מה זה התליית רישיון ומה עושים אם זה קרה לכם?

התליית רישיון נהיגה, משמשת כסוג של פסילת הרישיון. מדובר בסנקציה מנהלית המוטלת על ידי הרשות הרלוונטית, המובילה למה שמכונה "פסילה מנהלית". במקרה של התליית רשיון נהיגה על ידי משרד הבריאות לדוגמה, הרישיון נפסל מנהלית עד לבירור מעמיק על ידי המכון הרפואי לבטיחות בדרכים- מרב"ד.

בין אם התליית הרשיון נובעת מעבירות תעבורה או מסיבות רפואיות, הבנת התהליך והידיעה כיצד לטפל בהתליית רישיון היא חיונית. בישראל קיימים סוגים שונים של פסילות רישיון נהיגה, והניווט בהליכים המשפטיים עשוי להיות מורכב. מאמר זה נועד לספק מידע על התליית רישיונות ולהציע הנחיות לגבי מה לעשות אם אתם מוצאים את עצמכם מתמודדים עם מצב זה.

 

סוגי שלילת רישיון נהיגה

התליית רשיון נהיגה בישראל, יכולה להתרחש מסיבות שונות. הסיבה השכיחה ביותר היא עבירות תעבורה. כאשר נהג צובר מספר מסוים של נקודות עקב עבירות תנועה, ניתן לשלול את רישיונו בפסילה מנהלית עד לסיום קורס ריענון נהיגה, המתמקד בשיפור מיומנויות הנהיגה והכרת חוקי התעבורה.

סיבה נוספת להתליית רישיון, היא בעיות רפואיות. אם לנהג יש מצב רפואי הפוגע ביכולתו לנהוג בבטחה, משרד הבריאות רשאי לשלול את רישיונו. במקרים כאלה יקבל הנהג זימון לבדיקות כושר רפואיות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים מרב"ד. לחצו כאן לקבלת מידע על המרב"ד המכון הרפואי לבטיחות בדרכים.

רשיון נהיגה

התליית רשיון נהיגה עקב צבירת נקודות

ישראל משתמשת במערכת נקודות, למעקב אחר עבירות תנועה שמבצעות נהגים. כל עבירה נושאת מספר מסוים של נקודות, הנקבעות לפי חומרת ההפרה. במידה ונהג יצבור מספר נקודות מסוים על פי החוק והתקנות, רישיונו יישלל זמנית עד לסיום קורס נהיגה תקין. קורס זה נועד לרענן את הבנת הנהג בחוקי התעבורה ולקדם נהלי נהיגה בטוחה.

 

שלילת רישיון נהיגה מסיבות רפואיות

כאשר רישיון הנהיגה נשלל מסיבות רפואיות, משרד הבריאות מפקח על התהליך. המשרד ישלח זימון לנהג, אשר יידרש לאחר מכן לעבור שורה של בדיקות כשירות רפואיות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים- מרב"ד. בדיקות אלו מעריכות את מצבו הפיזי והנפשי של הנהג, תוך התמקדות בליקוי או בבעיה הספציפית שבגינה הם זומנו. הבדיקות כוללות בדיקה של רופא כללי, נרקולוג, פסיכיאטר והערכה פסיכולוגית הנערכת באמצעות בדיקה ממוחשבת.

 

הודעה על התליית רשיון נהיגה ודרכים לביטול ההתלייה

הודעות על השעיות רישיונות נשלחות בדרך כלל בדואר, SMS או דואר אלקטרוני. חשוב לציין כי לנהג יש זכות לשימוע לפני תום ההשעיה. במהלך דיון זה יוכל הנהג להציג את טענותיו ולהתייחס לכל תביעה שהובילה להחלטה על התליית רישיונו.

כדי לבטל את התליית הרישיון, על הנהגים לעבור קורס נהיגה נכונה תוך שישה חודשים מיום קבלת הודעת ההתלייה והזימון. קורס זה מבטיח שהנהגים בקיאים בחוקי התעבורה והתקנות. אי השלמת הקורס במסגרת הזמן שצוינה תגרום להמשך השעיה.

 

חשיבות הסיוע המשפטי

התמודדות עם התליית רישיון יכולה להיות קשה ומבלבלת, והבנת ההליכים המעורבים יכולה להיות מאתגרת. מומלץ מאוד לפנות לסיוע משפטי מול עורך דין דיני תעבורה. אנשי מקצוע משפטיים אלו מתמחים בענייני תעבורה ומחזיקים במומחיות ובניסיון הדרושים כדי לנווט בנוף המשפטי המורכב.

עורך דין לדיני תעבורה, יכול לסייע לנהגים בהגשת בקשה לביטול רישיון אם הם סבורים שזה לא צודק או לא חוקי. הם יכולים גם לספק הדרכה לאורך כל התהליך, כדי להבטיח שהלקוח מוכן היטב לכל בדיקות או שימוע. על ידי הפקדת התיק שלהם בידי עורך דין בעל ידע, נהגים יכולים להקל את המתח ואי הודאות ממנו קרוב לוודאי הם סובלים, ולהגדיל את הסבירות לתוצאה חיובית.

 

לסיכום

התליית רישיון נהיגה, היא עניין רציני ומורכב, והבנת התהליך חיונית לכל הנהגים. על ידי היכרות עם סוגי ההתליות השונות ופנייה לסיוע משפטי מעורך דין לדיני תעבורה, אנשים יכולים לנווט במערכת בצורה יעילה יותר. ההדרכה שמספק עורך דין, יכולה לסייע לנהגים להציג את המקרה שלהם כראוי, ולהגדיל את הסיכויים לביטול שלילת הרישיון שלהם. אם אתם מוצאים את עצמכם עומדים בפני התליית רישיון, פנו לעורך דין מכובד לדיני תעבורה, שיוכל לספק את התמיכה והמומחיות המשפטית הדרושה כדי לסייע לכם בתקופה מאתגרת זו.

התליית רישיון

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא