מה זה גירושין בהסכמה?

מי לא שמע על גישור גירושין. ומרביתינו לא מבינים זאת. הרי ברגע שבני זוג מתגרשים נראה כי הם לא מסכימים ביניהם, איך אם כך הם יכולים להסכים ביניהם? ויש כאן שאלה נפוצה. כאן ריכזנו עבורכם את המידע על גירושין בהסכמה ועל היתרונות שבגירושים כאלו. מוזמנים להמשיך איתנו, בפרט אם אתם עומדים לפני תהליך גירושין.

 

מה זה גירושין בהסכמה?

במסגרת גירושין בהסכמה אמנם בני זוג מחליטים לפרק את החבילה ולהיפרד, אך הם לא מעוניינים להעיב על כל הצדדים. הם יודעים את מצבם, הם מכירים בכך שלכל אחד מהם מבט שונה על החיים וזה בסדר מבחינתם. הם עברו את התקופה בה הם ניסו לשנות אחד את השני… עכשיו שניהם מסכימים שהם לא מתאימים והגירושין הם בלתי נמנעים.

 

למי מתאימים גירושין בהסכמה?

גירושין בהסכמה לא יכול להתאים לזוגות שפנו לעורכי דין ונמצאים בהליכים משפטיים. זוגות המעוניינים להתגרש ולהמשיך לשמור על כבוד הדדי, מתאימים להליך גירושין בהסכמה. איך מתבצע התהליך? שני בני הזוג מגיעים למגשר גירושים וכך, בהכוונתו, סוקרים את כל הנתונים ומחליטים מה לעשות עם כל נתון. הכל נעשה מתוך שמירה על כבוד הדדי והבנה שמדובר בתהליך לא קל עבור שניהם. בסופו של דבר, גירושין בהסכמה הם גירושים שההליך הבירוקרטי שלהם הוא קצר יחסית, הוא לא מלווה בכל כך הרבה כאב כמו במרבית תיקי הגירושין בארץ והוא גם עולה מחיר נמוך ממנו באופן משמעותי.

 

למה דווקא גירושין בהסכמה?

אין כאן המלצה להתגרש… אל תטעו לחשוב כך. כל עוד ויש עם מי לעבוד ומה לעשות כדי להנות אחד מהשני ולהפך, כדאי להמשיך את המסע המשותף. ברגע ששני בני הזוג מגיעים להחלטה משותפת על גירושין. ההמלצה היא לפתוח בהליך גירושין בהסכמה.

אם יש לכם ילדים אתם וודאי לא צריכים הסבר על הקריעה שהילדים חווים כאשר הוריהם נפרדים. כאשר מריבות בין ההורים מתרחשות מעל ראש הילדים, הילדים מושפעים מכך באופן ישיר. לא קשה למצוא ילדים כאלו הסובלים מבעיות רגשיות קשות. באמצעות גירושין בהסכמה, מונעים מריבות עתידיות מעל ראש הילדים…

גם אם אין לכם ילדים משלכם, חשוב לסיים מערכת יחסים בצורה נעימה מתוך כבוד הדדי. אולי לא כולם יודעים זאת, אך המשך כל מערכות היחסים מושפעים ממערכת יחסים כזו. חשוב לסגור קשרים בצורה נכונה ונעימה מבלי להיגרר למריבות והליכים משפטים, במיוחד כאשר ניתן לפתור חילוקי דעות כאלו באמצעות מגשר מתוך הסכמה ושמירה על הכבוד ההדדי של שני בני הזוג.

 

לסיכום

גירושין בהסכמה הם גירושין המתבצעים לאחר הסכמה של שני בני הזוג לשמור על כבוד הדדי אחד של השני כפי שסיכמנו כאן. חשוב לפנות אל מגשר גירושין גם כשלא נראה ששני שני הזוג מסוגלים לשבת יחד בחדר אחד.

ציוד משפטי

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
הליכי גירושין
איך בוחרים עו״ד לענייני משפחה תותח?

מעט מאבקים משפטיים מביאים איתם את האמוציות, המורכבות האנושית והדקויות התקשורתיות שקיימים בגירושין או גישור משפחתי. בחירה באיש מקצוע מהמעלה הראשונה, כזה שידאג לאינטרס שלכם

קרא עוד »