מדריך מקוצר לבחירת שטיח

מבין מגוון הטרנדים ואפשרויות העיצוב לבית, אין ספק כי השטיחים נמצאים במקומות הראשונים, כשהם מלווים את הבתים שלנו מזה מאות בשנים, עם שילוב מנצח של עיצוב מרהיב ונוחות קלאסית ונעימה למגע. אך כדי לבצע את בחירת השטיח האופטימלית, כך שישתלב היטב בחלל המיועד, ישנם מספר פרמטרים שכדאי לקחת בחשבון

 

שטיחים ועיצובים

אחד מתחומי העיצוב הפופולאריים והנפוצים במיוחד, הוא תחום עיצוב הבתים, המעמיד לרשות כל אחד מגוון עצום של סגנונות ואפשרויות עיצוב, שמטרתן אחת – ליצור את המראה והאווירה הביתית המושלמת.

בין מגוון התחומים ואפשרויות העיצוב הביתיות, נמצאים השטיחים, המצליחים לשמור על הפופולאריות שלהם במשך מאות שנים, כשהם מוסיפים לכל בית וחלל בו הם נמצאים המון סטייל ואווירה ביתית חמימה ונעימה.

 

סוגים וסגנונות של שטיחים

תהליך ייצורם של השטיחים המקוריים היה תהליך ארוך שבוצע בידיים ודרש מיומנות רבה ובהתאם לכך, גרם למחירם של השטיחים להיות יקרים במיוחד. אך עם הזמן החולף והתעשייה המתפתחת, אפשרויות הייצור של השטיחים הפכו למגוונות, מהירות ויעילות במיוחד, כך שכל אחד יכול ליהנות בבית שלו משטיח מסוגנן ונעים למגע.

כך, ניתן למצוא כיום מגוון עצום של שטיחים, כפי שתוכלו למצוא אצל קרפטים, ביניהם – שטיחי שאגי צפופים ונעימים למגע, שטיחים יוקרתיים בעבודת יד, שטיחי טלאים ועוד ועוד. המגוון הרחב, כמו גם הצורות והצבעים הבלתי נגמרים, הפכו למעשה את מלאכת בחירת השטיח הביתי למשימה מאתגרת למדי ועל מנת שנוכל לצלוח אותה כראוי, הכנו עבורכם מדריך מקוצר לבחירת שטיח.

 

כיצד נבחר את השטיח לבית?

השלב הראשון וההתחלתי הוא שלב די בסיסי בכל משימת קניית פריט חדש והוא הגדרת התקציב. מחירם של השטיחים יכול לנוע בין מאות שקלים לעשרות אלפי שקלים, כאשר חשוב לזכור כי מחיר זול אינו בהכרח מעיד על שטיח באיכות ירודה וייתכן כי הוא נובע מכך שהחנות היא חנות יבואן החוסכת עבורכם את פערי התיווך.

לאחר הגדרת התקציב, ניתן לגשת למלאכת בחירת השטיח עצמו, כאשר בשלב זה מומלץ לבחון את התאמת השטיח לגודל החדר, כמו גם את סוג השטיח עצמו. ככל שמדובר בשטח גדול וחשוף יותר, רצוי שגודל השטיח יהיה בהתאם, כאשר מבחינת סוג השטיח והמרקם שלו, רצוי להתאים את הבחירה בהתאם לסוג החלל בו השטיח עתיד להיות, כמו גם אופי השימוש בהתאם לדיירי הבית.

לאחר שהצלחנו לבחור את השטיח שעומד במסגרת התקציב שלנו, כמו גם את הגודל והסגנון עצמם של השטיח, כדאי לוודא שהצבעים והסגנון של השטיח שבחרנו, אכן משתלבים היטב עם קו העיצוב הכללי של הבית בכלל ושל החלל בו השטיח נמצא בפרט. כך, חשוב לזכור כי השטיח בסופו של דבר ממוקם במיקום מושך עיניים ולכן, התאמתו והשתלבותו בהרמוניה נעימה לעין עם קו העיצוב הכללי של הבית, הם אלמנטים עליהם חשוב להקפיד.

בחירת שטיח

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
איך לבחור שמיכת פוך
איך לבחור שמיכת פוך?

בחירה בשמיכת פוך איכותית ורכה יכולה לשנות לחלוטין את איכות השינה שלכם. שמיכת הפוך הופכת את עונת החורף לחמימה ונעימה יותר והיא הבחירה המושלמת להתכרבלות

קרא עוד »
איך מתקינים סורגים שקופים?
איך מתקינים סורגים שקופים?

סורגים לחלונות הם מרכיב חיוני באבטחת הבית. הם נועדו למנוע גישה בלתי מורשית לרכוש שלך ולהרתיע פורצים מלפרוץ לביתך. עם זאת, סורגים מסורתיים לחלונות הם

קרא עוד »
עיצוב בית
איך בוחרים עציצים לבית?

עציצים הם חלק חיוני מעיצוב הבית והסטיילינג. הם לא רק מוסיפים מגע של טבע לבתים שלנו, אלא גם משפרים את המשיכה האסתטית הכללית של החלל.

קרא עוד »