הסימנים לזיהוי נזילה סמויה אצלנו בבית

הבחנתם בכתמים לחים בקירות ביתכם? ניקוז המים בכיור ובאמבטיה איטי? שמעתם דליפה של מים באסלת השירותים? כל אלה עלולים להצביע על נזילה סמויה אצלכם בבית.

דליפות נסתרות של מים מצינור מחורר או סדוק החבוי בקירות הבית או מתחת לריצוף, יכולות להיות סיוט של ממש, ולגרום לנזקים נרחבים ולתיקונים יקרים אם לא בודקים אותן ברגע שמופיעה הבעיה.  החלק המתסכל הוא שדליפות רבות יכולות להישאר מוסתרות, ולאט לאט לגרום נזק לבית ללא סימנים ברורים., כמו גם לחשבונות מים מרקיעי שחקים.  עם זאת, ישנם סימנים עדינים היכולים להעיד על נזילה נסתרת בצנרת שלכם.

פנינו ליוני קוזי בעל חברה "יוני אינסטלטור" , מומחה באיתור נזילות ובתיקון נזקי צנרת, שהעניק לנו טיפים איך לזהות נזילה סמויה ומהם הסימנים שיעזרו לנו לזהות את הנזילה, ולהזמין אינסטלטור מומחה מבעוד מועד.

שימו לב לכתמים לחים על הקירות : נזילות יכולות להתרחש בכל מקום במערכת האינסטלציה, מקו המים הראשי ועד לצינור הקטן ביותר בביתכם. אם אתם מבחינים בכתמי מים או כתמים לחים על קירות, תקרות או רצפות, הדבר יכול להצביע על נזילה בצנרת שלכם.

 

בדקו דליפה מברזים

או מחיבורים של מכשירים המחוברים למקור מים:  גם מיכל ההדחה של האסלה עלול לטפטף לתוך האסלה, מבלי שתשימו לב כלל לכך. במקרה זה, תוכלו העצמכם לאתר את הנזילה  באמצעות בקבוקון צבע מאכל. טפטפו כמה טיפות צבע מאכל למיכל ההדחה, המתינו כמה דקות ובדקו אם  הצבע דלף לאסלה.  המשמעות היא, שיש נזילה.

הסימנים לזיהוי נזילה סמויה אצלנו בבית

בדקו מתחת לכיור:

היקוות מים מתחת לכיור מצביעה על נזילה.  ייתכן שמדובר בבעיה פשוטה הדורשת חיזוק או החלפה של הצנרת שמתחת לכיור  אבל עדיין אם לא מטפלים בנזילה היא עלולה להחמיר.

 

עקבו אחר חשבון המים שלכם:

אחת הדרכים הקלות ביותר לאתר נזילה נסתרת היא לעקוב אחר חשבונות המים שלכם. אם צריכת המים והחשבון שלכם היו נמוכים באופן עקבי, אך זינקו לפתע ללא סיבה נראית לעין, זה יכול להיות סימן לכך שיש לכם נזילה נסתרת.

 

בדקו את מד המים שלכם:

דרך נוספת לבדוק אם יש נזילה נסתרת היא על ידי בדיקת מד המים שלכם. סגרו את כל מקורות המים בביתכם, ולאחר מכן בדקו את המונה. אם המונה עדיין פועל, זה סימן לכך שהמים עדיין זורמים איפשהו בבית, מה שמעיד על דליפה אפשרית.

 

האזינו לצלילים יוצאי דופן

צינורות רועשים יכולים גם להיות סימן לדליפה נסתרת. אם אתם שומעים קולות טפטוף או מים זורמים המגיעים מהקירות או הרצפות שלכם, ייתכן שיש לכם נזילה. אל תתעלמו מהצלילים האלה, מכיוון שהם יכולים להעיד על בעיה רצינית יותר.

 

הרחתם ריח של עובש?

צמיחת עובש בבית יכולה גם היא להיות סימן לנזילת אינסטלציה נסתרת. עובש משגשג בסביבות לחות, כך שאם אתם רואים צמיחת עובש על הקירות, הרצפות או התקרות שלכם, זה יכול להיות סימן לדליפה נסתרת. אל תתעלמו מצמיחת עובש, מכיוון שהיא עלולה להוביל לבעיות בריאותיות.

במידה ואכן גיליתם נזילה סמויה, מומלץ לפנות להתייעץ עם בעלי מקצוע המתמחים באיתור נזילות במערכת האינסטלציה. אינסטלטור מומחה משתמש בטכנולוגיה מתקדמת לגילוי נזילות סמויות באמצעות מצלמה טרמית, מצלמת קווי מים רובוטית ועוד.

לקריאה נוספת ולטיפים בנושא אינסטלציה , היכנסו לאתר וקראו את המאמרים המעודכנים ביותר בתחום.

הסימנים לזיהוי נזילה סמויה אצלנו בבית

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
Rat, Trap
לכידת חולדה ביידים

הופעה של חולדות אצלנו בבית עלולה להיות דבר מטריד ביותר. עבור רבים מאיתנו הנוכחות של החולדה היא לא משהו שאנחנו מוכנים לקבל, מה שאומר שנצטרך

קרא עוד »
הדברת פשפש המיטה
כיצד מדבירים את פשפש המיטה?

פשפש המיטה הוא חרקים קטנים וטפילים הניזונים מדמם של בני אדם ובעלי חיים במהלך הלילה. הנוכחות שלהם בבתים עלולה להיות מצוקה וקשה להעלים. כאשר מתמודדים

קרא עוד »
בעלי מקצוע
מרגישים תקועים? יש מי שיעזור !

נוכחות וליווי של מנטור אישי בחיים, יכול להיות חוויה מעוררת שינוי בהתפתחות האישית והמקצועית של האדם. מנטור הוא מישהו שמציע הדרכה, תמיכה וחוכמה על סמך

קרא עוד »