מה הוא התקן למזגן?

המזגן הפך לחלק בלתי נפרד מחיינו גם בחורף וגם בקיץ. הוא מאפשר לנו לשמור על טמפרטורות נעימות בחלל בו אנחנו שוהים, ובכך מסייע לנו לתפקד כראוי בשגרה שלנו. אנו מתקינים מזגנים בסלון, בחדרי השינה וכדומה- אך יש השואלים את עצמם האם ניתן להתקין מזגן בממ"ד? על שאלה זו נענה במאמר שלפניכם ונסביר את כל מה שצריך לדעת על התקן למזגן שמאפשר התקנת מזגן בממ"ד.

 

למה צריך מזגן בממ"ד?

יש כמה סיבות להתקנת מזגן בממ"ד שבבית שלכם. קודם כל, ממ"דים בתוך בתים פרטיים לרוב משמשים בימי השגרה כחדרים לכל דבר, אם זה כחדר שינה, חדר עבודה וכדומה. ביומיום שלנו אנו זקוקים למזגן, בימי הקיץ החמים לקירור ובימי החורף הקרים לחימום. חשוב שבחדר יהיה מזגן בכדי לענות על הצרכים השונים של השוהים בו, ועל כן יש להיערך לכך בהתאם.

גם בזמן שהייה בממ"ד לצורך שלשמו הוא נועד- הגנה מפני פגיעות חיצוניות עקב מצבי מלחמה- חשוב לאוורר את החלל ולאפשר לנמצאים בו את השהות הנוחה ביותר בהתחשב בנסיבות. במצבים בהם אנו צריכים להתבצר בתוך הממ"ד לתקופה ממושכת לרוב רמות החרדה והדאגה עולות, ואם ניתן להוריד מאיתנו לפחות את האלמנט הפיזי של קור או חום- ניתן לעזור לחברי הבית להרגיש טוב יותר.

מכשיר מזגן

אז מה זה התקן מזגן?

כשאנחנו מתקינים מזגן רגיל בדירה יש צורך בקדיחות או חציבות בכדי שניתן יהיה להעביר את הצינורות השונים בין הקירות. אך כפי שאתם בטח יכולים לנחש, קדיחה בתוך קיר ממ"ד מונעת ממנו להיות אטום ובטוח כמו שהוא אמור להיות. לכן במיוחד לצורך זה נוצרו התקנים ייעודים למזגן שמאפשרים להתקין אותם ולהשתמש בהם גם בעת חירום.

ההתקן יכול להתלבש באופן מדויק על פתח האוורור שנמצא בקיר שלכם. ההתקן לא פוגע ביעילות של החדר בהגנה על השוהים בו ומאפשר לכם לקרר ולחמם את החדר לפי צורך. ההתקנים חייבים להיות מאושרים על פיקוד העורף. קיימים סוגים שונים של התקנים מביניהם ניתן לבחור. למידע נוסף על התקן למזגן לחצו כאן

מכשיר מזגן

איך מתקינים התקן למזגן?

אם אתם נמצאים בדירה חדשה בה הממ"ד נבנה מבעוד מועד, יכול להיות שכבר קיים התקן למזגן בממ"ד שלכם ובו הכנה לכל התשתיות ההכרחיות. אך אם אתם מתכוונים לבנות ממ"ד חדש או שהבית שלכם ישן- תצטרכו להתקין התקן ייעודי. אם אתם נמצאים בשלב תכנון ממ"ד כדאי לשלב את ההתקן והמזגן בתוכניות שלכם כדי למנוע תקלות וסיבוכים עתידיים.

לצורך התקנה של התקן למזגן בממ"ד חשוב לפנות לאיש מקצוע שיידע לבצע את עבודתו באופן הטוב ביותר. יש תקנות שונות של פיקוד העורף בנוגע לאטימות החדר ורק אנשי מקצוע מנוסים יוכלו לעמוד בכל הדרישות ולספק לכם את הצרכים שלכם.

מכשיר מזגן

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא