למה חשוב לעשות השוואת קרנות פנסיה?

בשנים האחרונות ניתן לראות יותר ויותר אנשים, שמתחילים להבין ולהפנים את החשיבות של השוואת קרנות פנסיה. אם בעבר רוב האנשים לא נתנו את הדעת לקרן הפנסיה שלהם ולא היו מעורבים בביטחון הפיננסי שצפוי להם בעת פרישה, הרי שהיום ניתן לראות מודעות הולכת וגדלה, המעידה על התעניינות ולקיחת אחריות בקרב הציבור. במאמר זה נבחן את החשיבות של השוואת קרנות פנסיה ונספק מספר טיפים ועצום לביצוע השוואה יסודית ומקיפה יותר.

 

השוואת קרנות פנסיה – נקודות שחשוב לקחת בחשבון

השוואת קרנות פנסיה חיונית על מנת להבטיח לעצמכם את קרן הפנסיה המתאימה ביותר לצרכים שלכם. יש לזכור כי בגיל הפרישה רוב האנשים רוצים להרגיש מוגנים ובטוחים, מבלי לדאוג ליכולות הפיננסיות שלהם. אך מי שלא דאג לעצמו לקרן פנסיה מספקת, עלול למצוא את עצמו מתמודד עם קצבה נמוכה, שאינה מספיקה לצרכים היומיומיים שלו.

לכן חשוב מראש לבחון ולהשוות בין קרנות הפנסיה השונות, במטרה להבטיח לעצמכם ביטחון כלכלי בגיל מבוגר. אומנם עבור אנשים רבים גיל הפרישה נראה עוד רחוק, אך למעשה השנים חולפות במהירות ויש לתכנן כבר היום את גיל הפרישה שלכם. כדאי לזכור כי קצבת הזקנה הניתנת על ידי המדינה אינה מספיקה, לכן מומלץ לא להסתמך על הביטוח הלאומי, אלא לדאוג לעתיד שלכם בעצמכם.

קרנות פנסיה

השוואת קרנות פנסיה – כיצד לעשות זאת נכון?

ישנם גורמים רבים שמשפיעים על הרווחיות של קרן הפנסיה שלכם, החל מוותק ומקצועיות החברה שמנהלת עבורכם את הכסף ועד לגורמים שונים, כגון: דמי ניהול פנסיה, התשואות שלה לאורך השנים ופוטנציאל הסיכון שלה. הפרמטרים הבאים נחשבים לחשובים ביותר בהשוואה בין קרנות הפנסיה השונות:

  1. תשואה – חשוב לערוך השוואה בין התשואות של קרנות הפנסיה השונות, תוך כדי הקפדה על השוואה בין מסלולים זהים למשך 3 – 5 שנים. אומנם העבר אינו מעיד בהכרח על העתיד, אך נתון זה מספק אינדיקציה מסוימת לגבי היציבות של הקרן והכיוון הכללי שלה.
  2. מדד שארפ – מדובר על אחד המדדים החשובים ביותר, המשקף את רמת הסיכון של הקרן ביחס לתשואה שלה. ככל שהציון של הקרן קרוב יותר ל-1, כך החברה נטלה סיכונים נמוכים במטרה להשיג את התשואה הנוכחית.
  3. דמי ניהול – פרמטר זה נראה לכאורה שולי, אך למעשה הוא משפיע באופן מהותי על הקצבה העתידית שלכם. דמי הניהול בקרנות הפנסיה השונות יכולים לנוע בטווח רחב של מחירים. בחלק מהמקרים דמי הניהול מחושבים מההפקדות השוטפות, בעוד שבפעמים אחרות מדובר על דמי ניהול המחושבים מצבירת החיסכון שלכם. לכן חשוב לתת על כך את הדעת ולשאוף לשלם את דמי הניהול הנמוכים ביותר, במטרה להבטיח לעצמכם יותר כסף לעת זקנה.

 

לסיכום

חשוב לבצע השוואת קרנות פנסיה, במטרה לדאוג לביטחון הפיננסי שלכם לעת זקנה. מומלץ להתייעץ עם מומחים בתחום, כדי להבטיח את מלוא האינטרסים שלכם.

קרנות פנסיה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא