מה חשוב לעשות לפני שמבצעים טיפול שיניים בהרדמה

מעטים הם באוכלוסייה הכללית שבאמת נהנים ומצפים לטיפול השיניים הבא שלהם, גם אם רק מדובר בשיננית.

הצורך בטיפולי שיניים הוא תוצאה פרדוקסלית של הימנעות מטיפול בסיסי ביותר בשיניים שלנו, כמו גם הפחד מטיפולי השיניים עצמם.

לכן, אם כבר נזקקנו לטיפול שיניים חשוב לדעת שניתן לבצע אותו, בהתאם למידת החומרה, גם בהרדמה.

את חומר ההרדמה לרוב אנו מכירים מניתוחים כירורגיים מסובכים יותר בבתי החולים, אך ניתן לעשות בו גם שימוש במסגרת טיפולי שיניים מסובכים וארוכים. אבל, לא הכול פשוט כמו שזה נשמע וטרם נתלהב מהרעיון ונרוץ לדרוש טיפול, שלא נזכור דבר ממנו לאחר מכן, חשוב לוודא מספר דברים ורק אז לקבל את ההחלטה לבצע טיפול תחת חומר מרדים.

 

למה צריך הרדמה מלאה

יכולות להיות שתי סיבות עיקריות לקיומם של טיפולי שיניים בהרדמה מלאה. מן הצד האחד, כפי שציינו לא מעטים חוששים מטיפולי שיניים אצל רופא ולכן טיפול במסגרת הרדמה יכולה לפתור את הבעיה של הפחד וגם את הבעיה בפועל בסט השיניים.

מן הצד השני, ישנם לא מעט מצבים מאד בעיתיים וקיצונים בסט השיניים והלסת שיכולים להביא לכדיי צורך בטיפול ארוך ולא פשוט. על מנת להקל על הרופא ועל המטופל הסובל, מתבצע הטיפול תחת הרדמה. לעיתים, הסיבה הראשונה גוררת בעקבותיה את הסיבה השנייה שהיא מצב שיניים רעוע.

 

מה חשוב לדעת

בחרו רופא מקצועי

טרם כל ביצוע טיפול תחת הרדמה, או טרם כל טיפול שיניים, חשוב לברר את מידת המומחיות של הרופא בו בחרנו. במיוחד אם אנו ניגשים לטיפול תחת הרדמה, יש לוודא שלרופא יש את הרישיון לעסוק בכך וכי הוא עבר את הקורס הנדרש שמקנה לו הרשות לעבוד עם החומר.

עבודה תחת הרדמה מלאה היא לא פשוטה כלל היות והמכשירים ששומרים על הפה פעור הם מגבילים מאד ולכן הרופא צריך לעבוד במידת זהירות ומקצועיות שהיא גבוהה מן הרגיל. לכן, לא מדובר בטיפול רגיל לגמרי ויש לוודא זאת לפני.

 

לא בכל מחיר

לצד מומחיותו של הרופא שלנו, חשוב לזכור כי אכן יש סיכונים בטיפול תחת השפעת חומר מרדים. לרוב הסיכונים כרוכים במצבים שהם מיידים וללא הכנה, אבל זהו דבר שקשה לצפות מראש. לכן, במידה והרופא שלנו המליץ לא לבצע טיפול שכזה, חשוב להקשיב לו.

 

טיפול בטשטוש

דעו כי אם הרדמה מלאה גם היא מעט מרתיעה אתכם, ניתן לבקש לעבור את ההליך תחת טשטוש שזוהי היא מידת הרדמה קלה יותר.

 

לסיכום

טיפולי שיניים הם בהחלט מרתיעים וכואבים ועל כן רבים דואגים להימנע מהם. עצם ההימנעות היא לעיתים זו שמביאה למצב בו כבר לא ניתן להימנע מהטיפול כלל. יחד עם זאת, ניתן בהתאם להמלצת הרופא המקצועי שלנו לעבור הליך בהרדמה או טשטוש, אך לא בלי חוות דעתו.

כתרים מושתלים

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
שתלים
מה התהליך של השתלת שיניים?

השתלת שיניים נחשבה עד לפני כמה שנים להליך מורכב ויקר במיוחד. לאחרונה אנו עדים לשינוי משמעותי בהקשר זה. שכן, פעולה זו הפכה לתהליך נפוץ ופשוט

קרא עוד »
כִּירוּרגִיָה
רשלנות רפואית בניתוח

ניתוחים נחשבים לפרוצדורה רפואית מורכבת ונפוצה שמתקיימת מידי יום בבתי החולים ומכונים רפואיים ברחבי הארץ. לצערנו, יש לא מעט אנשים שיוצאים מניתוחים שונים ומגלים שאירעה

קרא עוד »
מהו דיקור יבש ומתי משתמשים בו
מהו דיקור יבש ומתי משתמשים בו?

כבר שנים שתחום הרפואה האלטרנטיבית תופס תאוצה ואנשים מחפשים גישות לא פולשניות והוליסטיות לטפל בבריאותם. אחד הטיפולים היעילים של עולם הרפואה האלטרנטיבית שצובר אחיזה הוא

קרא עוד »