מהי התרת נישואין ובמה היא שונה מגירושין?

אז מהי התרת נישואין? במה היא תלויה ומי הגוף האחראי עליה במדינת ישראל? מה ההבדל בין התרת נישואין לגירושין והאם יש גם דומה?

 

 

מהי התרת נישואין במדינת ישראל?

מדינת ישראל היא קיבוץ גלויות אחד גדול, לא פלא שיש בה כל כך הרבה זוגות מעורבים בדתם. התרת נישואין מתאפשרת כאשר בני הזוג הם לא מאותה הדת ולכן לא יכלו להתחתן בטקס דתי מסורתי והם מתחתנים בצורה אזרחית מיוחדת. במידה ובעתיד הם ירצו להתגרש יהיה עליהם לפנות לבית המשפט לענייני משפחה בבקשה להתרת הנישואין בשונה מזוג "רגיל" ולא מעורב שפרוצדורת הגירושין שלו ארוכה יותר ועוברת דרך הרבנות.

 

התרת נישואין מתאפשרת רק מבן זוג לא יהודי?

כן. היות ואנו חיים במדינת ישראל, כשמדברים על התרת נישואין מדברים על אדם לא יהודי שהתחתן עם יהודייה לצורך הדוגמא. לזוג אין אפשרות לפנות אל בית הדין הרבני היות וזהו בית דין לבני זוג יהודים בלבד. כמו כן גם בתי דין מדתות אחרות אינם יכולים לקבל על עצמם את הסמכות בדיוק כמו בית הדין הרבני.
אז למי הולכים כל הזוגות המעורבים כשהם רוצים להתגרש ולהחליט על משמורת משותפת ?
תשובה: אל בית המשפט לענייני משפחה להתחיל את תהליך התרת הנישואין.

 

מה ההבדל בית התרת נישואין לגירושים "רגילים"?

למעט האופן שבן קשר הנישואין מסתיים התרת נישואין אינה שונה מ הסכם גירושין רגיל ברבנות. הזוג יאלץ להתמודד עם אותן הסוגיות המשפטיות ככל זוג מתגרש. אם יש לזוג רכוש משותף שצברו יחד במהלך חייהם, עליהם לבצע חלוקת רכוש. אם הביאו ילדים משותפים יאלצו להסדיר את הסכם המשמורות על הילדים ואת סכום התשלום למזונות שתקבל האישה.

 

גירושין של זוגות מעורבים

אז כפי שכבר ציינו מעלה, התרת נישואין נועדה לזוגות מעורבים, כלומר בני דתות שונות אחד מהשני, לדוגמא: נוצרייה הנשואה למוסלמי וכו'. הליך זה מתאים גם לזוגות שאחד מבני הזוג הוא חסר דת. מלבד היות הזוגות בעלי דתות שונות עליהם להוכיח זיקה לישראל כדי שבני המשפחה יהיה בעל הסמכות המתאימה עבורם לדון בסמכות גירושיהם.
תנאי נוסף שעל הזוג לענות מלבד הזיקה הוא גם שבן הזוג שמעוניין להתגרש יהיה אזרח ותושב ישראל או שהיה תושב תקופה מסוימת מתוך תקופת השנים שקדמו להגשת הבקשה להתרת הנישואין.

 

פניה ליעוץ וייצוג משפטי – האם זה מומלץ?

כדאי מאוד לפנות לקבלת ייעוץ עם עורך שין מתמחה בדיני גירושין ומשפחה.  ראשית יבדוק עורך הדין את כל התנאים בחוק במקרה של התרת נישואין וידאג לכל המסמכים והפרוצדורות הנלוות לצורך הגשת הבקשה לבית המשפט. מעבר לכך, הוא ייצג אתכם לאורך כל ההליך המשפטי, ישמור ויגן על זכויותיכם מול בית המשפט.

כל עוד תיק הגירושים שלכם מורכב יותר, מכיל היעדר הסכמה להתגרש או כל מיני תנאים המקשים על הגירושים "לעבור חלק" כדאי ורצוי לקחת עורך דין שיבחן סיכוי לפשרה הוגנת ותחסוך לכם כסף של הליך גירושים מורכב וארוך.

אנשי משפט

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
רישיון אקדח
כיצד נוציא רישיון לנשק ללא בעיה

המציאות הביטחונית המאתגרת בה אנחנו חיים בשנים האחרונות בכלל ובתקופה האחרונה בפרט, הביאה את המדינה להורות על מספר הקלות משמעותיות בתהליך הוצאת רישיון נשק. אם

קרא עוד »