מה הם תנאי קבלת קצבת ניידות ומה היא מקנה?

קצבת ניידות היא סוג של תמיכה כספית המוצעת לאנשים בישראל שאינם יכולים לנוע או ללכת ללא סיוע, באופן אשר פוגע באיכות החיים שלהם. זוהי תוכנית במימון ממשלתי שנועדה לסייע לאנשים עם מוגבלויות ולקויות ניידות אחרות לנהל חיים עצמאיים ומכובדים, בעזרת הכלים הדרושים להם לשם כך. מאמר זה ידון בדרישות לקבלת קצבת ניידות, מה היא מספקת וכיצד היא יכולה לסייע לאלו שזכאים לקצבת ניידות. לספק לזכאים את האוויר הדרוש להמשיך בשגרת החיים שלהם על הצד הטוב ביותר, תוך כדי זכאות למה שמגיע להם בחוק. 

 

מה הם התנאים לקבלת קצבת ניידות?

על מנת לקבל קצבת ניידות בישראל, אנשים צריכים לעמוד בקריטריונים מסוימים. הדרישה העיקרית היא של "נכות חמורה", המוגדרת כבעלת מוגבלות המגבילה באופן משמעותי את היכולת של האדם לטפל בעצמו, לנוע ולהשתתף בפעילויות היום יומיות הדרושות והנדרשות על ידו. זה כולל מוגבלויות פיזיות, נוירולוגיות ואינטלקטואליות.

בנוסף, האדם חייב לקבל שירותים מספק שירות מוכר, וכן להיות בן 18 ומעלה בחלק מהמקרים. במקרים בהם הזכאי מתחת לגיל 18 ההורים או האפוטרופוס המוגדר בחוק של הקטין יקבל את האחריות לקבלה וניהול של כספי הקצבה. אם יש לכם שאלות נוספות על הזכאות לקבלת קצבת ניידות, צרו קשר עם שביל הזכויות לקבלת המידע המקיף בנידון.

קצבת ניידות

מה היא מקנה?

קצבת הניידות מספקת מגוון הטבות לאנשים הזכאים לקצבת ניידות. היא מכסה את העלות של עזרי ניידות כגון כסאות גלגלים, הליכונים ומקלים, כמו גם שירותי תחבורה. בנוסף, היא מכסה את העלות של שינויים והתקנות של מתקנים חיוניים בבית. כגון רמפות ומעקות, ועלות הסיוע האישי הדרושה לאנשים מסוימים על מנת להיות מסוגלים לנוע על פי צרכיהם.

כמו למשל, במקרים בהם הקצבה מכסה באופן מלא או חלקי את השירותים של איש מקצוע סיעודי. הקצבה מכסה גם שירותי הדרכה ושיקום, שלהם יכולים להיות זכאים קרובי המשפחה של אנשים הזכאים לקצבת ניידות או להם בעצמם.

 

מטרת קצבת הניידות

קצבת הניידות היא תכנית ממשלתית חשובה, שכן היא מסייעת לאנשים עם מוגבלות להשיג את העצמאות והכבוד שמגיע להם כפי שמוגדר במגילת הכרזת העצמאות. קצבת הניידות עוזרת לבטל חלק מהנטל הכספי שמגיע עם נכות, ומבטיח שכל האנשים יוכלו לגשת לשירותים, לעזרים ולמתקנים הדרושים להם כדי לחיות בצורה עצמאית ככל האפשר.

בנוסף, זה עוזר לקדם הכלה ושוויון חברתי, שכן מי שמקבל את הקצבה יכול להמשיך בעבודה משמעותית בכל תהליך שיקום, לקחת חלק בחיים החברתיים של המשפחה, לקחת חלק בשוק התעסוקה, ולהשתתף בפעילויות קהילתיות.

 

לסיכום

אם אתם מעוניינים לשמוע הסבר מקיף יותר על התנאים שעליכם לעמוד בהם על מנת להיות זכאים לקצבת ניידות, כל שעליכם לעשות הוא ללחוץ על הלינק של קצבת ניידות לאתר של שביל הזכויות.

קצבת ניידות

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא