מהם השלבים לכתר בשיניים – והאם מומלץ לעשות הכול בפעם אחת

טיפול שיניים הוא הליך שכמעט כולנו עוברים דרכו, אבל בעיקר סובלים ממנו.

מדובר לא רק בטיפול שלרוב אינו נעים כלל, אלא גם בטיפול ששורף לנו זמן וכסף.

אבל, יחד עם ההתפתחויות האחרונות בטכנולוגיה רפואית שונה, מרפאות השיניים לא נשארו מאחור וכיום ניתן להתקין כתר לשן אחת או יותר, רק ביום אחד.

החיסרון הנוראי בהשתלת כתרים עד כה היה שהיינו צריכים להגיע מספר פעמים להתאמות הכתר, מבחינת צבע וצורה. לצד זה סבלנו מכאבים אחרי ההשתלה שעשינו, או פשוט ההליך האסתטי שחלמנו עליו לתיקון השיניים רק הולך ומתעכב יותר ויותר. אך נשאלת השאלה, האם הטכנולוגיות החדשות הן באמת יעילות, והאם בכלל מומלץ לקצר את התהליך ולקבל כתר ממש ביום אחד?

 

מהו כתר

כתר הוא בעצם ממש כפי שהוא נשמע, מטרתו היא לשבת ולכסות שתל שעשינו או שן פגועה קיימת. משמע, הכתר בעצם נותן לסט השיניים המלא שלנו את הנראות של שן אמתית ולכן נראות הכתר ואיכותו היא חשובה ביותר, אחרת פשוט ידעו שיש לנו שן מזויפת.

 

אילו השתלת כתר יש

בעבר, לאחר שעברנו הליך טיפולי שיניים לא פשוט, אשר לרוב כלל קדיחה בחניכיים והשתלת ברזלים, היינו גם צריכים לחזור עוד מספר פעמים במצב ביניים זה אל הרופא על מנת שיתאימו לנו כתרים לשיניים. הליך זה לוקח מספר פגישות ובינתיים מה שהיינו מסתובבים אתו זה השתל הלא מחמיא בשן.

כיום, בדיוק בגלל הבעייתיות של המראה, כמו גם בזבוז הזמן הניכר על כל התהליך, ניתן לבצע כתר בפגישה אחת בלבד.

 

איך מתבצעת השתלת כתר ביום

טכנולוגיות חדשניות בתחום רפואת השיניים מאפשרות כיום להגיע לאחר שתל, או בהתאם לצורך אסתטי, ולבצע התאמה מדויקת של הכתר תוך שעתיים בלבד.

בטווח זמן זה יתבצע צילום של האזור המיועד לכתר, כמו גם כל תחום הלסת על מנת לוודא התאמה מושלמת. לאחר מכן כל מה שעלינו לעשות זה להמתין בנינוחות בזמן שהרופא שלנו יעצב כתר מותאם במיוחד לנו. לאחר הכנתו במכונה המתקדמת, תיעשה עוד התאמה מבחינת צבע השיניים שלנו, ואז כמובן תתבצע השתלת הכתר.

חשוב לציין, מדובר בציוד מתקדם ביותר ולכן לא כל מרפאה בארץ היא בעלת הטכנולוגיה הנפלאה הזו. לכן, טרם כל הליך חשוב לברר על איזו מכונה מדובר והאם אכן נקבל את הטיפול ביום אחד.

 

לסיכום

עד כה היינו רגילים שכתר הם הליך רפואי שלוקח זמן רב ובין לבין אנו נתקעים עם חורים בשיניים שנראים לא מחמיא בכלל. כיום, נוכל לדעת שבפעם הבאה שנזדקק להליך שכזה נוכל לעשות אותו, לא רק ביום אחד, אלא גם בשעתיים בלבד, אצל המרפאות בארץ שהתקדמו לשימוש בציוד המדהים והחדיש הזה.

אישה

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
שתלים
מה התהליך של השתלת שיניים?

השתלת שיניים נחשבה עד לפני כמה שנים להליך מורכב ויקר במיוחד. לאחרונה אנו עדים לשינוי משמעותי בהקשר זה. שכן, פעולה זו הפכה לתהליך נפוץ ופשוט

קרא עוד »
כִּירוּרגִיָה
רשלנות רפואית בניתוח

ניתוחים נחשבים לפרוצדורה רפואית מורכבת ונפוצה שמתקיימת מידי יום בבתי החולים ומכונים רפואיים ברחבי הארץ. לצערנו, יש לא מעט אנשים שיוצאים מניתוחים שונים ומגלים שאירעה

קרא עוד »
מהו דיקור יבש ומתי משתמשים בו
מהו דיקור יבש ומתי משתמשים בו?

כבר שנים שתחום הרפואה האלטרנטיבית תופס תאוצה ואנשים מחפשים גישות לא פולשניות והוליסטיות לטפל בבריאותם. אחד הטיפולים היעילים של עולם הרפואה האלטרנטיבית שצובר אחיזה הוא

קרא עוד »