מה זה הנהלת חשבונות כפולה

ניהול חשבונות יעיל ומדויק, מאפשר לעקוב בצורה מיטבית אחר ההוצאות וההכנסות של העסק ובהתאם, לערוך דו"חות, ניתוחים והשוואות, אשר יסייעו לקבל תמונת מצב מפורטת אודות הרווחיות של העסק והאפשרות לצמוח ולהתפתח. אחת משיטות החישוב בניהול החשבונות היא הנהלת חשבונות כפולה, בה נעסוק בהרחבה במאמר זה

 

הנהלת חשבונות – שליטה פיננסית מלאה בעסק

ניהול עסק עצמאי הוא סיפור מורכב לכשעצמו, אך אם נתמקד בנושא הפיננסי וברווחיות העסק, פרמטרים העומדים בבסיסו של כל עסק, קטן או גדול, נבין כי הנהלת חשבונות עם רואה חשבון מקצועי ומנוסה –  יניב נשר רו"ח, היא כלי ניהולי משמעותי והכרחי.

הנהלת חשבונות מאפשרת למעשה לכל עסק לעקוב בצורה יעילה ומדויקת אחר ההוצאות וההכנסות של העסק ובהתאם לכך, לנתח ולהבין בצורה מיטבית את הרווחיות של העסק, ממנה ניתן יהיה לגזור את הכיוון אליו העסק הולך – צמיחה והתפתחות או תכנית שיקום.

 

מהי הנהלת חשבונות כפולה?

המושג הנהלת חשבונות כולל תחתיו מספר שיטות חישוב וניהול חשבונות, אותן מקובל לחלק להנהלת חשבונות חד צדדית, הנחשבת לפעילות חשבונאית פשוטה של חישוב הוצאות העסק מול ההכנסות ושיטת חישוב כפולה, המוכרת גם בשם הנהלת חשבונות דו צדדית.

הנהלת חשבונות כפולה היא שיטת חישוב מורכבת יותר, אשר מלבד החישוב של הוצאות מול הכנסות, לוקחת בחשבון גם נכסים והתחייבויות, באופן המאפשר מעקב יעיל ומדויק במיוחד על תשלומים ותקבולים צפויים.

 

למי מתאימה שיטת הנהלת החשבונות הכפולה?

לצד היתרונות והחסרונות הקיימות בכל שיטת חישוב, חשוב להבין כי בסופו של דבר מדובר גם בדרישה של רשות המיסים, אשר בין השאר, מסדירה את הנהלת החשבונות הנדרשת מכל עסק ובהתאם לקריטריונים השונים.

כך, הנהלת חשבונות כפולה תתאים בעיקר לעסקים וחברות גדולות, כאשר רשות המיסים מגדירה כאמור מספר קריטריונים נוספים המחייבים ניהול חשבונות בשיטה הכפולה, הנקבעים בהתאם לסוג העיסוק, מספר העובדים, מחזור שנתי ועוד.

 

ניהול וליווי עסקי עם רואה חשבון

ההתעסקות במספרים בכלל וביצוע דו"חות ומאזנים בפרט, מהווים את תחומי ההתמחות הבלעדיים של רואי החשבון, אשר עברו תקופת לימודים ממושכת ומבחני הסמכה מתאימים, באופן המאפשר להם להתנהל בצורה יעילה ומיטבית מול רשויות המדינה השונות.

מלבד זאת, משרד רואי חשבון מקצועי יוכל להעניק לכם קשת רחבה של שירותים פיננסיים, מעבר לפעילות הבסיסית של ניהול חשבונות והכל תחת קורת גג אחת ומתוך מטרה למקסם את הצלחת ורווחיות העסק.

 

לסיכום

הנהלת חשבונות היא כלי משמעותי בניהול הפיננסי והמעקב השוטף אחר ההוצאות וההכנסות של העסק, כאשר מקובל לחלק את שיטת ניהול החשבונות לשיטה חד צידית ושיטה כפולה. כפי שראינו, הנהלת חשבונות כפולה לוקחת בחשבון גם את הנכסים וההתחייבויות של העסק, מלבד חישוב פשוט של הוצאות מול הכנסות והיא מתאימה בעיקר לעסקים וחברות גדולות.

הנהלת חשבונות כפולה

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
דולרים
5 מטרות לשמן ניקח הלוואה

המטרות ללקיחת הלוואה הן מגוונות. יש גופי מימון שחשוב להם לפני אישור ההלוואה לדעת את מטרתה ורק אם היא מוצאת חן בעיניהם, הם מאשרים אותה.

קרא עוד »