מה היא מערכת קיטור ומתי נצטרך אותה?

מחולל קיטור, במילים די פשוטות, הוא בעצם סוג של מכשיר שניתן להשתמש בו בתעשייה להפקת קיטור (אדים חמים), אבל לא רק בתעשיות השונות. גם צימרים, בתי מלון, מאפיות ומסעדות ועסקים שונים עשויים להזדקק למערכת זו.

בין אם בישראל או בשאר מדינות העולם, מערכות קיטור הן חלק בלתי נפרד מתהליכים תעשייתיים רבים. החל מהפעלה של טורבינות, דרך הפעלת מנועים וכלה בתהליכי עיקור מזון (או סטריליזציה של מזון), מכשירי הקיטור משמשים תפקיד מפתח בכל אלו ועוד. בפועל, מערכות אלו מייצרות חום לתהליכים שונים, מה שיוצר סביבות מתאימות לתגובות כימיות, תהליכי ייצור, ניקוי או טיהור ועוד. בתוך כך, אלו הם חלק מהיתרונות של מערכות קיטור:

  1. חיסכון: אם ייצור טון קיטור ע"י סולר עשוי לעלות כ-400 ₪ ומעלה, מערכות אלו מאפשרות לייצר את אותה כמות קיטור בעלות של כ-100 ₪ בממוצע.
  2. בטיחות: מחוללי קיטור מאפשרים לעבוד עם אלטרנטיבה בטוחה יותר מאשר המערכות המסורתיות אשר בד"כ מבוססות על בעירה.
  3. אקולוגיה: הנושא של קיימות הוא משמעותי, כיוון שמערכות אלו אינן פולטות את אותה רמת מזהמים שמערכות סולר פולטות לאוויר.

 

כיצד בנויה ופועלת מערכת קיטור?

בסופו של דבר, מדובר על מכונה מסיבית לכל דבר, כל עוד מדברים על מערכת קיטור לתעשיות. אם מדובר על סאונות רטובות, מחולל קיטור עשוי להיות מיוצר בממדים קטנים יותר. בין אם לתעשיות השונות או לכל מטרה אחרת כמו סאונה, מאפיות ועוד, מערכת קיטור היא בעצם סוג של מעגל סגור.

המעגל הזה מכיל בתוכו צינורות, מכלים ורכיבים אחרים המחממים מים ולפיכך יוצרים קיטור בלחץ. המחוללים האלו לרוב יהיו מורכבים משסתומים שונים וצנרת לשליטה בזרימת הקיטור, כאשר חלק מהמחוללים יצריכו הבנייה של מיקום ייעודי עבור התקנתם. למשל, בסאונות רטובות יהיה צורך להסתיר את המחולל מאחורי קיר עשוי עץ.

מה היא מערכת קיטור ומתי

כמה עולה מחולל קיטור?

כמה אמור לעלות מחולל קיטור לתעשיות? ובכן, כששואלים לגבי מחיר של מכונת קיטור תעשייתית, התשובה עשויה להיות מסובכת, כיוון שיש הרבה גורמים שחשוב להביא בחשבון. נתחיל מהמכונות הפשוטות יותר, אלו שנקראות "קיטורית".

קיטורית יכולה לעלות 5,000 ש"ח והיא יכולה לעלות גם 20,000 ש"ח, וזאת המכונה אשר מיועדת לצרכים תעשייתיים קלים בלבד. אם מדובר על תעשיות כבדות למיניהן, מכונות קיטור יכולות לעלות עם מאות אלפים של שקלים.

 

כיצד להוזיל עלויות התקנת מכונת קיטור?

בסופו של יום, בין אם מדברים על רכישת מוצר, שירות או מערכת קיטור עוצמתית, השוואה בין כמה הצעות מחירים זה תמיד רעיון מעולה. במיוחד אם אתם רוצים לחסוך בכיס, השוואת כמה הצעות יכולה לחסוך גם 15% ומעלה על התקנת המערכת.

יש בימינו תחרות בריאה בשוק, כאשר חלק מהחברות מקצועיות מאוד וחלקן האחר אולי פחות. לכן, ההשוואה בין כמה הצעות תסייע לכם לבחור את השירות הטוב ביותר עבור התקנה כה מורכבת שמצריכה ניסיון רב.

מה היא מערכת קיטור ומתי

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא