מהם אופיאודים ואיך הם באמת עובדים

סביר להניח ששמעתם בעבר על האופיאודים בהקשר של תרופות שניתנו לכם על ידי הרופא המטפל, אך לא ידעתם במה מדובר ואיך הם עובדים. מדריך זה עולה לרשת, כדי להעלות את המודעות בכל הנוגע לאופיאודים ויאפשר לכם להכיר בהם מקרוב. הישארו כאן ותהיו בטוחים שתקבלו את האינפורמציה המלאה והעדכנית ביותר בנושא.

 

אופיאודים – ההגדרה הרפואית

אופיאודים הם חומרים ביוכימיים שקיימים בפורמולות של תרופות שונות שניתנות לא פעם על ידי רופאים מוסמכים בישראל ובעולם, תרופות אלה מתאימות למצבים הבאים:

  • התמודדות עם כאב
  • התקפי חרדה
  • קשיי שינה

סביר להניח ששמתם לב שיש דמיון בין המילה אופיאודים לבין צמח האופיום. אם כך, כדאי שתדעו שזהו לא צירוף מקרים. שכן, החומר מופק מצמח זה שנחשב לסם מוכר שמשכך כאבים חזקים.

אופיאודים – ההגדרה הרפואית

 

זה ממכר? בהחלט!

צריכה של תרופות שמכילות אופיואידים עשויה לגרום להתמכרות בקרב המשתמשים. שכן, האופיאודים מעלים את רמת הדופמין ומפחיתים את השחרור של אנדרופינים ונוראדרנאלין שנחשבים למשככי כאבים טבעיים שקיימים בגוף שלנו. יש שם לתופעה, היא נקראת בעברית "הפרעת שימוש באופיאודים". זוהי הפרעה נפשית שמתאפיינת בצריכה כפייתית של תרופות עם או בלי מרשם שמכילות אופיאודים בעקבות מצב רפואי מסוים.

 

חושבים שהתמכרתם? תבדקו את התסמינים

ההתמכרות לאופיאודים כוללת מספר רב של תסמינים. מדריך זה קצר מלהכיל את כולם, לכן בחרנו להציג את הנפוצים ביותר שבהם, לדוגמא:

  • צריכה קבועה של התרופה שמכילה אופיאודים בעת ביצוע פעולות שמחייבות ריכוז גבוה, למשל: במהלך נהיגה.
  • קושי בהפסקת הצריכה של התרופה
  • צריכה גבוהה של התרופה במינון גבוה ולאורך זמן שעולה על ההנחיות שניתנו על ידי הרופא המטפל

כדאי שתדעו שיש פתרון עבור מי שגילו שהם חווים את אחד או יותר מהתסמינים שלעיל. קראו את הפסקה הבאה ותגלו עוד אודותיו.

 

כך נגמלים היום מאופיאודים

ההתמכרות לאופיאודים נחשבת לנפוצה במיוחד. בירור שערכנו בנושא העלה שבשנת 2019 התרחש משבר לאומי שהוביל למוות של אלפי אנשים, בעקבות השימוש בתרופות ממכרות אלה. החלטנו להוסיף את פסקה זו כשהבנו שמדובר בסכנת חיים של ממש. זו ההזדמנות לשתף אתכם במכוני גמילה מקצועיים שמלווים את המכורים ומאפשרים להם להפחית את צריכת התרופות באופן הדרגתי. מי מכם שסובלים מהתמכרות זו, צריכים לפנות בהקדם האפשרי למכון מומלץ שיסייע בהליך.

 

השורה התחתונה – אופיאודים הם סכנה של ממש

עכשיו אתם יודעים מה הם בדיוק אופיאודים ומבינים שמדובר בחומר זמין וממכר שעשוי לפגוע בגוף ולהוביל למוות במצבים שבהם הוא נצרך בכמויות גבוהות מן המותר. בשלב זה נותר לכם לעקוב אחר האהובים שלכם ולבדוק אם אלה מכורים לסם הזמין. רגע לפני סיום, נמליץ לכם להעביר את המידע הלאה, כדי להעלות את המודעות לנושא חשוב זה.

אופיאודים – ההגדרה הרפואית

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
שתלים
מה התהליך של השתלת שיניים?

השתלת שיניים נחשבה עד לפני כמה שנים להליך מורכב ויקר במיוחד. לאחרונה אנו עדים לשינוי משמעותי בהקשר זה. שכן, פעולה זו הפכה לתהליך נפוץ ופשוט

קרא עוד »
כִּירוּרגִיָה
רשלנות רפואית בניתוח

ניתוחים נחשבים לפרוצדורה רפואית מורכבת ונפוצה שמתקיימת מידי יום בבתי החולים ומכונים רפואיים ברחבי הארץ. לצערנו, יש לא מעט אנשים שיוצאים מניתוחים שונים ומגלים שאירעה

קרא עוד »
מהו דיקור יבש ומתי משתמשים בו
מהו דיקור יבש ומתי משתמשים בו?

כבר שנים שתחום הרפואה האלטרנטיבית תופס תאוצה ואנשים מחפשים גישות לא פולשניות והוליסטיות לטפל בבריאותם. אחד הטיפולים היעילים של עולם הרפואה האלטרנטיבית שצובר אחיזה הוא

קרא עוד »