מה ההבדל בין מדפסת לייזר למדפסת רגילה?

מדוייק יותר, יעיל יותר, מהיר יותר, משתלם יותר- לא מדובר על רכב אלא על מדפסת הלייזר החדשה. היום גם למשרדים קטנים ואפילו לבית.

 

מהי מדפסת לייזר?

מדפסת לייזר היא מדפסת מתקדמת שעובדת בצורה חדשנית. בתוך המדפסת קיימים כמה חלקים- התוף, קרן הלייזר, אבקת הצבע, הטונר ועוד כל מיני חלקים. מדפסת לייזר למשרד תשפר משמעותית את רמת ההדפסה בו. המדפסת עובדת בצורה יעילה ומהירה, היא מדוייקת ולא דורשת זמן ייבוש בין דף לדף.

קיימות כמה סוגים של מדפסות לייזר- מדפסות צבע, מדפסות בשחור לבן ומדפסות מעורבות שקיים בהם גם סורק והן מתאימות למיכון משרדי. מדפסות השחור לבן הן המהירות ביותר מבין המדפסות והטונר שלהן מחזיק לאורך זמן.

מדפסות צבע מכילות כמה טונרים, גם השחור והלבן וגם את שלושת צבעי היסוד. הדפסה בצבע כוללת הטבעה של ארבע שכבות צבע וההדפסה לוקחת מעט יותר זמן. הסוג המעורב מאפשר את שלב הביניים בין מהירות לבין גיוון באפשרויות ההדפסה.

למיכון משרדי

מה ההבדל בין מדפסת לייזר לבין מדפסת רגילה?

מדפסת רגילה עובדת על עקרון הדפסת צבע. הצבע נלחץ אל הדף והמדפסות מורחת אותו במקומות המכוונים בערבוב בין הצבעים הקיימים. בשונה ממדפסת לייזר הצבעים יכולים להתערבב, להימרח ולהתעוות מכיוון והצבע הוא רטוב. מדפסת הלייזר עובדת בשיטה יבשה ומדוייקת יותר ובכך נחסך זמן הייבוש, משתפרת רמת דיוק וההדפסה יעילה יותר.

הבדל נוסף בין המדפסות הוא תוחלת החיים של הטונר, במדפסות הלייזר המיכל מחזיק זמן רב יותר מאשר מיכלי הדיו במדפסות הצבע. מדפסות הצבע דורשות מיכל צבע לכל צבע יסוד, מיכל שחור ולבן והם נגמרים במהירות בשל ההדפסה הרטובה. לעומתם המיכלים של הטונר במדפסות הלייזר מספיקים ליותר הדפסות.

מדפסת לייזר

איך משווים?

הבחירה במדפסת הנכונה בשבילכם תלויה בצורך של בית העסק. לבתי ספר לדוגמא מדפסת לייזר בשחור לבן היא בחירה המתאימה ביותר משום שהצורך הוא מספר רב של עותקים פשוטים בזמן קצר, לדוגמא בשביל חוברות, מבחנים או דפי עבודה. במשרד פרסום כנראה שיעדיפו מדפסת לייזר צבעונית כדי לאפשר הדפסה בצבע של פליירים, מודעות וכדומה.

בבית פרטי שלא משתמש הרבה במדפסת ניתן להעדיף מדפסת דיו- משום שאין צורך במדפסת מהירה במיוחד והיא זולה יותר. שיקול המחיר היה רלוונטי יותר בעבר כשמדפסות הלייזר היו יקרות בהרבה ממדפסות הדיו, אך כיום עם הקדמה המחיר ירד ומדפסות הלייזר נגישות לכל כיס.

 

לסיכום-

מדפסות לייזר הן מדפסות שמשתמשות בטכניקה חדשה להדפסה. בשונה ממדפסות דיו שמורחות צבע על נייר מדפסת הלייזר מטביעה אבקת צבע עם קרן לייזר כדי לזרז את התהליך ולדייק אותו. מדפסות הלייזר מגיעות בכמה סוגים ומומלץ לבחור לפי הצרכים שלכם. למה אתם מחכים? תתקדמו לדבר הבא- מדפסות לייזר.

מדפסת לייזר

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא