מתחילים בצעד הראשון: כך תתחילו את הליך הגירושים

גירושים הוא תהליך קשה ולעיתים כואב שעלול להיות מאתגר במיוחד בישראל, כאשר מערכת המשפט והנורמות התרבותיות סביב נישואים וגירושים עלולות להיות מורכבות ומבלבלות. אם אתם שוקלים להתחיל הליך גירושים בישראל, חשוב להבין את השלבים הכרוכים בהם ואת המשאבים העומדים לרשותכם. מאמר זה יספק סקירה של איך להתחיל הליך גירושים בישראל, וכן כמה דברים חשובים שכדאי לזכור לפני שמתחילים.

 

איך מתחילים להתגרש?

השלב הראשון בפתיחת הליך גירושים בישראל הוא הגשת בקשת גירושים לבית הדין הרבני. בית משפט זה הוא בעל סמכות שיפוט על כל הנישואים והגירושים היהודיים בישראל, ללא קשר לשאלה אם בני הזוג היו נשואים בישראל או בחו"ל.

אם לא נישאת בטקס יהודי, ייתכן שעדיין תוכל להגיש תביעת גירושים לבית הדין הרבני אם אתה או בן זוגך יהודים והייתם נשואים לפי ההלכה.
הליך גירושין

מה הסיבה לגירושים?

לפני הגשת בקשת הגירושים, חשוב להבין את עילות הגירושים בישראל. בניגוד לכמה מדינות אחרות, בישראל אין מערכת גירושים "ללא אשמה". במקום זאת, עליך להוכיח כי חלה התמוטטות הנישואין וכי אין סיכוי לפיוס.

ניתן לעשות זאת על ידי הוכחה שקיימת אחת מהעילות הבאות לגירושים:

– ניאוף

– אכזריות

– עריקה לפחות שנה

– מחלת נפש או אי כושר

– התמוטטות בלתי הפיכה של הנישואין

 

חתירה לפיוס ושלום בית

לאחר הגשת בקשת הגירושים, בית הדין הרבני יקבע מועד לדיון מקדמי. בדיון זה, תהיה לך ולבן זוגך הזדמנות להציג את טענותיך וכל ראיה שתתמוך בטענותיך. בית המשפט רשאי גם להורות על גישור או ייעוץ בניסיון לפשר בין הצדדים ולהגיע ל"שלום בית".

אם לא מתאפשר פיוס בין בני הזוג, בית המשפט ימשיך בהליך הגירושים. זה עשוי להיות כרוך במינוי מומחה שיחקור כל טענות שהועלו על ידי מי מהצדדים, כגון האשמות על ניאוף או אכזריות. כן רשאי בית המשפט לצוות על חלוקת רכוש ותשלום מזונות או מזונות ילדים.

הליך גירושין

חשוב לדעת לפני שמתגרשים

חשוב לציין כי הליך הגירושים בישראל עלול להיות ארוך ויקר. בנוסף להוצאות משפט, ייתכן שתידרש לשלם עבור שירותיו של מומחה או מגשר שימונה על ידי בית המשפט. כדאי להיות מוכנים גם למחיר הרגשי שהתהליך יכול לגבות עליך ועל משפחתך.

איך מתחילים הליך גירושים? המפתח הוא להיות מוכן ומיודע. לפני הגשת תביעת גירושים, ודאו שאתם מבינים את עילות הגירושים בישראל ומה כרוך התהליך. שקול לפנות לייעוץ של עורך דין מוסמך שיוכל להדריך אותך בתהליך ולעזור לך לקבל החלטות מושכלות לגבי עתידך.

חשוב גם לתעדף את הרווחה שלך בתקופה קשה זו. שקול לבקש תמיכה של מטפל או יועץ שיוכל לעזור לך לנווט את האתגרים הרגשיים של גירושים. כדאי גם לשקול להצטרף לקבוצת תמיכה לאנשים שעוברים גירושים בישראל.

לבסוף, חשוב לזכור שגירושים אינם חייבים להיות תהליך שנוי במחלוקת או יריב. אמנם זה יכול להיות קשה להגיע להסכמה עם בן או בת הזוג, במיוחד אם מדובר בנושאים פיננסיים או משמורת מורכבים, אך ניתן להגיע לפתרון מקובל על הדדית בעזרת מתווך או צד שלישי ניטרלי אחר.

 

לסיכום

לסיכום, התחלת הליך גירושים בישראל יכולה להיות חוויה מורכבת ומרגשת. עם זאת, על ידי הבנת התהליך ופנייה לתמיכה של אנשי מקצוע מוסמכים, תוכל לנווט את התקופה הקשה הזו ולהגיע לפתרון שתהיה לטובתך ושל משפחתך. זכור לתת עדיפות לרווחתך ולבקש ייעוץ של עורך דין מוסמך שיוכל לעזור לך לקבל החלטות מושכלות לגבי עתידך.

הליך גירושין

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
הליכי גירושין
איך בוחרים עו״ד לענייני משפחה תותח?

מעט מאבקים משפטיים מביאים איתם את האמוציות, המורכבות האנושית והדקויות התקשורתיות שקיימים בגירושין או גישור משפחתי. בחירה באיש מקצוע מהמעלה הראשונה, כזה שידאג לאינטרס שלכם

קרא עוד »