מהו דוד שמן ומתי נהוג להשתמש בו

לא פעם אנחנו שומעים אנשים מדברים על דוד שמן (או בשמו השני והפחות מוכר – דוד שמן תרמי). אנו עובדים עם אנשים שעוסקים בתעשייה, כך שיוצא לנו לעיתים לשמוע מושגים ושמות של מכונות שאנחנו לא מכירים באופן מעמיק. הדבר גרם לנו לצאת בסדרת מדריכים שתתמקד בכל פעם במכונה חדשה. במדריך זה בחרנו להתמקד במחמם השמן. אנו מזמינים אתכם להישאר אתנו ולגלות את כל הפרטים החשובים ביותר אודותיו, כדי שתוכלו גם אתם לדעת מהו ומתי נהוג להשתמש בו.

 

הגורמים שסייעו לנו בכתיבת המדריך

כדי שנוכל לכתוב את המדריך הנוכחי היינו צריכים לגשת אל אנשים שמבינים דבר או שניים בדודי שמן. יכולנו לפנות אל אלו שעובדים בסמוך אלינו, אבל כדי להפוך את העניין למעניין יותר, בחרנו לפרסם פוסט בפייסבוק. שם ציינו שאנחנו כותבים מדריך בנושא ושאנחנו נשמח לשמוע פרטים מאנשים שעובדים עם הדוד המדובר כדי לשמוע מקרוב מה זה ומה עוד אנחנו צריכים לדעת אודותיו. זו ההזדמנות להודות לכל הגורמים שסייעו לנו בכתיבת מדריך זה. שכן, בזכותם, המדריך רואה אור.

 

אז מה זה בכלל דוד שמן?

מדובר במכונה שנמצאת בשימוש כבר שנים במפעלים רבים בכל מגזרי התעשייה באשר הם. דוד שמן מגיע בדגמים שונים שכוללים גודל ומנח משתנה. הבחירה של דוד השמן נעשית במרבית המקרים על ידי אחראיים שעובדים בשטח שיודעים מהו הדוד המתאים ביותר מבחינת הפרמטרים הבאים:

  • המרחב הקיים במפעל
  • קלות התחזוקה
  • הצורך

דוד שמן תרמי הוא בעצם מרכיב עיקרי במערכת חימום נוזל תרמי. בתוך הדוד הנוזל התרמי מחומם ואז מופץ הלאה בכדי לספק אנרגיה.

 

יש יתרונות לדוד השמן

רבים מהגורמים שסייעו לנו בכתיבת המדריך ציינו שזה לא במקרה שאנחנו שומעים על המכשיר מספר רב של פעמים. שכן, לדבריהם, יש לא מעט יתרונות לדוד שמן. ביטחון, יעילות ותחזוקה נמוכה הם הבולטים שיותר בהם. לכן, בחרנו להרחיב אודותיהם.

 

יתרון מספר 1 – בטיחות

דוד השמן מונע בעיות טיפוסיות כמו קורוזיה, דליפות או טיפול במים ועוד. כך שאלו שעושים שימוש במכשיר זה יכולים להיות בטוחים שהם בידיים טובות.

 

יתרון מספר 2 – תחזוקה נמוכה

מרבית דודי השמן מאפשרים חיסכון של 20% בדלק לעומת אלו שיש להם מערכת של חימום אדים.

 

יתרון מספר 3 – יעילות

המכשיר ידוע כיעיל ביותר בגלל שיש אחידות של טמפרטורה לאורך כל תהליך הייצור. אם לא די בכך, יש לציין כי דוד השמן יכול להגיע לטמפרטורות גבוהות מאוד.

 

כמה מילים לסיום

עד כאן המדריך המקיף שאפשר לכם (ולנו) לדעת סוף סוף באופן מעמיק מהו בכלל דוד שמן, למה כולם מדברים עליו מסביב ומתי נהוג להשתמש בו. כעת, כשאתם יודעים במה מדובר, אנו מזמינים אתכם לקרוא את המדריכים הבאים שנוציא לאור בנושאים דומים.

דוד

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
אקדח
איפה ניתן להוציא רישיון לנשק?

  המצב הביטחוני הלא פשוט בתקופה האחרונה, והתערערות הביטחון האישי של האזרחים במדינת ישראל, הביא לביקוש הולך וגובר של אזרחים להוצאת רישיון נשק. העניין כמובן

קרא עוד »
בית קברות
מה הן מצבות כפולות?

סדרת כתבות שעוסקת במקרי מוות לא פתורים הובילה צופים רבים לתהייה שלא נוגעת כלל למקרי הרצח, אלא למצבות. אם צפיתם בסדרה זו, וודאי ראיתם את

קרא עוד »