מה הוא חיסון משושה לכלבים?

בתור בעלים של כלב, האחריות על הבריאות שלו מוטלת כל כולה על הכתפיים שלכם. כדי לשמור על הכלב שלכם בריא, אתם חייבים לדאוג לחיסונים שלו. בדומה לבני אדם, גם כלבים זקוקים למספר חיסונים כדי להגן עליהם ממחלות שונות שעלולות לפגוע בהם. אנחנו כאן כדי לספר לכם על אחד החיסונים הכי חשובים, שאתם חייבים לדאוג שהכלב שלכם יקבל. 

 

חיסון לכלב

בדיוק כמו בני האדם, גם עבור כלבים יש לחיסונים חשיבות רבה. המחלות שמהם כלבים עלולים לסבול אם הם לא חוסנו יכולות להיות קטלניות, וכלבים רבים מתים בכל שנה רק בשל העובדה שהם לא קיבלו את החיסונים הנדרשים. כדי שהכלב שלכם לא יגיע למצב הזה, אתם חייבים לדאוג לו לחיסונים. אחד החיסונים הכי חשובים הוא חיסון משושה לכלב, וכאן נספר לכם עליו.

חיסון לכלב

חיסון משושה

ראשית כל כדאי לדעת שהשם של החיסון הזה נוגע מהעובדה שהוא ניתן נגד 6 מחלות שונות שמהם כלבים נוטים לסבול. לא נכנס לפירוט של המחלות הללו כאן, אולם כל אחת מהן בפני עצמה מסוכנת עבורו. החיסון הזה הוא חיסון אחד שמוכן בצורה כזו שהוא מכיל יחד נוגדנים לכל המחלות.

 

איך החיסון ניתן

כדי לוודא שהכלב שלכם באמת יהיה מוגן לאחר שהוא מקבל את החיסון, יש צורך לתת לו את החיסון ב3 פעימות. ההזרקה שנעשית בכל פעימה היא אותה הזרקה, אולם החזרה עליה נועדה לתת לכלב שלכם מספיק נוגדים כדי לוודא שהוא מוגן מכל מחלה. גם אצל בני אדם יש חיסונים שניתנים מספר פעמים, והדוגמה הכי טובה לכך היא חיסון הקורונה שכולנו קיבלנו לפחות 3 פעמים.

 

מתי נותנים את החיסון

את החיסון לא נותנים לכלב מיד כאשר הוא נולד כדי לא לסכן אותו. בדרך כלל ההמלצה היא להתחיל את סדר הזריקות לאחר שהכלב מגיע לגיל של 6 שבועות, ובכל 3 שבועות הכלב יקבל זריקה אחת. למעשה בגיל שבין 3 ל4 חודשים הכלב שלכם כבר אמור להיות לאחר סדרת הזריקות. מומלץ לחזור על הזריקה אחת לשנה כדי לשמר את הנוגדנים לאותן מחלות גם כאשר הכלב גדל.

 

איפה ניתן לקבל את החיסון

למרות שהחיסון הוא לא פעולה מורכבת מידי, ובסופו של דבר הוא נועד לשמור על הכלב שלכם, הקפידו לקחת אותו רק במרפאת כלבים מקצועית. עליכם לוודא שהמרפאה תוכל להעניק לכלב שלכם את הסדרה המלאה של הזריקות. אם יש לכם מרפאת כלבים שבה אתם מטפלים בכלבים שלכם, סביר להניח שגם את חיסון המשושה תוכלו לקבל דרכה.

 

לסיכום

חיסון משושה הוא חיסון שכלבים מקבלים כנגד 6 מחלות שונות. החיסון הוא זריקה אחת שניתנת בשלוש פעימות. ההמלצה היא להתחיל את סדרת החיסונים כאשר הכלב מגיע לגיל 6 שבועות, ובכל 3 שבועות יש לגשת איתו למרפאה לקבלת זריקה נוספת.

כלבי חיסון הקסדצימליים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מיטות לחתולים
כיצד בוחרים מיטה לחתול

בחירת של מיטה עבור החתול שלכם היא משימה מאתגרת. מצד אחד החשיבות של המיטה לחתול ברורה לנו, כיון שאנחנו רוצים שיהיה לו מרחב שבו הוא

קרא עוד »