למה חשוב לנקות מזגנים כל כמה חודשים

מסתבר שלא כולם מודעים לחשיבות של ניקוי מזגנים אחת לזמן מה. את העובדה הזו גילינו ממש במקרה כשגלשנו בפייסבוק ונתקלנו בפוסט שהתחיל בכלל בחיפוש אחר טכנאי מזגנים. התגובות בפוסט עוררו מהומה וגרמו לכותב הפוסט עצמו ולגולשים אחרים להבין שהם חושפים את עצמם למחלות נשימתיות קשות בעקבות אי טיפול נכון במזגנים שלהם. פוסט זה גרם לנו להחליט שהגיע הזמן להרים את הכפפה ולכתוב מדריך מקיף בנושא.

 

הגורמים שסייעו לנו בכתיבת המדריך

רגע לפני שנתחיל במדריך חשוב לנו לציין שגם אנחנו לא היינו מודעים לחשיבות העצומה שבניקיון המזגנים בבית. לאחר שראינו את הפוסט המדובר, החלטנו שאנחנו צריכים ליצור קשר עם גורמים מקצועיים שמבינים דבר או שניים בתחום ולשאול אותם האם מדובר בדברי אמת או שמא זו בדיחה שמטרתה לגרום לאנשים לנקות את הבית לפסח. הגורמים הללו ציינו בפנינו שאכן מדובר בדברי אמת שצריכים להגיע לכלל הציבור. שכן, לדבריו, באמת אין מודעות בנושא והדבר מוביל לא פעם להתפתחות של מחלות בקרב אנשים מבלי שהם יודעים מה המקור שלהם. כששמענו את המידע הזה, הבנו שכתיבת מדריך בנושא עשויה לשנות את המצב.

 

אז למה חשוב לנקות את המזגנים בכל כמה חודשים?

חשוב מאוד לבצע הליך מוקפד של ניקוי מזגנים בכל מקום. בבית, במשרד, במוסדות חינוכיים, מוסדות בריאות וכו'. שכן, בתוך המזגן יש פילטרים שמצטבר עליהם לא פעם אבק ולכלוך. בנוסף לשני הדברים הללו, מצטברים גם עוד דברים שלא ממש בריאים לנו, בני האדם. מדובר בין היתר בדברים הבאים:

  • חיידקים
  • עובש
  • פטריות וכו'

כאשר יש מזגן עם פילטרים שמלא באחד מהדברים הללו, הוא בעצם מוציא אוויר מלא בחיידקים מזיקים. הדבר עשוי להוביל בהמשך להתפתחות של מחלות שונות.

 

איך אפשר לדעת מתי צריך לנקות את המזגן?

יש סימנים שיכולים להעיד על כך שהגיע הזמן לנקות את המזגן, כמו מזגן שלא מקרר באופן פתאומי למרות שאתם מעבירים אותו לטמפרטורה נמוכה מאוד, מתחת ל – 20 למשל. אם המזגן שלכם מוציא אוויר כמו מאוורר, זה סימן לנקות את הפילטרים.

 

האם צריך להמתין לסימנים שמעידים על צורך לנקות?

ממש לא. ההמלצה היא לנקות את המזגן אחת לכמה חודשים ולהימנע ממצב שבו המזגן  "רומז" לכם שהגיע הזמן לנקות אותו. שכן, במצב שכזה, צפויה להיות כבר התפתחות של עובד, חיידקים או פטריות על הפילטרים של המזגן, כך שמדובר בעצם בשלב מאוחר מידי שבו אתם עלולים כבר לפתח חולי.

 

כמה מילים לפני סיום המדריך

עד כאן המדריך החשוב ביותר שכתבנו בזמן האחרון. אנחנו באמת מאמינים שהעובדה שהוא רואה אור, תאפשר לאנשים רבים להכיר בעניין החשוב הזה. בהזדמנות זו אנו רוצים לאחל לכם, קוראים יקרים, שתדעו לנקות את המזגן שלכם בזמן ולא תדעו חולי. בהצלחה!

מכשיר חשמלי

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
Rat, Trap
לכידת חולדה ביידים

הופעה של חולדות אצלנו בבית עלולה להיות דבר מטריד ביותר. עבור רבים מאיתנו הנוכחות של החולדה היא לא משהו שאנחנו מוכנים לקבל, מה שאומר שנצטרך

קרא עוד »
הדברת פשפש המיטה
כיצד מדבירים את פשפש המיטה?

פשפש המיטה הוא חרקים קטנים וטפילים הניזונים מדמם של בני אדם ובעלי חיים במהלך הלילה. הנוכחות שלהם בבתים עלולה להיות מצוקה וקשה להעלים. כאשר מתמודדים

קרא עוד »
בעלי מקצוע
מרגישים תקועים? יש מי שיעזור !

נוכחות וליווי של מנטור אישי בחיים, יכול להיות חוויה מעוררת שינוי בהתפתחות האישית והמקצועית של האדם. מנטור הוא מישהו שמציע הדרכה, תמיכה וחוכמה על סמך

קרא עוד »