מגשי אירוח מעוצבים: כדאי להכיר

כל מי שהיה באירוע בשנה האחרונה בוודאי נתקל בתופעה הזו – מגשי אירוח מעוצבים שמחליפים את האוכל שהורגלנו לאכול באירועים. אנחנו כמובן מדברים על אותם מגשי אירוח שמכילים מגוון של מנות קטנות, אך עשירות בטעמים, שאפשר לאכול בעזרת שתי ידיים ועדיין ליהנות מקולינריה איכותית ומרעננת. מגשי האירוח האלו הם לא דבר חדש, מדובר למעשה על תופעה מוכרת בעולם שעשתה עלייה לארץ ועכשיו היא סוף סוף זוכה לתהודה הראויה. 

 

מה זה אומר מגשי אירוח מעוצבים?

כדי להבין את הנושא של מגשי האירוח המעוצבים לעומק פנינו אל שף יניב שבח, השף קונדיטור הראשי והבעלים של "ארטייסט – מגשי אירוח" אשר נחשבת למובילה בישראל בתחום מגשי האירוח. ביקשנו משף יניב שיסביר לנו מה זה אומר מגשי אירוח ומדוע דווקא עכשיו הם זוכים לפופולריות רבה כל כך.

"אותם מגשי אירוח מעוצבים שאתה שואל עליהם הם למעשה מה שמכנים בתחום הקולינריה – 'פינגר פוד', מנות קטנות שאפשר לתפוס בשתי אצבעות ולאכול בלי הצורך בסכין ומזלג. למעשה מדובר על גרסה מתוחכמת ומודרנית יותר לטאפאס ולפינצ'וס הספרדיים, אבל מה שמייחד את מגשי האירוח שלנו זה שהם לוקחים השראה מכל המטבחים שהישראלים אוהבים – המטבח האיטלקי, הצרפתי וכמובן הים תיכוני".

"מגשי האירוח המעוצבים שהתפתחו בישראל הם ייחודיים בכך שהם מייצגים את התרבות הקולינרית המודרנית בישראל בצורה הנאמנה ביותר. מגשי האירוח שלנו משלבים כאמור את כל המטבחים האהובים, אך העובדה שכל מנה היא קטנה ותמציתית מאפשרת לנו להציע לאורחים שפע ומבחר שאלו כנראה הדברים שמדברים הכי הרבה לישראלים…

העובדה שאפשר לשלב בין עולמות שונים של מגשי אירוח ולהציע לאורחים פטיפורים מלוחים שמקורם מצרפת לצד מגש גבינות ארץ ישראלי וקאנאפסים השואבים השראה מהמטבח האמריקני קורצת לכולנו והיא מצליחה ללכוד בתוכה את ההוויה של כור ההיתוך הישראלי הקולינרי. מה גם שככה אנחנו לא צריכים להתלבט ויכולים להזמין מגוון של מנות, מה שמוריד מאיתנו את ה – FOMO.

הזכרתי את הגודל של המנות ואני רוצה להתעכב על הנקודה הזו עוד קצת. גודל המנות משחק תפקיד מרכזי גם כי הוא רוכב, לדעתי, על הגל של המודעות הסביבתית ואנשים רבים בוחרים במגשי אירוח מעוצבים כי זה אומר שיהיו פחות כלים ופחות אוכל מבוזבז בתום האירוע".

 

לאיזה אירועים מתאימים מגשי האירוח המעוצבים?

"השאלה היותר נכונה תהיה לאיזה אירוע לא מתאים להביא מגשי אירוח מעוצבים, והתשובה לשאלה הזו תהיה לאף אירוע. מגשי אירוח יכולים להתאים לכל אירוע באשר הוא, בין שמדובר על הרמת כוסית קטנה במשרדי החברה כדי לברך קולגה, ארוחת יום שישי משפחתית ואפילו אירועים גדולים יותר כמו בר מצווה וחתונות.

למעשה מגשי האירוח כיום הם המתחרה הגדול ביותר של הקייטרינג המוכר וזאת בזכות העובדה שציינתי קודם שאפשר להציע מגוון ועושר לכל האורחים ולהיות בטוחים שכל אחד ואחת מהם ימצאו משהו שהם אוהבים במגשים השונים".

 

איך יודעים כמה מגשי אירוח להזמין כדי שיספיקו לכל האורחים?

"זה כבר העניין המעניין והמורכב ביותר. ככלל אצבע אפשר להגיד שעל כל עשרה אנשים צריך בערך ארבעה מגשים, אבל זה מאוד תלוי באנשים ובמגשים שמזמינים. יש מגשים למשל של המבורגר טבעוני שבהם יש 12 יחידות של המבורגר עדשים ופטריות, ויש מגשים של 36 פחזניות מלוחות במגוון של מילואים. אצלנו בארטייסט אנחנו עוסקים בתחום כבר מספיק שנים, וכך פיתחנו שיטות ייחודיות שבעזרתן אנחנו מבינים בדיוק כמה מגשים יהיו מספיק בעבור כל אירוע".

 

מה בדבר התאמה לדרישות מיוחדות כמו תעודת כשרות, טבעונות וכו'?

"זה כבר משתנה מחברה לחברה, אבל אם אני אדבר על עצמנו בלבד אז בוודאי שאפשר לקבל התאמה מלאה לכל דרישה דיאטטית כזו או אחרת. כבר עכשיו אנחנו מציעים מגשי אירוח טבעוניים ומגשי אירוח אחרים לאירועים, שמיועדים לבעלי רגישויות והגבלות תזונתיות, ומובן שאנחנו מחזיקים בתעודת כשרות. במקרה שלנו מדובר על תעודת כשרות חלבית כי אנחנו מתמקדים בצד החלבי ולא מגישים בשר בכלל, אבל אני בטוח שיש גם מקומות שבהם אפשר למצוא כשרות בשרית".

אנחנו כבר מרגישים רעבים רק מהשיחה הזו ובהזדמנות זו אנחנו רוצים להודות ליניב שבח על השיחה המרתקת. יש לנו בעבורכם עוד המון מאמרים, ראיונות ורעיונות מפי מיטב המומחים והאנשים המבריקים ביותר בקשת רחבה מאוד של נושאים. אתם מוזמנים ומוזמנות לבקר באזור המקצועי שלנו לקריאה נוספת.

מגשי אירוח מעוצבים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
לעצב את הבית
טיפים לעיצוב פנים

לא כל אחד ניחן בכישרון עיצוב וזה עניין די ידוע. עובדה זו תפסה אותנו כשניסינו לעצב את חדר השינה, הסלון והמטבח בבית החדש שלנו. כשגילינו

קרא עוד »