מהו התהליך של מיזוג עסקים והאם יש אפשרות לרכוש עסק במלואו

מיזוג עסקים הוא פעולה שמשמשת לחיבור בין שני עסקים או יותר, לעבוד ביחד ולהעזר אחד בשני בזכות המשאבים של כל עסק. פעולה שכזו, בעצם מחזקת את העסקים הללו ונותנת להם עוד כוח להתפתח ולהתעצם, וגם לעמוד מול חברות מתחרות ביחד ולהצליח יותר מהן.

 

השלב הראשון – קריטי וחשוב מאוד

בשלב הראשון עלינו למנות את אחד מאנשינו כמנהל של המיזוג, והוא יהיה אחראי לכל הפעולות המתרחשות מעתה ואילך בין שתי החברות. המנהל צריך להחליט איזו חברה תהיה זו שמתמזגת ובכך נטמעת בחברה השניה. לאחר בחירה זו, אנו נסתכל על ההישגים של החברה הזו, על תוצאותיה, על כוח האדם שלה ועל משאביה. בנוסף, מתחיל משא ומתן בין החברות לגבי התנאים השונים של העסקה.

 

השלב השני – חתימה והתחלת התהליך

לאחר שהבנו כי זוהי החברה שאנו רוצים להתמזג אליה או הפוך, עלינו ללמוד גם את התרבות הארגונית והעסקית שלה, וזאת בנוסף לשאר ההיבטים הפיננסיים שנעשו קודם לכן. לאחר בדיקות אחרונות אלו, ישנם מסמכים ממשלתיים ששתי החברות צריכות לחתום עליהן, ובכך לקבל את האישור לכך. מרגע זה ואילך, מתחיל שלב ההוצאה לפועל של עסקת המיזוג שנעשתה.

 

השלב השלישי – הסכמה סופית של המנהל הרשמי

כשאנו חושבים על מיזוגים ורכישות, אנו מבינים כי זהו תהליך לא פשוט שיכול אפילו להתבטל אם לא נעשה אותו כשורה. אותו המנהל שמונה להיות אחראי על הפרויקט של מיזוג העסקים, יוכל לאשר או לא לאשר את המיזוג בסיום התהליך לפי החלטתו. לשתי החברות מובן שאם הוא יתנגד להליך זה, ניתן לערער על החלטתו אך לא בהכרח הערעור יתקבל. כדאי מאוד לשם זאת לבחור מנהל שידע לתת לכם את הסיבות לחיוב ולשלילה, ובכך תוכלו לדעת ממה להימנע ואיך לבצע את העסקה הכי טובה.

 

רכישת עסק במלואו בהחלט ניתנת

כשאנחנו חושבים על מיזוג עסקים, עולה בנו כנראה גם השאלה האם לא כדאי פשוט לקנות עסק שלם כמו שהוא ולהמשיך למנף אותו הלאה. כיום בשוק יש אינספור עסקים שמתפרקים בגלל כל מני סיבות מגוונות, וזה פשוט יהיה חבל אם לא ננצל את ההזדמנות לטובתנו ולא ניקח אותה. ישנה האפשרות לרכוש עסק קיים, עם המשאבים שלו, עם כוח האדם שלו ועם כל התכולה שלו, ולהתחיל מחדש.

 

מיזוג עסקים או רכישה – יעשו את העבודה

מיזוג עסקים הוא אחת פעולה חכמה שצריך לשקול אותה בכובד ראש למרות ההיבטים החיוביים שבה. כשאתם בוחרים להתמזג עם חברה אחרת, משמעות העניין הוא שאחת מבין החברות מתפרקת ומשקיעה את מאמציה לטיפוח שתי חברות שבעת עובדות יחדיו, ולא כל אחת לחוד. בנוסף לכך, ההמלצה היא באמת לרכוש עסק שלם ובכך להניע אותו מחדש ולגרום לתנופה גדולה מאוד של העבודה.

מיזוג עסקים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
5 יתרונות וחסרונות של משפך שיווקי
5 יתרונות וחסרונות של משפך שיווקי

משפכי שיווק הפכו לחלק בלתי נפרד מאסטרטגיות עסקיות מוצלחות שמאפשרים לחברות למשוך ולהמיר ביעילות לידים ללקוחות. משפכי שיווק מייעלים את תהליך המכירה וממקסמים את שיעורי

קרא עוד »
עֵסֶק
3 שיטות לקידום העסק שלך

בעלי עסקים לא יכולים "לישון על האף". הם חייבים לעשות כל שביכולתם, כדי לקדם את העסק שלהם באופן יום יומי. מי שמכירים את התחום, יעידו

קרא עוד »