מהם השלבים להדפסת תמונה בצורה איכותית על קנבס?

הדפסה תמונה על קנבס זוהי שיטה ייחודית של הדפסה דיגיטלית, שנולדה והתפתחה בעקבות ההתקדמות הטכנולוגית הרבה שהחלה בתחום.

במקום לצייר על קנבס, אנו יכולים להדפיס עליו כל ציור, צילום או תמונה שאנו רק רוצים.

קנבס הינו בד עבה וחזק, בעל צפיפות סיבית גדולה, שבעבר שימש ליצירת מפרשים לסירות, סככה למבנים ועליו ציירו ציורים מהמאה ה-14 ועד היום.
כיום, מייצרים מקנבס תיקים, ארנקים, חגורות ועוד. כל השימושים שמנינו מוכיחים עד כמה הקנבס הינו חומר איכותי חסין וחזק, הנשמר לאורך זמן. הקנבס האיכותי ביותר עשוי  כולו מכותנה, דבר המאפשר הדפסה על קנבס עמידה ובעלת צבעים חדים ורווים.

 

תהליך הדפסה איכותית על קנבס יתבצע בכמה שלבים:

1. עריכה גרפית וליטוש

שלב זה מתבצע לפני שהתמונה נשלחה להדפסה. בשלב זה נבדוק את איכות התמונה וחדות הצבעים, במידה ומתגלים פגמים נתקן אותם ונעצב את תמונת הלקוח בהתאם לגודל הקנבס. ככל שרמת הרזולוציה גבוהה יותר, כך התוצאה תהיה טובה יותר. שלב זה הינו שלב חשוב והכרחי בתהליך, כיוון שלאחר שליחת התמונה להדפסה לא ניתן כבר לבצע בתמונה כל שינוי.

 

2. איכות הדיו וטיב המדפסת

שלב זה גם כן מתבצע בטרם נשלח את התמונה להדפסה. חשוב לוודא שדיו המדפסת יהיה איכותי ומחסניות הדיו מלאות, לא נרצה שחלילה יחסר או יגמר לנו הדיו באמצע תהליך ההדפסה. לאיכות הדיו יש השפעה ישירה על עוצמת הצבעים והבולטות שלהם על גבי נייר הקנבס. בנוסף, כדאי להשקיע במדפסת דיגיטלית טובה ומתקדמת, שתערבב את הדיו בצורה איכותית ותיצור גווני ביניים לצורך הדפסה מדויקת וברורה. התוצאות יהיו שוות את ההשקעה.

 

3. מתיחת התמונה בעזרת מסגרת עץ

טרם נשלח את התמונה להדפסה יש למתוח את בד הקנבס באמצעות מסגרת עץ. חשוב שהמסגרת תהיה עשוייה מעץ אשר עבר תהליכי הגנה והרחקת מזיקים, דבר השומר על היותו חזק ועמיד לאורך זמן רב. הבד צריך להיות מתוח מאוד ללא קפלים וגבשושיות על מנת לא לפגוע באחידות הצבע ואיכות התמונה.
לאיכותו של בד יש חלק בלתי נפרד במבחן התוצאה. ככל שבד הקנבס כבד יותר (100% כותנה), כך צבעי ההדפסה יספגו לתוכו טוב יותר ועמידותם תשאר לזמן ארוך ותוצאת ההדפסה שנקבל תהיה איכותית ואחידה.

 

4. שליחת התמונה המלוטשת והערוכה להדפסה

שימוש במכשור חדיש ומתקדם יוכל להשלים את תהליך ההדפסה ולבצע אותו בצורה מושלמת.

 

5. שלב הגימור הסופי

בשלב זה אנו מהדקים את הקנבס על גבי עץ מה שישווה לו מראה מתוח ויוקרתי. בכדי לשמור על ההדפסה לאורך זמן ולמנוע שריטות, רטיבות, חשיפה לאור ושחיקה, יש לצפות את תמונת הקנבס בלכה. רצוי להשתמש בלכה אקרילית על בסיס מים ולא לכה על בסיס חומצה או חומר סולבנטי ורעיל.
קנבס

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
אקדח
איפה ניתן להוציא רישיון לנשק?

  המצב הביטחוני הלא פשוט בתקופה האחרונה, והתערערות הביטחון האישי של האזרחים במדינת ישראל, הביא לביקוש הולך וגובר של אזרחים להוצאת רישיון נשק. העניין כמובן

קרא עוד »
בית קברות
מה הן מצבות כפולות?

סדרת כתבות שעוסקת במקרי מוות לא פתורים הובילה צופים רבים לתהייה שלא נוגעת כלל למקרי הרצח, אלא למצבות. אם צפיתם בסדרה זו, וודאי ראיתם את

קרא עוד »