מה ההבדל בין אורתופד לפיזיותרפיסט?

אורטופדים ופיזיותרפיסטים הם אנשי מקצוע בתחום הבריאות שמתמחים בטיפול בפציעות והפרעות שרירים ושלד. למרות ששני אנשי המקצוע הללו חולקים כמה קווי דמיון, ישנם כמה הבדלים משמעותיים בין אורטופד לפיזיותרפיסט.

 

מיהו אורטופד

אורטופד, הוא רופא מומחה בטיפול בפגיעות והפרעות שרירים ושלד. הוא מוכשר באבחון וטיפול במצבים המשפיעים על עצמות, מפרקים, שרירים, רצועות וגידים.

פיזיותרפיסט

אבחנה

אורטופד מוסמך לאבחן ולטפל במגוון רחב של מצבי שריר ושלד, כגון שברים, נקעים, מתיחות ונקעים. הוא גם מאבחן ומטפלים במצבים מורכבים יותר, כמו אוסטאופורוזיס, דלקת פרקים והפרעות בעמוד השדרה.

 

טיפול

אורטופדים אף אחראים לספק מגוון רחב של טיפולים למטופליהם. הם ירשמו תרופות, יפנו לפיזיותרפיה או ימליצו על מכשירים אורתופדיים כדי לעזור למטופלים שלהם להתנהל רפואית. הם עשויים ימליצו על הליכים כירורגיים אם טיפולים לא פולשניים אינם יעילים.

 

מיהו פיזותרפיסט

פיזיותרפיסטים, לעומת זאת, הם אנשי מקצוע בתחום הבריאות המתמחים בטיפול במצבי שריר ושלד באמצעות פיזיותרפיה. הם מאומנים לאבחן ולטפל במצבים המשפיעים על השרירים, העצמות והמפרקים של הגוף. פיזיותרפיסטים מוכשרים גם בשימוש בפעילות גופנית טיפולית, טיפול ידני וטכניקות אחרות כדי לעזור למטופלים להתאושש מפציעות ולנהל את מצבם.

 

טיפול ובניית תוכנית

פיזיותרפיסטים, עובדים עם מטופלים בכל הגילאים. הם יעבדו עם מטופלים שמתאוששים מניתוח, שסובלים מכאבים כרוניים או שיש להם מצבים כמו דלקת פרקים או אוסטאופורוזיס. פיזיותרפיסט אחראי ליצירת תוכניות טיפול אישיות לכל אחד מהמטופלים שלו.

פיזיותרפיסט

שיטות טיפול

פיזיותרפיסטים ישתמשו בשיטות שונות כדי לסייע בהחלמת המטופלים שלהם, החל מאולטרסאונד, חום, קרח וועד גירוי חשמלי. הם עשויים גם לרשום מרשם למכשירים מסייעים כגון קביים או פלטה, כדי לעזור למטופלים שלהם להתנהל.

 

ההבדל בהכשרה

הבדל משמעותי אחד בין אורטופדים לפיזיותרפיסטים הוא השכלתם והכשרתם. אורטופדים הם רופאים שסיימו שבע שנים בבית הספר לרפואה, ולאחר מכן תוכנית התמחות בכירורגיה אורטופדית. הם מורשים לעסוק ברפואה ולבצע פרוצדורות כירורגיות. פיזיותרפיסטים, לעומת זאת, בדרך כלל מסיימים תוכנית לימודים בת ארבע שנים בפיזיותרפיה. הם מאומנים לאבחן ולטפל במצבי שריר ושלד ללא שימוש בתרופות או ניתוח.

 

ההבדל בסוג המצב המטופל

הבדל נוסף בין אורטופדים לפיזיותרפיסטים, הוא סוגי המצבים בהם הם מטפלים. אורטופדים מוסמכים לאבחן ולטפל במגוון רחב של מצבי שריר ושלד, לרבות מצבים מורכבים הדורשים התערבות כירורגית. פיזיותרפיסטים, לעומת זאת, מתמקדים בטיפולים לא פולשניים, כמו פיזיותרפיה ופעילות גופנית, כדי לעזור למטופליהם לנהל את מצבם.

 

ההבדל בסוג הטיפול

לאורטופדים ולפיזיותרפיסטים יש גישות שונות לטיפול. אורטופדים ירשמו תרופות, ימליצו על פרוצדורות כירורגיות או יתנו מרשם להתקנים אורתופדיים כדי לעזור למטופליהם. פיזיותרפיסטים לעומת זאת, מתמקדים בסיוע למטופליהם להחזיר לעצמם כוח, גמישות וטווחי תנועה באמצעות פיזיותרפיה ופעילות גופנית למידע נוסף: .

 

לסיכום

עמדנו כעת על ההבדלים בין אורטופד לפיזיותרפיסט.

פיזיותרפיסט

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא