שלו

חלק מתאונות העבודה שמתרחשות ביום יום הן לא תמיד קשורות להכוונתו של אחראי הבטיחות על העובד, אלא הן יכולות להיות תוצאה של ציוד לא תקין של העובדים. ישנם עבודות הציוד לא יהיה קריטי לבטיחות העובד ולא צריך להקפידו ולהחליפו לעיתים תכופות מאוד, אך יש ציוד כמו סולם, קסדה או כלי עבודה שחייבים להיות תקינים על מנת לשמור על בטיחות העבודה כאשר הוא משתמש בהם במקום העבודה.

שימוש בכלים תקינים ממזערת משמעותית את הסיכוי לתאונת עבודה. אם במקרה חוויתם תאונת עבודה, אל תישארו לבד ופנו אל החברה המתקדמת ביותר בטיפול ומניעה של פציעות – גאמידה קייר.

 

אל תעלימו עין

חשוב מאוד לשים לסביבת העבודה שלכם, בין אם מדובר על צינור דולף שיכול להעמיד את העוברים והשבים במסדרון בסכנת החלקה, או בין אם מדובר על לוח חשמל שהדלת שלו נתלשה ממקומה ועכשיו הוא פתוח וחשוף, דברים אלו עלולים להיות סכנת חיים עבור עובדים אחרים.

גם אם נדמה לכם שכולם שמו לב לכך במשרד, או לא מדובר במקרה חמור במיוחד, אל תניחו הנחות ועדיף לעדכן מיד את האחראי בטיחות על כך והוא ידאג לתיקון התקנה. בכל מקום שתהיו מודעים לכך שמפגע עלול להיות מאוד מסוכן לעובדים, תוכלו להציל את שאר העובדים ולשמור על בריאותם ויש מקרים שזה ממש יכול להציל חיים.

 

לסיכום

אלפי עובדים נפצעים כל יום בעבודה שלהם וכתוצאה מכך סובלים מתאונת עבודה. תאונות עבודה עלולות להיות קטלניות ואפילו להותיר אנשים עם נכות לכל החיים ובמקרים הגרועים יותר עלולות להוביל למוות. כדי להישאר מחוץ לסטטיסטיקה עליכם קודם כל לדעת את כללי הבטיחות בעבודה שלכם מאחראי הבטיחות, לוודא שהציוד עובר בדיקה תקופתית ולא להעלים עין מבעיות כאשר אתם מבחינים בהן.

עבודה בטוחה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא