למה הרבה אנשים עושים טיול ג'יפים במרוקו

מרוקו הפכה בשנים האחרונות ליעד מועדף לטיולים על ידי ישראלים רבים שנמשכים לחוויה המזרחית הייחודית שהמדינה הנפלאה הזו מציעה למבקרים בה. מרוקו מציעה, מלבד שווקים אקזוטיים אליהם ניתן להגיע בכל רכב, גם דיונות חול אדירות, מצוקים פראיים וקניונים עמוקים שהגישה אליהם אפשרית רק עם ג'יפים. במאמר זה נרחיב לגבי הסיבות שהפכו את מרוקו לכה אידיאלית לטיולי ג'יפים בשנים האחרונות.

 

מהרי האטלס למדבר סהרה

טיולי ג'יפים במרוקו מאפשרים למשתתפים בהם להגיע לפינות הרחוקות והנידחות ביותר של המדינה הצפון אפריקאית נפלאה זו. אלו פינות שלא ניתן להגיע אליהן בכל דרך אחרת. מסלולי הטיול  כוללים דרכים הרריות בהרי האטלס, לצד דיונות חול זהובות במדבר סהרה.  במהלך טיול ג'יפים במרוקו ניתן לראות מקרוב את הכפרים המסורתיים, את הקסבות והשווקים העתיקים.

 

לפגוש את שבטי הברברים

רכס הרי האטלס עובר בשלוש מדינות, מרוקו, תוניסיה ואלג'יריה כאשר הפסגה הגבוהה ביותר נמצאת במרוקו. הרי האטלס מאופיינים בפסגות דרמטיות, קניונים עמוקים ועמקים ירוקים. מעבר לחוויית הנסיעה הייחודית בנוף הדרמטי, במהלך המסע ניתן לפגוש את שבטי הברברים המקומיים אשר ממשיכים לחיות בכפרים קטנים ומסורתיים אשר כמעט ולא השתנו גם כיום.

 

שיתוף פעולה ומעבר מכשולים

מסע ג'יפים במרוקו הוא חוויה אתגרית המשלבת קטעי נהיגה ארוכים במגוון סוגי שטח שונים. את חווית השטח משלבים בעצירות מעבר באתרי תיירות מוכרים ומפורסמים. נסיעות בהרי האטלס כוללים, שבילים שחלקם סלולים וחלקם בוציים ומצריכים שיתופי פעולה בין הנהגים וביצוע מעקפים במידת הצורך. הנסיעה הקשה מתגמלת את המשתתפים בכתובות סלע ברבריות.

 

מעבר מטורי בגובה 3,000 מטרים

מסלולי הטיול בהרי האטלס משתנים בהתאם למצב השבילים בשטח ולמצב השלג והבוץ. חלק מהמסלולים כוללים חצייה של המעבר המוטורי הגבוה ביותר באטלס ברכס ג'בל מג'ון שגובהו 3,000 מטרים אל תוך עמק מגון. חציית קו פרשת המים בהרי האטלס אינו אפשרי תמיד והדבר תלוי בגובה המים בעונות השונות.  הרי האטלס מציעים חווית נסיעה המשתנה בהתאם לעונות.

 

הדרכה בנהיגת דיונות

הדיונות העצומות של הסהרה נחשבות לאתגר רכיבתי מבוקש לג'יפאים מכל רחבי העולם. טיול ג'יפים במרוקו במסלול העובר בסהרה יכול להיות הזדמנות שאין דומה לה לבחון את מיומנויות הנהיגה שלכם בתנאים ייחודיים. מסע על סכיני הדיונות של מדבר סהרה היא אתגר שמומלץ לעשות באופן מקצועי, תוך קבלת הדרכה מתאימה לנהיגה בשטח קשה ומאתגר במיוחד.

 

חווית שטח ייחודית

לסיכום ניתן לומר שהסיבה המרכזית שכל כך הרבה אנשים כולל מישראל, בוחרים לעשות טיול ג'יפים דווקא במרוקו היא בגלל חווית השטח הייחודית שהיא מאפשרת. מרוקו אידיאלית לנסיעות שטח בתנאים ייחודיים, הן בשבילי האטלס ההרריים והן בלב הדיונות של הסהרה. מאפייני הנסיעות המיוחדים והאפשרות להדרכות נהיגה במהלך הטיול מדברים בשם עצמם.

טיול במרוקו

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
חופשות
10 רעיונות לחופשות ייחודיות

בעולם המהיר של היום, שבו שגרה ומונוטוניות שולטים לא פעם בחיינו, חיוני לקחת הפסקה ולצאת לחופשה שהיא באמת ייחודית ובלתי נשכחת. בעוד טיולי חוף מסורתיים

קרא עוד »