מהם השימושים הנפוצים ביותר של מחשבון מע"מ

לפני שרשת האינטרנט נכנסה לחיינו בצורה כה משמעותית, מי שרצה לחשב את שיעור המע"מ נאלץ לעשות זאת לא רק בעזרת מחשבון פיזי, אלא גם דף ועט. במרבית המקרים, חישוב מע"מ באופן עצמאי היה משימה לא קלה. כתוצאה ישירה מכך – אנשים רבים טעו בחישוב המע"מ שהם עשו, מה שגרם להם לאי נעימות מול מס הכנסה. כיום, כמובן, המצב שונה לגמרי – הודות לשימוש במרשתת.

שימוש במחשבון מע"מ אינטרנטי הוא צורך שעולה אצל לא מעט אנשים. בטקסט שלפניכם תוכלו לקרוא מי משתמש במחשבון מע"מ ומהם השימושים הנפוצים ביותר של מחשבון מע"מ. תוכלו לקרוא בטקסט שלפניכם גם מעט מידע חשוב ומעניין על שיעור המע"מ (מס ערך מוסף) במדינת ישראל.

 

האם כדאי להשתמש במחשבון מע"מ

התשובה הקצרה לשאלה "האם כדאי להשתמש במחשבון מע"מ?" היא – כן. התשובה הארוכה לשאלה הזו שאם אתם צריכים לקיים את אחת מהפעולות הבאות שמיד נזכיר, אכן כדאי לכם להשתמש בכלי כמו מחשבון מע"מ. מחשבון מע"מ מסייע בעיקר לבעלי עסקים, פרילנסרים ועצמאיים. כל אלו מנפיקים חשבוניות במסגרת עבודתם, ולכן נדרשים להוסיף למחיר העבודה שלהם גם תשלום מע"מ.

 

מה שיעור המע"מ

מדינת ישראל החלה לגבות מע"מ רק מאמצע שנות ה-70. כיום שיעור המע"מ בישראל עומד על 17%. זהו אינו שיעור המע"מ הגבוה ביותר שהיה במדינת ישראל. בין השנים 2013 ל-2015, עמד שיעור המע"מ על 18%. דרך אגב, בתחילת דרכו, עמד שיעור המע"מ על 8% בסך הכל.

 

סיכום

השימושים הנפוצים ביותר של מחשבון מע"מ הם חישוב של שיעור המע"מ שעל הלקוח לשלם במסגרת העסקה שלכם, וחישוב של שיעור המע"מ ששילמתם כלקוחות במסגרת עסקה כלשהי. כך למשל אם אתם שרברבים עצמאיים, ואתם לא עובדים "בשחור", תצטרכו לחשב מה היא תוספת המע"מ למחיר העבודה.

באותו האופן, אם אתם בעלי דירה, והשרברב הנפיק לכם חשבונית ולא פירט מה היו מרכיבי המחיר, תוכלו לחשב כמה מתוך הסכום ששולם היה שיעור המע"מ במחשבון. לסיכום, השימושים הנפוצים ביותר למחשבון מע"מ הם עבור עצמאים שמנפיקים קבלות באופן ידני ועבור לקוחות שבוחנים את הקבלות הללו במחשבון מע"מ.

מחשבון מס

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
דולרים
5 מטרות לשמן ניקח הלוואה

המטרות ללקיחת הלוואה הן מגוונות. יש גופי מימון שחשוב להם לפני אישור ההלוואה לדעת את מטרתה ורק אם היא מוצאת חן בעיניהם, הם מאשרים אותה.

קרא עוד »