מה זה התקפי חרדה? והאם יש דרך לטפל בהם?

התקפי חרדה יכולים לקרות בכל מקום, בסופר, בבית, בקולנוע, בזמן נהיגה ואפילו מתוך שינה. הרבה אנשים נוטים לייחס התקפי חרדה ל- ״השתגעות״. אך לא, זה לא נכון. התקפי אינם קשורים בהכרח למצבו הנפשי של הנתקף. במאמר זה, נרחיב על התקפי חרדה, מזה התקפי חרדה בכלל? מדוע זה כולל את ההרגשה האיומה שמתלווה להתקף? והאם יש דרך לטפל בהם? הכול במאמר זה.

 

מה זה התקף חרדה?

אין הגדרה מדויקת עבור השאלה מה זה התקף חרדה. ברוב המקרים, התקפי חרדה מופיעים ללא סיבה מיוחדת וברורה. התקף חרדה הינה מעין התרעה מהגוף שלנו אלינו. התקף חרדה יכול להיות בכל מקום ובכל זמן, זה יכול לקרות בזמן שאנו בקניות, בזמן שאנו צופים בסרט בקולנוע, בזמן נהיגה ברכב או אפילו בזמן שאנחנו ישנים תוך כדי שינה. ההרגשה המלווה את הנתקף במהלך ההתקף היא נוראית, דופק הלב עולה בקצב אדיר, הזעה, תחושת חום, סחרחורות ולעיתים עד כדי עילפון.

 

כמה זמן נמשך התקף חרדה?

גם לשאלה זו אינה קיימת התשובה חד משמעית. אך במרבית הפעמים, התקף חרדה נמשך מספר דקות בודדות בלבד, בין 3 ל- 5 דקות בלבד. במהלך דקות אלו, ההתקף מגיע לשיאו. אך לצערנו הרב, גם לאחריו ממשיכה התחושה הלא נוחה שחווינו בהתקף עצמו.

 

מה גורם להתקף חרדה?

התקף חרדה יכול להופיע לעיתים ללא סיבה כלל. עם זאת, כאשר אתם חווים באופן קבוע התקפי חרדה מומלץ לגשת לטיפול אצל פסיכולוג בחיפה לצורך בירור.

 

מה עליי לעשות בעת התקף חרדה?

  1. נשימות עמוקות

נשימות עמוקות ואיטיות הן כנראה דרך הטיפול המידית הטובה ביותר בעת התקפת חרדה.

 

  1. חשיבה בהיגיון

חשוב מאוד לא לאבד עשתונות במהלך התקף חרדה. זכור לעצמך – לא נשקפת סכנה לחייך כלל!

 

  1. טכניקת הרפיה

טכניקה נוספת לטיפול מיידי בהתקף חרדה היא טכניקת הרפיית השרירים.

 

לסיכום

התקף חרדה הינה ככל הנראה התופעה המבהילה ביותר שאנו יכולים להיתקל בה. בעת התקף חרדה, ישנה הרגשה נוראית בגופנו, לרוב עולים מחשבות כמו: ״אני עומד למות״. לכן, חשוב לזכור, לא נשקפת סכנה לחייך או לחיי מישהו אחר בעת התקף חרדה. התקפי חרדה הם מעין הזעקת שווא של הגוף שלנו. בזמן התקף כל מה שניתן לעשות זה לנשום עמוק, לחשוב בהיגיון ולהרפות את השרירים. בנוסף לכך, אם מדובר בתופעה שהולכת ובאה באופן קבוע, מומלץ לגשת לפסיכולוג עבור טיפול מסייע.

דופק לב

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
שתלים
מה התהליך של השתלת שיניים?

השתלת שיניים נחשבה עד לפני כמה שנים להליך מורכב ויקר במיוחד. לאחרונה אנו עדים לשינוי משמעותי בהקשר זה. שכן, פעולה זו הפכה לתהליך נפוץ ופשוט

קרא עוד »
כִּירוּרגִיָה
רשלנות רפואית בניתוח

ניתוחים נחשבים לפרוצדורה רפואית מורכבת ונפוצה שמתקיימת מידי יום בבתי החולים ומכונים רפואיים ברחבי הארץ. לצערנו, יש לא מעט אנשים שיוצאים מניתוחים שונים ומגלים שאירעה

קרא עוד »
מהו דיקור יבש ומתי משתמשים בו
מהו דיקור יבש ומתי משתמשים בו?

כבר שנים שתחום הרפואה האלטרנטיבית תופס תאוצה ואנשים מחפשים גישות לא פולשניות והוליסטיות לטפל בבריאותם. אחד הטיפולים היעילים של עולם הרפואה האלטרנטיבית שצובר אחיזה הוא

קרא עוד »